Bachelor of Science (Honours) i integrert miljøledelse
The Education University of Hong Kong
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Hong Kong, Hongkong
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 - 4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
HKD 140 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* lokale studenter: 42 100 HK $ per år | ikke-lokale studenter*: HK $ 140 000 per år
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Miljøstyring er av økende betydning i den daglige driften av privat og offentlig sektor. I løpet av de siste tiårene har nye miljøverktøy dukket opp for å gjøre det mulig for beslutningstakere og beslutningstakere å håndtere miljøutfordringer som presenteres i planleggingen og driften, inkludert miljøregnskap, miljørisikovurdering og sertifisering av miljøledelsessystemer. Samtidig gjør etableringen av miljøregulering i forskjellige jurisdiksjoner det nødvendig for forskjellige sektorer å overholde forskjellige lov- og forskriftskrav. Dette tverrfaglige programmet er tilpasset studenter som har en sterk interesse og engasjement i miljøledelse og bærekraft.
Normal studieperiode
- 4 år (for år 1 -oppføring)
- 2 år (for senioråropptak)
Programmål
BSc i Integrated Environmental Management [BSc (IEM)] -programmet tilbyr vår neste generasjon en tverrfaglig og omfattende opplæring som omfatter vitenskap, databehandling, sosioøkonomiske og regulatoriske dimensjoner, slik at kandidater kan håndtere miljøspørsmål fra forskjellige perspektiver.
Programmet tar sikte på å gi studentene solid opplæring i både vitenskapelige undersøkelser og samfunnsvitenskapelige undersøkelser, slik at de kan forstå arten og kompleksiteten til miljøutfordringene menneskeheten står overfor. Dette gjør dem også i stand til å vurdere og takle forskjellige miljøproblemer systematisk ved hjelp av en evidensbasert tilnærming. Viktigere vil de også kunne formidle sine synspunkter og argumenter om miljøspørsmål for å overbevise forskjellige interessenter (inkludert allmennheten og beslutningstakere). Etter at programmet er fullført, vil studentene kunne bruke profesjonell kunnskap for å håndtere et bredt spekter av miljøspørsmål i den virkelige verden.
Programmert læringsutbytte (PILO)
Etter gjennomføring av programmet skal studentene kunne:
- PILO1: Bruk sentrale begreper og teorier innen miljøstudier og ledelse;
- PILO2: Identifiser forskjellige miljøutfordringer i Hong Kong, Greater Bay Area og verden ut fra vitenskapelige, sosiale og politiske og regulatoriske perspektiver;
- PILO3: Vurdere effektiviteten av ulike tilnærminger til miljøledelse med henvisning til vitenskapelige, sosiale og etiske aspekter;
- PILO4: Forklar ulike typer miljøproblemer og risikoer basert på relevante vitenskapelige data for ulike publikum; og
- PILO5: Foreslå passende retningslinjer, strategier og løsninger med hensyn til forskjellige miljøscenarier.
Programstruktur
For deltakere i år 1
Major
- Major 45 studiepoeng
- Major tverrfaglig kurs 3 studiepoeng
- Overseas Field Trip 3 kredittpoeng
- Praksisplass 3 studiepoeng
Siste års prosjekt
- Honours Project / Capstone Project 6 studiepoeng
Andre major / mindreårige / valgfag 30 studiepoeng
Allmennutdanning
- Grunnkurs 4 studiepoeng
- Breddekurs 9 studiepoeng
- Opplevelseslæring 6 studiepoeng
- University ePortfolio 3 studiepoeng
Språkforbedring 9 studiepoeng
Totalt: 121 kredittpoeng
For deltakere på seniorår
Major
- Major 27 studiepoeng
- Major tverrfaglig kurs 3 studiepoeng
- Praksisplass 3 studiepoeng
Siste års prosjekt
- Honours Project / Capstone Project 6 studiepoeng
Mindre valgfag 15 studiepoeng
Allmennutdanning
- Breddekurs / erfaringslæring 3 studiepoeng
- University ePortfolio 3 studiepoeng
Totalt: 60 kredittpoeng
Merk: Timene vil bli holdt på Tai Po Campus og Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center som besluttet av universitetet.
