BA Medie- og kommunikasjonsledelse
SRH Hochschule für Wirtschaft und Medien Calw
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Calw, Tyskland
Språk
Be om info
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Ferdigheter for vellykket kommunikasjon
Er du interessert i en jobb med fokus på kommunikasjon innen markedsføring og event management eller PR?
Med dette kurset kvalifiserer vi deg raskt og praktisk for en karriere i mediemiljøet eller i bedrifter med intensiv intern og ekstern kommunikasjon.
Skaff deg kommunikasjonsorientert spesialistkunnskap hos oss: I tillegg til bedriftsøkonomisk innhold har kurset fokus på presentasjon, språk, PR, retorikk eller journalistikk. Medieteknologi og design skjerper også profilen din.
Små læringsgrupper, individuell støtte og engasjerte professorer og forelesere med praktisk kunnskap garanterer deg optimale studieforhold.
Dra nytte av utmerket omsorg
I 2008 sto universitetet vårt overfor kriteriene til Senter for universitetsutvikling (CHE) for første gang. Av 40 medieuniversiteter tok vi førsteplassen i CHE-rangeringen innen "medie/kommunikasjonsvitenskap og journalistikk" for veiledning, andreplass for praktisk relevans og fjerdeplass for studieorganisering.
Vårt konsept for din suksess
Kurset utstyrer deg med ferdighetene som kreves for å håndtere grensesnittene mellom media og kommunikasjon. Med en kombinasjon av forelesninger, seminarer og case-studier gir vi deg nødvendig kunnskap på en meningsfull, helhetlig og bærekraftig måte.
Kursets struktur og innhold dekker alle kompetanseområder i stillingsprofilen: arbeidsfelt i mediebedrifter, på det kommersielle området eller innen markedsføring, event samt i produktledelse, i PR-avdelinger og mellomstore bedrifter.
Med denne graden kvalifiserer du deg raskt og praktisk for en karriere innen ledelse, både i mediebedrifter og i alle bedrifter med intern og ekstern kommunikasjonsvirksomhet.
Målet med kurset er at kandidatene skal tilegne seg en bred, anvendelsesorientert, bedriftsøkonomisk og kommunikasjonsorientert kunnskap basert på vitenskapelig og praktisk kunnskap, metoder og prosedyrer.
Innenfor sitt kjerneområde formidler studiet omfattende bedriftsledelse, kommunikasjonsorientert spesialistkunnskap, supplert med kreativ, teknisk og bransjespesifikk kunnskap om enhver type bedriftskommunikasjon. En kombinasjon av forelesninger, seminarer og «case studies» tilbys for å kunne formidle ferdighetene som kreves for å håndtere grensesnittene mellom media, kommunikasjon, næringsliv og skatterett på en meningsfull, helhetlig og bærekraftig måte.
I 5. og 6. trimester inkluderer emnet en praktisk studiedel på seks måneder for å anvende og utdype den spesialistkunnskapen som er lært og sette kursen for videre kunnskapsinnhenting.