Treårig kurs i motedesign
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 21 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* EU- og EFTA-studenter kan vurderes for en justering av skolepengene deres hvis de fremlegger bevis på inntektene sine
Introduksjon
Learning by doing er prinsippet som ligger til grunn for de treårige kursene på Raffles Milano, en treningserfaring som strukturerer sinnet, gir et solid teknisk grunnlag og slipper løs et ønske om å utvide livshorisonten din.
Hvorfor?
Motesystemet er et enormt, artikulert, og noen ganger uforutsigbart territorium, der sansen for klassikerne klarer å finne felles grunnlag med eksperimenteringens ytterpunkter. Det er ingen idiotsikker oppskrift på suksess: det krever en vilje til å jobbe hardt, sammen med nysgjerrigheten til å lære og måle seg med omverdenen og dens tusenvis av kulturer: haute couture, pop, etnisk, osv. Det krever en virkelig skarpe øyne - som må trenes - som er i stand til å legge merke til den minste detalj. Et øye som er kjent med tradisjonelle skreddersømsmetoder, men som ikke er for forskjøvet til å antyde en frekk eleganse.
Designforelesere
De er velfunderte fagfolk, forfattere av prosjekter som har markert seg, og med mange års undervisningserfaring. De har en bred og virkelig internasjonal visjon.
De er en del av en sammensveiset og produktiv gruppe, og de elsker å diskutere fremdriften til kurs, mulighetene som byr seg på flukt og individuelle studenters prestasjoner.
Bedrifter og merkevarer
I løpet av nesten tretti års arbeid har Raffles Group bygget opp et betydelig nettverk av partnere som deltar i våre treårige kurs og masterkurs. Disse bedriftenes omdømme og kvaliteten på relasjonene de har utviklet med dem er en garanti for et desidert fruktbart møte mellom utdanning og næringsliv.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong og Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Mandagsprat
Hver mandag kveld kl. 18.00 inviterer Raffles Milano sine studenter til å møte en av de store personlighetene som går på scenen for design, stil og designkultur. Å høre historiene og ideene som påvirker markedet og driver vårt tankesett – rett fra hestens munn – er en fantastisk mulighet som tilfører substans til våre akademiske programmer. Her er agendaen for møtene for det kommende året.
EU- og EFTA-studenter kan vurderes for en justering av skolepengene hvis de fremlegger bevis på inntektene sine.
Ideelle studenter
Dette kurset er designet for kandidater med videregående vitnemål og for studenter fra italienske eller utenlandske universiteter. Ideelt sett er kandidater drevet av en oppriktig lidenskap for design, stil og klær og en trang til å bruke sitt eget potensial for å designe, tolke og kommunisere, så vel som deres medfødte evner og talenter, for å bygge en karriere i motescenen. I løpet av de tre årene lærer studentene å tolke verden rundt seg på måter som ikke umiddelbart er innlysende, en ferdighet de vil kunne bruke med stor effekt i fremtidige profesjonelle og kreative sammenhenger.
Karrieremuligheter
Profesjonelle muligheter
Stilscenen og profesjonene som er involvert i den utvikler seg radikalt, ettersom tradisjonelle kategorier blir porøse. I tillegg til karrierer med motemerker, ved siden av de store motedesignerne (som assistentdesigner, mønstermaker, produksjonsassistent, motestylist eller moteillustratør) eller som frilans, åpner det seg en rekke crossover-funksjoner og muligheter på internasjonalt nivå, knyttet til til kreativitet, produksjon, distribusjon og kampanjer. Å vite at du kan regne med en høyprofilert trening er nesten alltid et trumfkort i disse sammenhengene.
Galleri
Læreplan
Læreplan
Første året | Andre år | Tredje året |
Elementer som introduserer studentene til studiet av motedesign, generell forberedelse. | Mellomutvikling av temaene og spesifikke fokus. | Gjennomføring av emnene, sluttprosjekt og sammenstilling av portefølje. Spesielt analyserer studentene former, silhuetter, materialer, produksjonsprosesser, sosiale faktorer og skikker som ligger til grunn for en bevisst, artikulert, original designprosess. |
Atmosfæren i klasserommet oppmuntrer elevene til å uttrykke sin individualitet og utforske nye territorier og kontekster, inkludert å våge seg utover det bleke.
Emner
- Trend i påvente av
- Motesystemet
- Kunst- og kostymehistorie
- Mønsterlaging
- Stoffer og råvarer
- Klær design
- Produktutvikling
- Mote tegning
- Collage samling
- Markedsføring og forskning