Store studier
De viktigste kjernekursene i BSc (IEM) gir studentene grunnleggende konsepter, teorier og avansert forståelse knyttet til miljøledelse og studier, der praksisplassen gir virkelige plattformer for studenter å integrere og anvende sine kunnskaper og ferdigheter på miljøledelse ervervet i andre kurs i programmet. De store valgfrie kursene gir studentene en mulighet til å videreutvikle interessene sine. Det store tverrfaglige kurset er designet for å utvikle studentenes forståelse av de store problemene som påvirker bærekraftig utvikling i det globale samfunnet.
Liste over hovedkurs
Årssemester | Kurstittel |
1-1 | Samfunn og natur |
1-1 | Økologi |
1-2 | Miljøvitenskap og ledelse |
1-2 | Statistikk for miljøanalyse |
2-1 | Forurensningskontroll og avfallshåndtering |
2-2 | Romlig dataanalyse og GIS |
2. SB | Samtids miljøspørsmål |
3-1 | Miljøkonsekvensanalyse |
3-1 | Miljømodellering |
3-2 | Miljøetikk |
3-2 | Miljøopplæring og kommunikasjon |
3. SB | Praksis |
4-1 | Miljøpolitikk og politikk |
4-1 | Miljøøkonomi |
4-2 | Vurdering av miljø- og folkehelse |
4-2 | Matsikkerhet, sikkerhet og ledelse |
- | Store valgfag (velg ett av to) |
3-1 | Bevaring og forvaltning av naturressurser |
3-1 | Innovative teknologier for miljøledelse |
- | Stort tverrfaglig kurs |
4-1 | Målene for bærekraftig utvikling og utdanning |
2. SB - 2. sommerblokk (mellom år 2 og år 3);
3. SB - 3. sommerblokk (mellom år 3 og år 4).
Erfaringslæring
Programmet består av to hovedkjernekurs som involverer erfaringslæring:
Samtids miljøspørsmål
Dette kurset holdes sommeren mellom år 2 og år 3, og gir studentene førstehånds erfaring med forekomst og anvendelse av konsepter som er relevante for miljøspørsmål i en global kontekst. Kurset innebærer en serie seminarer for å gi studentene forståelse av utvalgte miljøspørsmål; sammen med en utenlandsk ekskursjon. Kurset er designet med det formål å forbedre studentenes tilkobling av teorier til deres praksis ved hjelp av autentiske eksempler. Gjennom å besøke universitetets partnere, organisasjoner, selskaper, urbane steder og naturattraksjoner, skaper kurset et interaktivt læringsmiljø der studentene kombinerer kunnskap fra besøk på stedet, feltaktiviteter, seminarer og forelesninger for å undersøke virkelige problemer.
Praksis
Internsjekurset, som ble holdt sommeren mellom år 3 og 4. år, har som mål å gi studentene integrerte miljøledelsesopplevelser fra virkeligheten som er sterkt knyttet til deres fremtidige karriere. Dette gjør at studentene kan anvende, øve og integrere sin kunnskap og ferdigheter som er oppnådd i de andre kursene i programmet for å løse autentiske miljøproblemer. Gjennom internship -kurset kan studentene bruke kunnskapen og ferdighetene de lærte fra programmet for å få autentiske jobbopplevelser, kritisk reflektere og bli inspirert til en potensiell fremtidig karriere innen miljøledelse.
Siste års prosjekt
Final Year -prosjektet består av to kurs:
- Honours Project I / Capstone Project I: Forskningsmetoder og forslag
- Honours Project: Research Report / Capstone Project II: Project Output
Studentene kan velge et kapteinprosjekt som lar dem bruke sin miljøkunnskap som er oppnådd gjennom programmet i et fellesskap. Studentene vil få muligheter til å oversette miljøkunnskapen til forskjellige dagligdagse praksiser og utvikle sine bærbare ferdigheter gjennom prosessen.
På den annen side kan studentene velge Honours Project som sitt siste års prosjekt. Honours Project gir studentene en mulighet til å anvende kunnskapen fra programmet i forskningssammenheng. Studentene må demonstrere sin kompetanse i å bruke kvalitative og kvantitative ferdigheter i sine forskningsprosjekter.
Andre major/ mindre (r)/ valgfag
Studenter på BSc (IEM) -programmet oppfordres til å vedta mindreårige "Science for Environmental Management" eller "Sustainable Tourism". Disse to mindreårige er utviklet med tanke på studentenes faglige og karrierebehov.
Minor “Science for Environmental Management” (15 cps) består av flere ferdighetsbaserte kurs som ytterligere kan gi studentene kunnskap innen miljøvitenskap og forbedre deres faglige ferdigheter og praktiske evner for å engasjere seg i miljø- og industrisektoren.
