
Raffles Milan - International design institute
Treårig kurs i motekommunikasjon og markedsføringMilan, Italia
VARIGHET
3 Years
SPRÅK
Italiensk, Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Motesystemet er et segmentert og komplekst territorium. Den er delt inn i svært forskjellige produktkategorier der materialer og teknologier er innovasjonsvektorene. Verktøy for å skille seg ut er lidenskap, vilje til å jobbe hardt og ønske om å lære og konkurrere i moteproduksjonen og -distribusjonen. Det finnes perfekte oppskrifter for å lykkes på dette feltet, men det er nyttig å tilegne seg spesifikke språk- og metodikkferdigheter.
Kursleder: Patrizia Bolzoni
Patrizia Bolzoni ble født i Milano. Hun ble uteksaminert fra Sorbonne i Paris og fikk en grad i litteratur fra Statale University of Milano. Hun er en elsker av mote og design, forført av spenningen ved sport og lokket til moteshow, og har jobbet hos Swatch, Chantelle, Giorgio Armani, Sergio Tacchini og Dolce & Gabbana, utvikler en variert og mangefasettert karriere innen markedsføring, salg og kommunikasjon. Alltid nysgjerrig på det nye, hun har tro på fremtiden, skjønnhet og ord. Hun er en ganske vellykket blogger (www.villeggiatura20100.com) takket være det ironiske og velvillige utseendet som hun forteller om livet og omskiftelsene til en livlig generasjon i byen Milano.
lærere
Noen av våre forelesninger
- Patrizia Bolzoni: Daglig leder D & G, forretningsenhetsdirektør, merkevaredirektør, motelivsstilsblogger
- Giuliana Parabiago: Mote- og livsstilsjournalist med betydelig erfaring innen redaksjonelt og digitalt innhold, organisering av store og mikrobegivenheter.
- Simona Baroni: Group PR Communication Director Dolce & Gabbana
Profesjonelle muligheter
Kandidaten vil være i stand til å håndtere motesystemets dyptgående transformerende scenarier, med roller som er i stand til å knytte kreative figurer med ledere, takket være tilegnelsen av språket og modalitetene til den økonomisk-forretningsmessige tilnærmingen, kreativitet og innovasjon, nødvendig for ledelsen av en merkevare eller etableringen av en oppstart. Nye tverrfaglige roller vil bli åpnet, knyttet til forskning av øko-bærekraftige materialer, kommunikasjon, distribusjon og markedsføring, som trendprognoser, art director, presseansvarlig, imagekonsulent, moteblogger, motesjef, motekjøper, visuell merchandiser.
Ideelle studenter
Dette kurset er rettet mot kandidater med videregående vitnemål og fra italienske og utenlandske universiteter. De må være drevet av en lidenskap for design, stil og kostyme og ivrige etter å ta fatt på en karriere i det internasjonale motesystemets verden.
Karrieremuligheter
Kandidaten vil være i stand til å håndtere motesystemets dyptgående transformerende scenarier, med roller som er i stand til å knytte kreative figurer med ledere, takket være tilegnelsen av språket og modalitetene til den økonomisk-forretningsmessige tilnærmingen, kreativitet og innovasjon, nødvendig for ledelsen av en merkevare eller etableringen av en oppstart. Nye tverrfaglige roller vil bli åpnet, knyttet til forskning av øko-bærekraftige materialer, kommunikasjon, distribusjon og markedsføring, som trendprognoser, art director, presseansvarlig, imagekonsulent, moteblogger, motesjef, motekjøper, visuell merchandiser.
Læreplan
I det første året dekkes introduksjonselementer i et generelt rammeverk for studiet av kommunikasjon og markedsføring i moteverdenen: fra motehistorie til kunsthistorie, fra massemedieteori til reklamekommunikasjon, fra designmetodikk til designledelse, og fra grunnleggende. økonomi til ledelsen.
I det andre året utvikler studentene kunnskap knyttet til merkevaredesign, publisering, integrerte nye medieteknologier og markedsundersøkelser.
I det tredje året tas spesialiserte emner som kommunikasjonsetikk og bærekraft opp, og dykker ned i teknikker for bruk av nye integrerte medier. For å fullføre opplæringen i ledelses- og gründerfelt studeres distribusjonsnettverk, kreativitet og personvernlovgivning og metoder for bedriftsfinansiering.