
BA in
Bachelor of Arts i profesjonell kommunikasjon Royal Roads University

Introduksjon
BA i profesjonell kommunikasjonsprogram undersøker språk, media, kultur og teknologi. Programmet balanserer det beste innen akademisk utdanning, yrkeserfaring og praktiske ferdigheter, og kombinerer en omfattende oversikt over kommunikasjon som et akademisk felt med et utvalg av kurs i profesjonell skriving, PR, journalistikk, tale, organisasjonskommunikasjon og nye medier . Nyutdannede vil være i stand til å forstå de grunnleggende konseptene, verktøyene, prosessene og teknikkene i kommunikasjon og vil ha utviklet mellommenneskelig teamarbeid og lederegenskaper.
Dette programmet tilbys som en grad fullført som omfatter år tre og fire, i et 12 måneders på campus eller 24-måneders blandet program tilbys. En 4-årig lavere grad for studenter som vanligvis kommer fra videregående skole (eller tilsvarende) er også tilgjengelig.
Studentene kan være kvalifisert for en inngangspris / stipend på $ 10.000 mot undervisningen.
Programbeskrivelse
BA i profesjonell kommunikasjon kan fullføres som et 4-årig studieprogram eller et intensivt gradsprogram (12 måneder på campus eller 2 år online) som gjør at du kan fullføre ditt tredje og fjerde studieår med banebrytende program innhold som balanserer akademisk utdanning, yrkeserfaring, kreativitet og praktiske ferdigheter. Programmet kombinerer en omfattende oversikt over kommunikasjon som et akademisk felt med kurs i digital kommunikasjon, profesjonell skriving, offentlig overtalelse, visuell kommunikasjon, multimedia historiefortelling, global kommunikasjon, media og kulturstudier, bærekraftkommunikasjon, ledelse av krisekommunikasjon, urfolkssammenheng, og mye mer mer.
Som BAPC-student vil du ha muligheten til å dra nytte av en perspektivforskyvende opplevelse ved å studere et semester i utlandet ved et av våre partneruniversiteter i Korea, India, Østerrike, Tyskland, Chile eller Vietnam. Denne programkomponenten gir deg et tilpassbart studiealternativ for å utvide din internasjonale erfaring og kulturelle relevans.
Vanlige stiftelser
Gjennom utfordringsbasert læring får du et tverrfaglig grunnlag for de to første årene av studiet. Du vil bli nedsenket i verdensproblemer mens du tilegner deg den viktigste kunnskapen og ferdighetene som er avgjørende for dagens karriere. I et team jobber du med bærekraftige løsninger for lokale utfordringer mens du lærer overførbare ferdigheter, som ledelse, kommunikasjon, kritisk tenking og samarbeid. Besøk den vanlige stiftelsessiden for å lære mer om utfordringsbasert læring de to første årene av dette programmet.
Grad fullført (år 3 og 4)
Graden fullført program er levert i to formater: som en 12-måneders on-campus modell (kombinerer år tre og fire i en intensiv 12-måneder) og som en 24-måneders blandet modell som inkluderer online læring med to korte på- campusboliger. Det er fire perioder i 12-månedersprogrammet som kan sammenlignes med universitetssemester på heltid. Vilkårene inkluderer fire til seks kurs over en tidsramme på omtrent ti uker, med en ekstra uke på slutten av siste semester for avsluttende papirer og eksamener. Studentene forventes å være på campus hver dag.
Begge modellene tilbyr 60 studiepoeng med kurs, og tilsvarer år tre og fire av BA, slik at vellykkede studenter kan oppgradere med en fire-årig BA-grad.
Hvem er det for
Nyutdannede fra dette programmet vil bli godt rustet for å komme videre i karrieren. Mens trening i kommunikasjonsferdigheter i nøkkelen til alle karriereveier, er utdannelse i profesjonell kommunikasjon spesielt gunstig for karrierer innen PR, reklame, markedsføring, journalistikk og bedrifts-, teknisk eller nettbasert kommunikasjon.