På den annen side vil "Sustainable Tourism" Minor (15 cps) være nyttig for studenter som ønsker å bruke sin miljøkunnskap i turistsektoren. Nærmere bestemt gir denne minoriteten studentene kunnskap og perspektiver for å forstå de mange sammenhengene mellom moderne turisme og miljøledelse. Ved å fullføre kursene i minor, vil studentene kunne forstå de teoretiske grunnlagene og beste praksisene for bærekraftig turisme.
Alternativt kan studentene fritt ta kurs som tilbys av en hvilken som helst akademisk avdeling ved universitetet som Second Major (kun gjeldende for fireårig program ), mindre (r) og/eller valgfag som passer deres karrierehåp og interesser.
Allmennutdanning
EdUHKs generelle utdanning er delt inn i fire deler: Foundation Course, Experiential Learning Courses, Breadth Cours og University ePortfolio. Mens det første års grunnkurs (4 cps) vektlegger forskjellige perspektiver på ulike emner innen generell utdanning, er Experiential Learning (6 cps) [som består av Co-curricular og Service Learning Course (CSLC) og Experiential Learning Course (ELC), og studentene må ta ett kurs fra hver] gir studentene en mulighet til å delta i læring i handling og oppmuntrer elevene til å lære gjennom eksperimentering, observasjon, refleksjon og (re-) konseptualisering.
GE Breadth Courses (9 cps) består av 3 General Education Learning Strands (GELS), Positive and Values Education (PAVE) Course og General Education Interdisciplinary Course (GEIC). Studentene må ta en fra hver av komponentene for å oppfylle GEBC -kravet (9 cps) som utvider elevenes epistemiske perspektiver ved å be dem utforske mer fokuserte emner på tvers av forskjellige felt og disipliner.
University ePortfolio (3 cps) gir studentene muligheten til å syntetisere sine forskjellige læringsopplevelser til en meningsfull helhet. Generell utdanning legger stor vekt på integrert læring og forventer at studentene kan få en sammenhengende læringserfaring ved å ta de forskjellige GE -kursene.
Språkforbedring
Studenter i programmet forventes å utvikle evnen til å kommunisere effektivt på engelsk og kinesisk (inkludert Putonghua). For å hjelpe dem med å nå dette målet, vil Center for Language in Education (CLE) tilby en omfattende pakke med obligatoriske kredittbærende og obligatoriske ikke-kredittbærende språkforbedringsaktiviteter, som utgjør ikke mindre enn 297 timer underviste kurs og dokumentert selv -tilgangsstudie. Dette består av 138 timer engelsk (inkludert to 3-cp-kurs), 99 timer kinesisk (inkludert ett 3-cp-kurs) og 60 timer Putonghua i løpet av de fire årene av programmet. Språkforbedringspakken krever at elevene bruker Arthur Samy Language Learning Center (ASLLC) og tilhørende fasiliteter som er tilgjengelige på Tai Po -campus.
Studenter kan bli unntatt fra utvalgte kinesisk-, engelsk- eller Putonghua -kurs i pakken hvis de har oppfylt unntakskriteriene for individuelle emner.
Ikke-kantonesisk-talende studenter må studere to ikke-kredittbærende kantonesiske kurs. Engelsktalende studenter kan studere kantonesisk og Putonghua-kurs.
Studenter på seniorår vil bli unntatt fra språkforbedringskursene.
Undervisningsmedium
Programmet vil hovedsakelig bli gjennomført på engelsk. Alle hovedkursene vil bli undervist på engelsk. For noen ikke-store kurs vil Putonghua eller kantonesisk bli adoptert som undervisningsmedium når språket anses å være mest effektivt for undervisning.
Karrieremuligheter/profesjonelle kvalifikasjoner
Drevet av de økende miljøutfordringene i regionen, den økende sosial-miljøbevisstheten og det endrede reguleringslandskapet i Hong Kong og Greater Bay Area, kan BSc (IEM) -programmet tiltrekke kvalitetsstudenter med ulik disiplinær bakgrunn og utstyre dem med nødvendig kunnskap søkt av offentlig og privat sektor innen miljøledelse.
Ettersom studieåret 2022/23 er begynnelsen på 2022/23 - 2024/25 trienniet som tildelingen av UGC -finansierte plasser fortsatt er gjenstand for regjeringens godkjennelse, er antallet inntaksplasser kun veiledende og kan endres eller endres eller bekreftelse.
