Keystone logo
Raffles Milan - International design institute Treårig kurs i motekommunikasjon og markedsføring
Raffles Milan - International design institute

Treårig kurs i motekommunikasjon og markedsføring

Milan, Italia

3 Years

Italiensk, Engelsk

Fulltid

Request application deadline

Nov 2024

Request tuition fees

På universitetsområdet

Introduksjon

Motesystemet er et segmentert og komplekst territorium. Den er delt inn i svært forskjellige produktkategorier der materialer og teknologier er innovasjonsvektorene. Verktøy for å skille seg ut er lidenskap, vilje til å jobbe hardt og ønske om å lære og konkurrere i moteproduksjonen og -distribusjonen. Det finnes perfekte oppskrifter for å lykkes på dette feltet, men det er nyttig å tilegne seg spesifikke språk- og metodikkferdigheter.

Kursleder: Patrizia Bolzoni

Patrizia Bolzoni ble født i Milano. Hun ble uteksaminert fra Sorbonne i Paris og fikk en grad i litteratur fra Statale University of Milano. Hun er en elsker av mote og design, forført av spenningen ved sport og lokket til moteshow, og har jobbet hos Swatch, Chantelle, Giorgio Armani, Sergio Tacchini og Dolce & Gabbana, utvikler en variert og mangefasettert karriere innen markedsføring, salg og kommunikasjon. Alltid nysgjerrig på det nye, hun har tro på fremtiden, skjønnhet og ord. Hun er en ganske vellykket blogger (www.villeggiatura20100.com) takket være det ironiske og velvillige utseendet som hun forteller om livet og omskiftelsene til en livlig generasjon i byen Milano.

lærere

Noen av våre forelesninger

  • Patrizia Bolzoni: Daglig leder D & G, forretningsenhetsdirektør, merkevaredirektør, motelivsstilsblogger
  • Giuliana Parabiago: Mote- og livsstilsjournalist med betydelig erfaring innen redaksjonelt og digitalt innhold, organisering av store og mikrobegivenheter.
  • Simona Baroni: Group PR Communication Director Dolce & Gabbana

Profesjonelle muligheter

Kandidaten vil være i stand til å håndtere motesystemets dyptgående transformerende scenarier, med roller som er i stand til å knytte kreative figurer med ledere, takket være tilegnelsen av språket og modalitetene til den økonomisk-forretningsmessige tilnærmingen, kreativitet og innovasjon, nødvendig for ledelsen av en merkevare eller etableringen av en oppstart. Nye tverrfaglige roller vil bli åpnet, knyttet til forskning av øko-bærekraftige materialer, kommunikasjon, distribusjon og markedsføring, som trendprognoser, art director, presseansvarlig, imagekonsulent, moteblogger, motesjef, motekjøper, visuell merchandiser.

Ideelle studenter

Karrieremuligheter

Læreplan

Opptak

Om skolen

Spørsmål