Studentene søker vanligvis på programmet med 60 videregående studiepoeng. Søkere som ikke har den formelle akademiske utdanningen eller studiepoeng for å kvalifisere for opptak, kan vurderes på grunnlag av både deres formelle utdanning eller karriereerfaring i samsvar med retningslinjene for fleksibel opptak. Se siden Opptakskrav for mer informasjon.
Utfall
Nyutdannede fra BA i profesjonell kommunikasjon vil være effektive kommunikatorer som forstår kommunikasjon er en kreativ, intellektuell, profesjonell aktivitet. De vil sette pris på de internasjonale og interkulturelle rammene og etiske parametrene for sosialt ansvarlig kommunikasjon. De vil være fagfolk med forståelse for kommunikasjon som en menneskelig aktivitet og være klar til å komme inn i arbeidsstyrken som effektive utøvere, beslutningstakere og støttespillere til kommunikasjon. Til slutt vil de kunne fungere i miljøer som krever gruppearbeid, offentlige taler, faglig skriving og publisering, grunnleggende datamediert kommunikasjon og problemløsningskompetanse.
Opptakskrav
Bachelor of Arts i profesjonell kommunikasjon
Førsteårsoppføring (4-årig lavere grad)
Førsteårsoppføring er for studenter som kommer fra videregående skole (eller tilsvarende). Vennligst gjennomgang år 1 opptak og søknadskrav for mer informasjon.
Tredjeårsoppføring (grad fullført - 3. og 4. år)
Standard opptak
- Gjennomføring av et vitnemål, eller 60 studiepoeng, i kommunikasjon, journalistikk, bedriftsøkonomi eller generell kunst, inkludert minimum 24 andreårs studiepoeng, med minimum GPA på 'B' (3,00 / 4,33) fra et anerkjent videregående institusjon.
- Blokker overføringsavtaler: Kommunikasjon
Fleksibel opptak
Søkere som ikke oppfyller standard opptakskrav vil bli vurdert for fleksibel opptak og vurdert som følger:
- Normalt minimum fem års relevant arbeidserfaring innen kommunikasjon, PR, journalistikk eller andre relaterte felt.
- Bevis for å ha tilstrekkelig kunnskap, ferdigheter og evner til å fullføre et krevende akademisk studieløp.
Engelsk språkferdighet
Hvis engelsk ikke er ditt hovedspråk, kan du lese våre engelskspråklige krav .
Ytterligere anbefalinger
Det kreves akademiske skriveferdigheter for å lykkes i dette programmet, og det anbefales derfor et kurs i engelsk komposisjon med fokus på akademisk skriving. Kurset Academic Writing and Critical Thinking som tilbys gjennom videre studier ved Royal Roads University oppfyller denne anbefalingen.
Karriere
Kommunikasjonsfeltet spenner over mange bransjer, inkludert:
Reklame
- Reklamespesialist, markedsføringsspesialist, copywriter, kontosjef.
- Medieplanlegger, kreativ direktør, offentlig forsker.
kringkasting
- Stasjonssjef, direktør for kringkasting, samfunnssjef, enhetsleder.
- Nyhetsforfatter / leder, teknisk direktør, reklame / markedsføring, kunngjøring / presentatør.
- Disc Jockey, News Manager, Casting Director, Producer, Business Manager.
Virksomhet
- Ledelse, personellrekrutterer, menneskelige ressurser, trener, offentlig informasjonsansvarlig.
- Industrial Relation, Negotiator / Mediator, Customer Service, Editor, Human Resources.
Kommunikasjon og helsevesen / sosiale tjenester
- Kommunikasjonsdirektør, PR, sosialarbeider, markedsdirektør
- Forskningsanalytiker, kommunikasjonsanalytiker, offentlig administrator, menneskerettighetsansvarlig
- Samfunn for samfunnssaker
Regjering / politikk
- Offisiell informasjonssjef, lovgivende assistent, kampanjedirektør, forskningsspesialist, programkoordinator, valgt offisiell
Høyteknologiske næringer
- TV / filmprodusent / regissør, systemanalytiker, teknisk tekstforfatter
Internasjonale relasjoner og forhandlinger
- Handelsforhandler / megler, bedriftsrepresentant, oversetter, diplomat
Journalistikk (utskrift eller elektronisk)
- Reporter, Editor, Newscaster, Forfatter, Copy Writer, Script Writer.