Ansvarsfraskrivelse
Vi har gjort alt for å sikre at informasjonen på dette nettstedet er korrekt. Endringer i ethvert aspekt av programmene kan gjøres fra tid til annen på grunn av uforutsigbare omstendigheter utenfor vår kontroll, og universitetet forbeholder seg retten til å gjøre endringer i all informasjon på dette nettstedet uten forhåndsvarsel. Universitetet påtar seg intet ansvar for tap eller skade som oppstår som følge av bruk eller misbruk av eller avhengighet av informasjonen på dette nettstedet.
Ethvert aspekt av kurset og kurstilbud (inkludert, men ikke begrenset til, innholdet i emnet og måten kurset undervises på) kan endres når som helst etter eget skjønn fra universitetet. Uten å begrense universitetets rett til å endre kurset og dets kurstilbud, er det tenkt at det kan kreves endringer på grunn av faktorer som bemanning, påmeldingsnivå, logistiske ordninger og læreplanendringer.
Galleri
Læreplan
Programstruktur
Domene | År 1 Opptak | |
Kredittpoeng (cps) | ||
Major | Major kjerne | |
Kursarbeid | 39 | |
Utenlands ekskursjon | 3 | |
Praksis | 3 | |
Major valgfag | 3 | |
Tverrfakultets kjernekurs | 3 | |
Stort tverrfaglig kurs | 3 | |
Sisteårsprosjekt | Honours Project / Capstone Project | 6 |
Andre hovedfag* / Bifag/valgfag | 30 | |
Allmennutdanning | 22 | |
Språkforbedring* | 9 | |
Total: | 121 |
* Ikke aktuelt for seniorårsopptak.
Merknader:
(1) Klasser vil bli holdt i Tai Po Campus og Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center som bestemt av universitetet.
(2) [Kun for opptak i år 1] Studenter som er tatt opp i dette programmet, må bli med på Overseas Field Trip ("Contemporary Environmental Issues") og bidra med 18 % av den estimerte kostnaden for turen for å fullføre programmet.
(3) [Kun for år 1 opptak] Studenter som er tatt opp i dette programmet fra og med 2023/24-kullet, må besøke Greater Bay Area (GBA) for en kort tur (f.eks. 1-dagers eller 2-dagers 1-natts tur) for å fullføre det tverrfakultære kjernekurset. Mens GBA-reisen er sterkt subsidiert, er studentene fortsatt pålagt å bidra med 18 % av den estimerte kostnaden for reisen ("studentbidrag"), mens personlig underholdning, måltidsutgifter, reisedokumentavgift og personlige forsikringskostnader ikke støttes. Den estimerte kostnaden for GBA-reisen for studenter tatt opp i 2023/24-kullet er ikke tilgjengelig ennå, da den er underlagt en rekke faktorer som endringer i kostnadene for GBA-turen som følge av inflasjon, reisevarighet, reiseutgifter , valutakursen osv. Det nøyaktige beløpet for studentbidrag er derfor ikke tilgjengelig.
Informasjonen ovenfor er foreløpig og kan endres.
Programresultat
Program tiltenkte læringsutbytte (PILOer)
Etter fullført program skal studentene kunne:
- PILO 1 : Anvende sentrale begreper og teorier innen miljøstudier og forvaltning;
- PILO 2 : Identifisere ulike miljøutfordringer i Hong Kong, Greater Bay Area og verden fra vitenskapelige, sosiale og politiske og regulatoriske perspektiver;
- PILO 3 : Vurder effektiviteten av ulike miljøforvaltningstilnærminger med referanse til vitenskapelige, sosiale og etiske aspekter;
- PILO 4 : Forklar ulike typer miljøproblemer og risikoer basert på relevante vitenskapelige data til ulike målgrupper; og
- PILO 5 : Foreslå passende retningslinjer, strategier og løsninger med hensyn til ulike miljøscenarier.
Informasjonen ovenfor er foreløpig og kan endres.
Karrieremuligheter
Karriereutsikter/profesjonelle kvalifikasjoner
Nyutdannede kan finne arbeid på tvers av et bredt spekter av felt, inkludert miljørådgivning, ikke-statlige miljøorganisasjoner, offentlig og privat sektor innen miljøledelse, miljøtesting, etc.
Informasjonen ovenfor er foreløpig og kan endres.