Apparel Merchandising and Textiles Bachelor Degree
Baton Rouge, USA
VARIGHET
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Be om tempoet
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2023
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Apparel Merchandising and Textiles (AMTX)
Apparel Merchandising and Textiles-programmet gir et grunnleggende grunnlag for inngangsposisjoner innen industri, detaljhandel og relaterte næringer, både innenlands og globalt. Programmet forbereder studentene på utfordrende og lovende karrierer som butikksjefer, designere, kjøpere, produktutviklere, tekstilforskere, motestilister, visuelle handelsmenn, motekoordinatorer, handelsledere og gründere, blant mange andre. Læreplanen forbereder også studentene for å studere på et merchandising- og tekstilprogram.
I tillegg til kursarbeid, oppfordres studentene til å forbedre sine lederegenskaper ved å bli med i en av organisasjonene som er tilgjengelige for studenter ved Institutt for familie- og forbrukervitenskap. Studentorganisasjonen spesielt for AMTX-hovedfag er Designers of Tomorrow (DoT). Tallrike erfaringsmessige læringsmuligheter tilbys. Disse inkluderer ekskursjoner og studieturer. Årlig har studentene muligheten til å delta på Career Days i New Orleans og Dallas, som er sponset av Fashion Group International. I tillegg sponser AMTX-programmet en årlig ekstravaganza der studentene viser frem sine egne originale design.
Alle studenter i hovedfag er pålagt å fullføre et seniornivå. To alternativer er tilgjengelige: en intern praksisplass i Southern Niche, det studentdrevne butikklaboratoriet; eller et eksternt internship der studentene jobber minimum 150 timer i en produksjons- eller detaljhandel. Internship forbedrer akademisk kursarbeid samtidig som det gir "virkelige verden" opplevelser. I tillegg til Southern Niche har kandidater internert i selskaper som Americas Mart i Atlanta, Davids Bridal, Dillard, Express Women's, Gap, Kenneth Cole og Stein Mart.