- News Service Researcher, Technical Writer, Acquisitions Editor, Media Interviewer.
PR
- Reklame- / annonseringsansvarlig, markedsføringsspesialist, lobbyistkontoleder.
- Corporate Public Affairs Specialist, Development Officer, Sales Manager, Creative Director.
- Media Analyst, Media Planner, Public Opinion Researcher.
Teater / scenekunst
- Utøver, manusforfatter, kunstadministrator, kostymedesign, scenesjef, rollebesetningsdirektør.
kurs
År 1
- ECOL110 Økologi (3)
- ENGL110-A Akademisk skriving: Del A (1.5)
- ENGL110-B Akademisk skriving: Del B (1.5)
- GEOG110 Geografi (3)
- HIST160 Menneskerettighetshistorie (3)
- ICBL (P / F) Introduksjon til utfordringsbasert læring
- INDS110-A Teorier om tverrfaglighet: Del A (1.5)
- INDS110-B Teorier om tverrfaglighet: Del B (1.5)
- ITAI: Introduksjon til akademisk integritet (P / F)
- LEAD110-A Ledende selv og andre: Del A (1.5)
- LEAD110-B Ledende selv og andre: Del B (1.5)
- MATH160 Statistikk for samfunnsvitenskap (3)
- SOSC160A Anvendt forskning I (A) - Litteraturgjennomgang (1.5)
- SOSC160B Anvendt forskning I (B) Empatisk og etnografisk forskning (1.5)
År 2
- ECON260 Økologisk økonomi (3)
- ECON265 Velferdsøkonomi og utvikling (3)
- ENGL210-A Kommunikasjon og overtalelse: Del A (1.5)
- ENGL210-B Kommunikasjon og overtalelse: Del B (1.5)
- ENGL260 Litteratur av antropocen (3)
- ENGL265 Kvinner og litteratur (3)
- HLSC260 Determinants of Health (3)
- INDS210-A System Thinking: Del A (1.5)
- INDS210-B System Thinking: Part B (1.5)
- LEAD210-A Ledende for endring: Del A (1.5)
- LEAD210-B Ledende for endring: Del B (1.5)
- POLI260 Utvikling og politisk endring (3)
- PSYC260 Psykologi for velvære (3)
- SOCI260 menneskelig interaksjon (3)
- SOSC260A Applied Research II (A) Advanced Qualitative Methods (1.5)
- SOSC260B Anvendt forskning II (B) Avanserte kvantitative metoder (1.5)
Finansiell støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for å gi informasjon og støtte om en rekke finansieringskilder og tildelingsmuligheter, og starter med en video som introduserer de omfattende detaljene du finner på dette nettstedet og i bloggen vår.
Se et sammendrag av offentlige bistandsprogrammer for de som er rammet av COVID-19-krisen. Lære mer...
Økonomisk planlegging er en avgjørende komponent i tidlig utdanningsplanlegging. Vennligst gå gjennom finansieringsmulighetene i god tid før programmet ditt begynner å bidra til å bygge et rimelig budsjett.
lån
Utforsk de forskjellige typer lån som er tilgjengelige for å finansiere studiene. Lære mer...
Awards
Utforsk en rekke konkurransetildelte stipend, priser og stipend tilgjengelig fra RRU og andre finansieringsbyråer. Lære mer...
Forskningsstipend
RRU administrerer stipendadministrasjonen for utvalgte finansieringsbyråer. Dette er noen av de mer omfattende prisene. Lære mer...
Annen finansiering
Oppdag alternative finansieringsmuligheter som Highbred Points. Lære mer...
