
BA i spesialpedagogikk - lærevansker for K-12 lærersertifisering
Adrian, USA
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2024
STUDIEAVGIFT
USD 545 / per credit
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Hovedmålet med spesialundervisning - lærevansker-programmet er å utvikle selvsikre, nysgjerrige og gjennomtenkte lærere som er forankret i bredden og dybden av lærevansker og kognitive funksjonsnedsettelser.
Filosofien til spesialpedagogikken er basert på trosoppfatninger som påvirker innholdet og innholdet i undervisningstilbud. Det legges vekt på å inkorporere praktisk anvendelse med teoretisk diskusjon og juridiske/etiske aspekter ved tilrettelegging av læring for barn med nedsatt funksjonsevne.
Filosofien til godkjenningsprogrammet for lærevansker er basert på overbevisninger som påvirker arten og innholdet i undervisningstilbud. Oppfatninger knyttet til dette programmet er:
- Alle eksepsjonelle barn og voksne kan dra nytte av pedagogiske programmer.
- Alle fasetter ved læring må tas opp: akademiske fag så vel som sosiale ferdigheter og studieferdigheter.
- Utdanning for personer med lærevansker bør starte så tidlig som mulig og fortsette så lenge det er nødvendig. Oppmerksomhet bør rettes mot overgangsperiodene.
- Eksepsjonelle individer har rett til å bli plassert i den utdanningssettingen som er minst restriktiv. Rådgivning av lærere, ressursprogrammer og inkluderende miljøer kan være alternativer for de fleste barn med lærevansker.
- Spesialpedagoger er en ressurs for utdanningsmiljøet. Gjennom sine kunnskaper og ferdigheter yter spesialpedagoger både direkte service til eksepsjonelle barn og støttetjenester til andre personer, både profesjonelle og lekfolk, som har ansvar for å undervise ekstraordinære barn.
Akkreditering
Siena Heights University's Division of Education ble innvilget nasjonal akkreditering av Council for the Accreditation of Educator Preparation (CAEP) for hele syv år, fra våren 2020 til våren 2027. Denne akkrediteringen sertifiserer at de nevnte profesjonelle innledende sertifiseringsprogrammene har gitt bevis for å oppfylle alle CAEPs standarder.
Programutmerkelser
- Graduate ansette rate på 100 prosent;
- Totalt 74 prosent av kursene har klinisk felterfaring;
- Hands-on modellering av instruksjon.