Bachelor i spesialpedagogikk
St Joseph University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Roseau, Dominica
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 - 5 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 20 000
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
BA i spesialpedagogikk (SPED) forbereder lærerkandidater til å møte de læringsmessige og sosio-emosjonelle behovene til barn og ungdom med lærings- og intellektuelle funksjonshemminger, alvorlige emosjonelle og atferdsforstyrrelser og andre funksjonshemninger.
- Dette programmet er et skritt mot globalt å styrke spesialundervisningens bidrag til utdanningssystemene og utviklingen av utdanning.
- Gir skolesystemene et nyttig verktøy for å produsere kompetente profesjonelle spesialpedagogiske lærere, samt å tjene som lærere og ledere i skoler og lokalsamfunnsbaserte miljøer.
- Gir elevene kunnskap, ferdigheter og disposisjoner til å bli høyt kvalifiserte spesialpedagoger som kan hjelpe elever med spesielle behov til å oppnå et høyere nivå av personlig selvforsyning og suksess i skolen og i samfunnet.
- Studentene vil samle kunnskapen og ferdighetene til å bli spesialpedagoger som jobber med barn med høy forekomst funksjonshemninger, inkludert personer med lærevansker, følelsesmessige forstyrrelser og mild til moderat intellektuell funksjonshemming.
- Studentene vil være i stand til å gjenkjenne et barns pedagogiske og sosiale problemer, å formulere effektiv og personlig/individualisert instruksjon, og rådføre seg med foreldre, lærere og administratorer for å innlemme tilpasninger og overganger på tvers av barnets utdanningsprogram.
- Studentene vil også være forberedt på å undervise i lesing og språk, matematikk og andre kjerneinnholdsområder, samt være i stand til å bruke klasseroms- og atferdsledelse og sosiale ferdigheter til elever med ulike evner og bakgrunn.
- Nyutdannede vil være i stand til å jobbe med ulike elever og tilpasse undervisningsprogrammer basert på elevenes behov.
- Denne fireårige spesialpedagogiske læreplanen består av tretti kompetansebaserte moduler, som dekkes i åtte semestre. En detaljert beskrivelse av kurs for både teori og klinisk er skissert.