Bachelor i digitale medier og kommunikasjon
Lismore, Australia
VARIGHET
3 up to 6 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
AUD 25 200
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Innholdet er konge - og digitale mediespesialister har stor etterspørsel i kommunikasjons- og markedsføringsroller over hele Australia.
Hvis du vil fortelle historier som betyr noe, endre atferd og holdninger gjennom yrket ditt eller avdekke nyheter gjennom undersøkende arbeid, vil Bachelor of Digital Media and Communications være et kritisk viktig grunnlag for din fremtidige karriere.
Internett, smarttelefoner og sosiale medier har forvandlet medie- og kommunikasjonsindustrien - skaper en rekke nye kommunikasjonskanaler og arbeidsplasser for digitale kunnskapsrike kandidater.
Dette kurset vil utstyre deg med skriftlig, produksjon, visuell og forskningsferdighet, samt arbeidserfaring og nettverk av profesjonelle fagfolk - gi muligheter til å bygge en karriere i en rekke kommunikasjons-, PR-og markedsføringsroller.
Karrieremuligheter
Nyutdannede vil typisk finne karrierer i en rekke digitale mediebransjer - fra film, musikkvideoer, TV, radio, aviser, magasiner, blogging og grafisk design, til markedsføring, reklame og PR.
Profesjonell plassering
Denne graden har sterke lenker til den livlige kreative næringen av North Coast of NSW og videre. Graden inkluderer en obligatorisk faglig plasseringsenhet (70-100 timer) i kursets avsluttende faser. Denne enheten gjør det mulig for studenter å få praktisk arbeidserfaring innen relevante organisasjoner. Studentene har jobbet på radio- og fjernsynsstasjoner, i aviser og på filmskudd, for filmfestivaler og forlag, for grafisk design og etterproduksjon, og for lokal og statslig regjering.
Større studieområder
Studenter i denne grad vil lære de kjerneferdighetene som kreves for en fremtid i dagens digitale medieindustri:
- visuell kommunikasjon og design
- digital video produksjon og historiefortelling
- journalistikk og nyhetsskriving
- media teori og analyse
I tillegg har studentene mulighet til å studere på en rekke områder for å fokusere og forfine sin kompetanse og kan velge fire-enhet mindreårige fra:
- digital design
- journalistikk
- skjermmedier
- digital markedsføring
- musikk og teknologi
- kreativ skriving
- visuell kultur
Vurderingsmetoder
Vurderingsoppgaver inkluderer kreative prosjekter som nettsteder og grafisk design, TV-reklamer og musikkvideoer, nyheter og magasinartikler, animasjoner, podcaster, samt essays, artikler, tidsskrifter og opplæringspresentasjoner.
Læringsmetoder
Undervisningsmetoder inkluderer forelesninger, opplæringsprogrammer, seminarer, ekskursjoner og onlinefora, samt individuell tilgang til anlegg for spesielle prosjekter og en-til-en forskningstilsyn. Alle enheter i bachelor i digitale medier og kommunikasjon har online læringsmateriell og bruker audiovisuelle teknologier som streaming av lyd og video, podcaster og online forelesninger og sosiale medier teknologier. Studentene får tilgang til en rekke utstyr av standardutstyr, inkludert datamaskiner, kameraer, mikrofoner, lydmiksere og belysningsutstyr.
Vennligst merk: Nettstudenter er pålagt å delta på obligatoriske helgbohus for noen enheter.