Keystone logo
School of Business and Management ITB

School of Business and Management ITB

School of Business and Management ITB

Introduksjon

Den School of Business and Management ITB (SBM ITB) er den eneste skolen / fakultet i ITB bygget på humaniora og ledelse vitenskap. Departementet krever høyere utdanningsinstitusjoner til å gjennomføre Tri Dharma Perguruan Tinggi.

SBM ITB utvikler seg til å utmerke seg i utdanning, for å utvikle og spre kunnskap innen næringsliv og forvaltning. Forskningen fokuserer på business case og forvaltningspraksis av de ledende suksessrike bedrifter i Indonesia, slik at utvikling av ledelse vil være relevante for den indonesiske sammenheng.

Nærhet til forretningsmiljø og pålitelig forskningsmetodikk forbedrer SBM ITB evne til å skape fremragende forskning. Som en del av intern strategi, mål SBM ITB å oppnå internasjonal akkreditering. Videre understreker SBM ITB globalisering for å forberede sine studenter til å konkurrere med studenter fra andre ledende handelshøyskolene i Asia og Stillehavet.

Misjon og Visjon Oppgaven til SBM ITB er:

"Å utdanne studenter til å være innovative ledere med en gründer tankesett og for å utvikle og spre kunnskap om næringsliv og forvaltning for betterment av næringslivet, myndigheter og samfunnet".

The Vision of SBM ITB er:

"Å være en verdensklasse institusjon som inspirerer og utvikle nye ledere med entreprenørånd".

historie Det industri avdeling ITB anerkjent viktigheten av business og ledelse utdanning i Indonesia så tidlig som på 1970-tallet. Denne ideen bodde i avdelingen i løpet av 1980-tallet, men ble endelig realisert i 1990 da professor Mathias A'roef, en fremtredende figur i Indonesia innen Industrial Engineering, introduserte MBA-programmet på ITB med en konsentrasjon i den operative forvaltningen. Dette i sin tur, kulminerte i grunnleggelsen av SBM ITB.

I 2002 godkjente hovedstyret dannelsen av et universitet i næringsliv og forvaltning. Et team ble tildelt for å utvikle en visjon og formålsparagraf og designe læringsmetoder som passer best til programmet. Teamet utviklet en læreplan som ble ansett som et gjennombrudd i business og ledelse utdanning i Indonesia. Det foreslås bruk av performancekunst å utvikle elevenes selvtillit, så vel som ferdigheter i ledelse, kommunikasjon og konfliktløsning. I tråd med en sosial constructionist paradigme, læreplanen understreket viktigheten av team-basert læring i motsetning til enveis forelesning. Noen av de innovative baner designet av teamet var Integrative Business Experience (som var tilpasset fra en kurs som tilbys ved University of Central Missouri), Management Practice, og samfunnstjeneste. Teamet har også foreslått bruk av engelsk som undervisningsspråk.

I desember 2003 ble School of Business and Management formelt etablert. Nomenklaturen "skole" ble valgt i stedet for "fakultet" for å markere sin autonomi. I prosessen, MBA-programmet som opprinnelig ble drevet av Fakultet for Industrial Engineering, ble en del av School of Business and Management, slik at det å ha to programmer; undergraduate programmet og MBA-programmet.

I august 2004 SBM ITB innrømmet 115 studenter til universitet. SBM ITB har opplevd kontinuerlig vekst, og med støtte fra lærere og profesjonelle medarbeidere det tar sikte på å gi et positivt bidrag til pedagogisk utvikling i Indonesia. SBM ITB har i dag en studentmasse på 2221.

Autonomi SBM ITB har full myndighet til å fatte vedtak satt strategisk og operativt nivå. På det strategiske nivået, SBM ITB fullmakt til å initiere internasjonale relasjoner og å tilby nye studieprogrammer. Likevel må programmene i samsvar med forskrifter pålagt av Kunnskapsdepartementet av Indonesia.

På operasjonelt nivå, har SBM ITB fått visse grader av selvstyre av ITB. I finans, har SBM ITB myndighet til å administrere 70% av sine skolepenger; de resterende 30% beholdes av ITB. Tilgjengeligheten av økonomiske ressurser har gjort det mulig SBM ITB å utvikle sitt avlønningssystem for å tiltrekke seg og beholde eksepsjonelle fakultetet medlemmer og rekruttere faglig personale er nødvendig for å opprettholde et høyt servicenivå.

SBM ITB er autorisert til å utvikle sin egen læreplan, til å foreslå og deretter kjøre en ny faglig program, til å administrere alle akademiske programmer (innen SBM ITB), og for å utvikle samt å gjennomføre SBM ITB forskningsagendaen. Både på operative og faglige nivå, er SBM ITB linje med politikken til departementet for forskning, teknologi og høyere utdanning i Indonesia. For eksempel, for å fremme utviklingen av fakultetet, har SBM ITB designet lønnssystemet basert på tre faglige aktiviteter: undervisning, forskning og sosiale tjenester (som grunnlag for høyere utdanning i Indonesia) .Denne situasjonen fører til fakultetet medlemmer balansering de tre aktiviteter for å øke sin kompetanse og bidra til SBM ITB misjon.

erkjennelse Som nevnt ovenfor, i 2015 ITB ble rangert som nummer én på listen over beste universiteter utgitt av departementet for forskning, teknologi og høyere utdanning. I 2009, bare seks år etter etableringen i desember 2003, fikk SBM ITB anerkjennelse fra SWA Magazine (http://www.swa.co.id, en høyt rangert Business Magazine i Indonesia), som den beste MBA-programmet i Indonesia. Magasinet har også anerkjent IBE (Integrative Business Experience) levert av SBM ITB som en av de mest innovative programmer som tilbys av handelshøyskoler.

Den svært høye offentlige omdømmet til SBM ITB er dokumentert av lowstudent opptak Rate.The opptak sats for studieprogrammer i 2014-2015 var bare 4%. Det var 3.207 søkere til 136 ledige plasser i studieprogrammer. I forholdet 24: 1, har SBM ITB blitt en av de mest ettertraktede handelshøyskoler i Indonesia.

Steder

  • Bandung

    Lebak Siliwangi, Coblong, Bandung, Jawa Barat, Indonesia, , Bandung

  • Jakarta

    Jakarta, Indonesia

    Spørsmål