Læreplan
Programbeskrivelse
BA i profesjonell kommunikasjon kan fullføres som et 4-årig studieprogram eller et intensivt studieprogram (12 måneder på campus eller 2 år online) som lar deg fullføre ditt tredje og fjerde studieår med banebrytende program innhold som balanserer akademisk utdanning, yrkeserfaring, kreativitet og praktiske ferdigheter. Studiet kombinerer en omfattende oversikt over kommunikasjon som fagfelt med kurs i digital kommunikasjon, profesjonell skriving, offentlig overtalelse, visuell kommunikasjon, multimediefortelling, global kommunikasjon, medie- og kulturstudier, bærekraftskommunikasjon, krisekommunikasjonshåndtering, urfolkskontekster og mye mer.
Som BAPC-student vil du ha muligheten til å dra nytte av en perspektivskiftende erfaring ved å studere et semester i utlandet ved et av våre partneruniversiteter i Korea, India, Østerrike, Tyskland, Chile eller Vietnam. Denne programkomponenten vil gi deg tilpassbare studiealternativer for å utvide din internasjonale erfaring og kulturell relevans.
Felles grunnlag
Gjennom utfordringsbasert læring vil du motta et tverrfaglig grunnlag for de to første årene av bachelorstudiet. Du vil bli fordypet i verdensspørsmål samtidig som du tilegner deg nøkkelkunnskapen og ferdighetene som er avgjørende for dagens karrierer. Ved å jobbe i team vil du designe bærekraftige løsninger for lokale utfordringer mens du lærer overførbare ferdigheter, som lederskap, kommunikasjon, kritisk tenkning og samarbeid. Besøk siden for felles grunnlag for å lære mer om utfordringsbasert læring i de to første årene av dette programmet.
Fullført grad (år 3 og 4)
Gradsfullføringsprogrammet leveres i to formater: som en 12-måneders on-campus-modell (kombinerer år tre og fire til en intensiv 12-måneders) og som en 24-måneders blandet modell som inkluderer nettbasert læring med to korte på- campusboliger. Det er fire terminer i 12-månedersprogrammet som kan sammenlignes med universitetssemestere på heltid. Vilkårene inkluderer fire til seks kurs over en tidsramme på cirka ti uker, med en ekstra uke på slutten av siste semester for avsluttende oppgaver og eksamener. Studentene forventes å være på campus hver dag.
Begge modellene tilbyr 60 studiepoeng kurs, og tilsvarer år tre og fire av BA, noe som gjør det mulig for vellykkede studenter å oppgradere med en fireårig BA-grad.
Kurs
År 1
- ECOL110 Økologi (3)
- ENGL110-A Akademisk skriving: Del A (1.5)
- ENGL110-B Akademisk skriving: Del B (1.5)
- GEOG110 Human Geography (3)
- HIST160 History of Human Rights (3)
- ICBL (P/F) Introduksjon til utfordringsbasert læring
- INDS110-A Teorier om tverrfaglighet: Del A (1.5)
- INDS110-B Teorier om tverrfaglighet: Del B (1.5)
- ITAI: Introduksjon til akademisk integritet (P/F)
- LEAD110-A Å lede seg selv og andre: Del A (1.5)
- LEAD110-B Å lede seg selv og andre: Del B (1.5)
- MATH160 Statistikk for samfunnsvitenskap (3)
- SOSC160A Anvendt forskning I (A) – Litteraturgjennomgang (1.5)
- SOSC160B Anvendt forskning I (B) Empatisk og etnografisk forskning (1.5)
År 2
- ECON260 Økologisk økonomi (3)
- ECON265 Velferdsøkonomi og utvikling (3)
- ENGL210-A Kommunikasjon og overtalelse: Del A (1.5)
- ENGL210-B Kommunikasjon og overtalelse: Del B (1.5)
- ENGL260 Litteratur fra antropocen (3)
- ENGL265 Kvinner og litteratur (3)
- HLSC260 Determinanter for helse (3)
- INDS210-A Systemtenkning: Del A (1.5)
- INDS210-B Systemtenkning: Del B (1.5)
- LEAD210-A Ledende for endring: Del A (1.5)
- LEAD210-B Leder for endring: Del B (1.5)
- POLI260 Utvikling og politisk endring (3)
- PSYC260 Psychology of Well-being (3)
- SOCI260 Menneskelig interaksjon (3)
- SOSC260A Anvendt forskning II (A) Avanserte kvalitative metoder (1.5)
- SOSC260B Anvendt forskning II (B) Avanserte kvantitative metoder (1.5)
Opptak
Galleri
Programresultat
Nyutdannede fra BA i profesjonell kommunikasjon vil være effektive formidlere som forstår at kommunikasjon er en kreativ, intellektuell, profesjonell aktivitet. De vil sette pris på de internasjonale og interkulturelle rammene og etiske parametrene for sosialt ansvarlig kommunikasjon. De vil være profesjonelle med forståelse for kommunikasjon som en menneskelig aktivitet og være klare til å gå inn i arbeidsstyrken som effektive utøvere, beslutningstakere og tilhengere av kommunikasjon. Til slutt vil de kunne fungere i miljøer som krever teamarbeid, offentlige taler, profesjonelle skrive- og publiseringsferdigheter, grunnleggende datamediert kommunikasjon og problemløsningsevner.
