Treårig kurs i interiørdesign
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Et spørsmål om mellomrom
Learning by doing er prinsippet i roten til de treårige kursene på Raffles Milano, en treningsopplevelse som strukturerer sinnet, gir et solid teknisk grunnlag og slipper løs et ønske om å utvide livshorisonten din.
Hvorfor?
Å designe er å forvandle verden, fra de enkleste tingene til de mest komplekse. Design er ikke bare en disiplin som lærer oss hvordan vi kan finne opp og forbedre den materielle siden av livet: det er også en ideell modell som lærer oss hvordan ting både store og små bindes sammen av usynlige tråder. Det er kunsten å endre, ansvar og engasjement.
Forelesere
De er velfunderte fagfolk, forfattere av prosjekter som har markert seg, og med mange års undervisningserfaring. De har en bred og virkelig internasjonal visjon.
De er en del av en sammensveiset og produktiv gruppe, og de elsker å diskutere fremdriften til kurs, mulighetene som byr seg på flukt og individuelle studenters prestasjoner.
Bedrifter og merkevarer
I løpet av nesten tretti års arbeid har Raffles Group bygget opp et betydelig nettverk av partnere som deltar i våre treårige kurs og masterkurs. Disse bedriftenes omdømme og kvaliteten på relasjonene de har utviklet med dem er en garanti for et desidert fruktbart møte mellom utdanning og næringsliv.
Adidas, Aigner, B&O – Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong og Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Mandagsprat
Hver mandag kveld kl. 18.00 inviterer Raffles Milano sine studenter til å møte en av de store personlighetene som går på scenen for design, stil og designkultur. Å høre historiene og ideene som påvirker markedet og driver vårt tankesett – rett fra hestens munn – er en fantastisk mulighet som tilfører substans til våre akademiske programmer. Her er agendaen for møtene for det kommende året.
EU- og EFTA-studenter kan vurderes for en justering av skolepengene hvis de fremlegger bevis på inntektene sine.
Ideelle studenter
Dette kurset er laget for kandidater som har et videregående diplom og for studenter fra italienske og utenlandske universiteter. Søkere bør ha en spesifikk interesse for disiplinene romdesign (hjem, kontorer, gjestfrihet, møteplasser og detaljhandel) og i utforming og design av miljøer for utstillingsdesign og møbeldesign for hjemmet, arbeidsområdet og fritidsstedet.
Kurset vil fokusere på studiet og sammenhengende bruk av dekorasjon, bruk av materialer, belysningsteknologier og interiørtilbehør. Studentene forventes å vise en sterk holdning og interesse for studiet av sosial atferd, kulturen i visuell kunst og sosiokulturelle trender. Deltakere på dette kurset er fremtidens designere av miljøer og kommunikative atmosfærer, våkne tolker av moderne trender og livsstiler.
Karrieremuligheter
Profesjonelle muligheter
Interiørdesigneren er en designer som er i stand til å håndtere rom av ulik størrelse og kompleksitet og oversette budskapene og atmosfæren til en merkevare eller en privat kunde til rom med håndgripelige løsninger, rom som formidler budskap, følelser og mening. Han eller hun er en nøkkelfigur for arkitekt- eller designfirmaer, eventbyråer, TV- eller filmstudioer, designkontorer og selskaper innen møbel- og interiørtilbehørindustrien. Interiørdesignerens spesifikke tekniske bakgrunn tillater ham/henne også å ta fatt på en karriere som kritiker og lærd av interiørdesign- og møbelsystemet eller fungere som konsulent og art director for selskaper innen mote og design.
Galleri
Læreplan
En første propedeutisk fase (første år) etterfølges av en mellomliggende dybdestudie (andre år) og en avgjørende fase dedikert til den endelige prosjektporteføljen (tredje år). Etter å ha tilegnet seg de teoretiske essensen av tegning og representasjon og studert historien til brukskunst og arkitektur for hjemmemiljøer, vil studentene deretter håndtere de stadig mer komplekse sosiale og kulturelle scenariene som bedrifter opererer i i dag og studere utviklingen av vaner og livsstil samt av merkenes forhold til brukere og forbrukere. Hovedmålet er å søke etter designløsninger som er i stand til å gi de mest avanserte og bærekraftige svarene for å forbedre livskvaliteten, på arbeidsplassen og på fritiden.
Emner
- Visuell design
- Tegning, relieff og representasjon av rom
- Historie om arkitektur og interiørdesign
- Kunst- og designhistorie
- Utstillingsdesign
- Detaljhandel design
- 3D og CAD verksted
- Miljødesign
- Antropologi og forbrukssosiologi
- Materialer og overflater
- Merkevarebygging, markedsføring og forskning
- Akustikk og lysteknologi
- Farge og kolorimetri
- Dekor og teksturer