Reklame og markedsføring
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Campinas, Brasil
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
8 - 8 semestre
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
målsettinger
Publisitets- og propagandakurset med vekt på markedsføring har som hovedmål faglig opplæring av kandidater til å jobbe i yrkessegmentet regional reklame. Derfor, i denne nye læreplanoppfatningen, legges det vekt på markedsføring, siden dette perspektivet, i tillegg til å være mer dekkende for de nåværende kravene fra arbeidsmarkedet, tar sikte på en mer effektiv absorpsjon av nyutdannede i nærings-/industrisektoren. Markedsrettet opplæring åpner for mange muligheter for faglig aktivitet, ikke begrenset, slik gjeldende læreplan foreskriver, til reklamebyråer eller kommunikasjonsmidler.
Sekundært har kvalifikasjonen i offentlighet og propaganda til hensikt å så interesse for kontinuiteten i studentens intellektuelle dannelsesprosess, gjennom introduksjon av disipliner rettet mot forståelse, fordypning, refleksjon og produksjon, i en rudimentær karakter, av forskning innen området Kommunikasjonsvitenskap og propaganda.
Utgangsprofil
Det er preget av kunnskap og mestring av teknikker og instrumenter rettet mot å diagnostisere, foreslå og implementere etiske kommunikasjonsløsninger for markedet, med sikte på effektiv oppnåelse av markedsføringsmål og -mål for bedrifter, annonsører og institusjoner; For å utføre funksjoner som er typiske for dets yrkessegment, i dets grensesnitt og interaksjoner med aktiviteter relatert til kommunikasjonsfeltet, og også med andre sosiale, kulturelle og økonomiske områder som publisitet, reklame og markedsføringsaktiviteter kan samhandle synergistisk med; For evnen til å diagnostisere problemer og muligheter og strategisk foreslå spesifikke og hensiktsmessige løsninger til situasjonene og virkeligheten i markedet der kunden opererer; For planlegging, opprettelse, produksjon, formidling og styring av reklamekommunikasjon; Ved å jobbe som kommunikasjonsagent i bedrifter, institusjoner, reklamebyråer, promotering, merchandising; rådgivnings- eller konsulenttjenester innen kommunikasjon og markedsføring eller i mediebransjen; Ved å utføre markedsføringsaktiviteter i samsvar med virkeligheten og spesifisitetene i markedet; For evnen til å planlegge og utføre forskning i løpet av grunnutdanningen, med sikte på å fortsette studiene innen sosial kommunikasjon, som et instrument som genererer kunnskap og kritiserer virkeligheten, som en potensiell endringsagent; For etisk, kritisk og moralsk oppførsel, for å bidra konstruktivt til solidifiseringen av et broderlig og rettferdig samfunn, fremme en effektiv balanse mellom jakten på profesjonell suksess og konstruksjonen av individuelle og kollektive verdier basert på kristen oppførsel og prinsipper; For utøvelse av alle andre aktiviteter som, i den nåværende tilstanden til yrket, anerkjennes av etisk forpliktelse, sunn fornuft, av representative enheter eller av gjeldende lovgivning, som kjennetegn ved markedsførings-, publisitets- og propagandaprofesjonelle.
Ressurser
- - Senter for audiovisuelle ressurser
- - Eksperimentell publisitet og propagandabyrå
- - Datalab
- - Fotolab