BSc (Hons) Kreativ databehandling
Ravensbourne University London
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Greenwich Peninsula, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* heltidsstudenter; £ 16 500/år: internasjonale studenter på heltid
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Kombiner kreativ teft med en teknisk forankring på dette oppslukende kurset. Med tilgang til state-of-the-art databehandlingsverktøy, vil studentene bruke nye teknologier og lære om interaktive systemer, web- og mobilteknologi, digital kunst og multimediastrøm.
BSc (Hons) Creative Computing -kurset er et fleksibelt og innovativt kurs som lar studentene utforske hvordan databehandling og digital teknologi kan øke kreativiteten. Kurset er nytt for bachelorporteføljen og arbeider for å gi studentene både de kreative og tekniske ferdighetene som trengs for å lykkes i bransjen.
Hva kan dette kurset gjøre for meg?
Kurset feirer digital kreativitet og er designet for å forberede deg på en karriere innen utdanning, helse, ingeniørfag og mote.
"Dette kurset er en blanding av databehandling og kunst, og er det perfekte stedet å lære bruken av datateknologi på kreative måter."
-
Dr Ajaz Ali, kursleder, digitale teknologier
De viktigste grunnene til å søke
- Utvikle ferdigheter som er etterspurt av industrien.
- Kombiner kreativ stil med en teknisk forankring.
- Lær om interaktive systemer, web- og mobilteknologi, digital kunst og multimediastrømming.
- Få førstehåndsopplevelse av oppslukende teknologier.
- Få tilgang til topp moderne databehandlingsverktøy og teknologier.
- Mulighet til å jobbe med både teknologispesialister og reklamer.
- Bli en kreativ profesjonell innen databehandling.
Sentrale studieemner
Kurset tar sikte på å gi studentene en allsidig opplevelse innen databehandling og digital teknologi.
I løpet av det første året får studentene en solid forankring i teknologi og fokuserer på anvendelsen i kreative sammenhenger.
De lærer også ferdigheter i å designe dataprogrammer, utvikle teknologisk kreativitet og undersøke prosessen med utvikling av nye medier ved hjelp av programmeringsspråk.
I år to og tre studenter vil få muligheten til å enten konsentrere seg om de kunstneriske aspektene ved emnet eller ta en mer vitenskapelig tilnærming.
Viktige studieemner inkluderer:
- webutvikling
- Koding
- Maskinlæring og kunstig intelligens
- Mobil applikasjonsutvikling
- Databasestyring og programmering
Læreplan
Sentrale studietemaer
- webutvikling
- Koding
- Maskinlæring og kunstig intelligens
- Mobil applikasjonsutvikling
- Databasehåndtering og programmering
År 1
Studentene skal lære gjennom en kombinasjon av praktiske workshops og klassebasert læring.
De vil bli vurdert gjennom gjenstander, prosjekter og presentasjoner som kan kombineres med noe kurs.
Moduler inkluderer:
- Menneske-datamaskin interaksjon (HCI)
- Kreativ koding
- Introduksjon til Immersive Technologies
- Webdesign og databaser
- Temaer for samtidskultur
År 2
Moduler inkluderer:
- Datanettverk og cybersikkerhet
- Oppslukende teknologikonsepter
- Digital Media Creation og Streaming
- Tverrdepartementalt valgfag
- Tversinstitusjonelt valgfag
- Store ideer og filosofier
Etter det andre året kan studentene velge å ta et valgfritt praksisår i den digitale teknologibransjen.
År 3: Creative Computing Pathway
I denne Pathway vil du få kunnskap om ferdigheter som er veldig etterspurt og kombinere kreativ stil med en teknisk forankring.
Disse ferdighetene inkluderer interaktive systemer, nett- og mobilteknologier, digital kunst og multimediastreaming.
- Forskningsmetoder
- Kreativ koding avansert
- Kunstig intelligens og maskinlæring
- Siste hovedprosjekt
- Avhandling
År 3: Oppslukende teknologi Pathway
Oppslukende teknologi er et fremvoksende felt som er svært ettertraktet i en rekke sektorer, inkludert detaljhandel, e-handel, ingeniørkunst, kunst, underholdning, spill, historiefortelling og helsetjenester.
Studentene vil få førstehåndserfaring i å utvikle oppslukende opplevelser ved å bruke state-of-the-art dataverktøy og teknologier.
- Forskningsmetoder
- Oppslukende teknologier og industri
- 3D-modellering og animasjon
- Programmering for oppslukende opplevelse
- Siste hovedprosjekt
- Avhandling
Opptak
Karrieremuligheter
Bortsett fra å søke om vanlige dataroller som programmerer eller nettverksadministrator, vil dette kurset forberede studentene på mer spesialiserte roller som:
- Skyingeniør
- Skyutvikler
- Skysikkerhetsingeniør
- Data analytiker