Stipend og finansiering
Økonomisk støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for å gi informasjon og støtte om en rekke finansieringskilder og tildelingsmuligheter, og starter med en video som introduserer de omfattende detaljene du finner på denne nettsiden og i bloggen vår.
Se et sammendrag av offentlige hjelpeprogrammer for de som er berørt av covid-19-krisen.
Økonomisk planlegging er en avgjørende komponent i tidlig utdanningsplanlegging. Se gjennom finansieringsmulighetene i god tid før programmet begynner for å bidra til å bygge et rimelig budsjett.
Lån
Utforsk de ulike typene lån som er tilgjengelige for å finansiere studiene dine.
Priser
Utforsk en rekke konkurrerende tildelte stipender, priser og stipender tilgjengelig fra RRU og andre finansieringsbyråer.
Forskningsstipend
RRU administrerer stipendadministrasjonen for utvalgte finansieringsbyråer. Dette er noen av de mer betydelige prisene.
Annen finansiering
Oppdag alternative finansieringsmuligheter som Highbred Points.
Karrieremuligheter
Kommunikasjonsfeltet spenner over mange bransjer, inkludert:
Reklame
- Annonsespesialist, markedsføringsspesialist, kopiskribent, Account Executive Manager.
- Medieplanlegger, kreativ leder, offentlig forsker.
Kringkasting
- Stasjonssjef, direktør for kringkasting, direktør for samfunnsforhold, enhetsleder.
- Nyhetsskribent/leder, teknisk direktør, reklame/markedsføring, kunngjører/presentatør.
- Diskjockey, nyhetssjef, castingdirektør, produsent, forretningssjef.
Virksomhet
- Ledelse, Personal Rekrutterer, Personale, Trener, Offentlig informasjonsansvarlig.
- Industrial Relation, forhandler/megler, kundeservice, redaktør, personal.
Kommunikasjon og helsevesen/sosialtjenester
- Kommunikasjonsdirektør, PR, Sosionom, Markedsdirektør
- Forskningsanalytiker, kommunikasjonsanalytiker, offentlig administrator, menneskerettighetsansvarlig
- Samfunnssaker kontakt
Regjering/politikk
- Offentlig informasjonsansvarlig, lovgivende assistent, kampanjedirektør, forskningsspesialist, programkoordinator, valgt funksjonær
Høyteknologiske industrier
- TV/filmprodusent/regissør, systemanalytiker, teknisk tekstforfatter
Internasjonale relasjoner og forhandlinger
- Handelsforhandler/megler, bedriftsrepresentant, oversetter, diplomat
Journalistikk (trykt eller elektronisk)
- Reporter, redaktør, nyhetsoppleser, forfatter, kopiskribent, manusforfatter.
- Nyhetstjenesteforsker, teknisk skribent, oppkjøpsredaktør, medieintervjuer.
PR
- Publisitets-/reklamesjef, markedsspesialist, lobbyistkontoleder.
- Corporate Public Affairs-spesialist, utviklingsansvarlig, salgssjef, kreativ direktør.
- Medieanalytiker, medieplanlegger, opinionsforsker.
Teater/scenekunst
- Utøver, manusforfatter, kunstadministrator, kostymedesign, scenesjef, rollebesetningsleder.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.