Bachelor of Science i global ledelse
Toulouse School of Management TSM
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toulouse, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 170 / per year *
Søknadsfrist
16 Mar 2025
Tidligste startdato
Sep 2025
* Lær mer om registreringsavgifter for internasjonale studenter: https://www.ut-capitole.fr/international-/international-student-registration-fees-838362.kjsp
Chat med studentambassadøren vår
En måte å finne ut mer om skolen vår
Introduksjon
En Bachelor of Science
Bachelor of Science (BSc) i Global Management fra Toulouse School of Management er et treårig fulltidsstudie på campus på totalt 180 studiepoeng, med ett inntak hvert år om høsten. Det undervises utelukkende på engelsk og kan skryte av små klassestørrelser for å gi studentene individuell støtte takket være innovative tilnærminger til undervisning som blandet og snudd læring.
Denne graden er designet for å trene unge fagfolk til å kritisk vurdere ulike kontekster og situasjoner for global virksomhet og omfavne kulturelt mangfold.
Denne ikke-spesialiserte undergraduate global business-graden kombinerer strenge akademiske grunnlag innen alle ledelsesfelt med praktisk innsikt fra den profesjonelle verden. Studentene lærer det grunnleggende om ledelsesvitenskap, internasjonale institusjoner og komparative politiske systemer. De vil også lære grunnlaget for regnskap, økonomi, markedsføring og bedriftsøkonomi. Gjennom vektlegging av innovasjon, prosjektledelse, geopolitikk, styring og juridisk miljø, vil studentene også få en forståelse av entreprenørskap og bærekraftig utvikling.
For å oppmuntre studenter til å lære i klasserommet og utenfor klasserommet, forventes de å tilbringe enten ett semester eller ett år i utlandet ved et av TSMs partneruniversiteter i løpet av de tre årene i BSc-programmet.
Etter bacheloren kan studentene fortsette mot TSM Masters programmer eller andre steder i verden.
BSc på et øyeblikk
- Språk: Engelsk
- Varighet: 6 semestre (3 år) inkludert mellom 1 og 2 semestre i utlandet
- Startdato: september
- Studiepoeng: 180 studiepoeng
- Grad tildelt: Bachelor of Science in Global Management
Opptak
Læreplan
Oversikt
- Første år: studentene vil delta på kurs som introduserer grunnleggende for ledelsesvitenskap, internasjonale institusjoner og komparative politiske systemer. Videre vil studentene ta grunnleggende kurs i regnskap, finans, markedsføring og bedriftsøkonomi for en vellykket akademisk vei.
- Andre år: vekten skifter til alternative perspektiver på og spesifikke kontekster for innovasjon, prosjektledelse, geopolitikk, styring og juridisk miljø. Dette vil tillate studentene å få en forståelse av entreprenørskap og bærekraftig utvikling.
- Tredje år: studentene graver videre i teoretiske modeller og analytiske ferdigheter for å tillate dem å foredle sin kritiske tenkningsevne.
Eksempler på kurs
- Ledelsesvitenskap
Hovedformålet med dette kurset er å dekke mange tilnærminger til å løse forretningsproblemer fra et ledelsesmessig synspunkt. Det legger også en solid vekt på studenter som opererer og fungerer som om de var i organisasjoner og tilbyr analytiske rammer som vil hjelpe dem å øke effektiviteten og ferdighetene deres i å observere, forstå og administrere atferd i organisasjoner. Kurset vil selektivt kartlegge ideer og rammeverk fra ulike organisasjonsteorier og utforske deres implikasjoner for ledelsespraksis.
- Bedriftsøkonomi
Økonomi gir et nyttig sett med verktøy for å analysere verden og hjelpe bedrifter og myndigheter å ta beslutninger. Denne modulen har som mål å gi studentene en oversikt over flere av disse verktøyene og over innsikten som kan oppnås med dem. Vi vil spesielt fokusere på de verktøyene som er mest relevante for virksomheter. De fleste av forelesningene er om mikroøkonomiske emner, og ser på handlingene til bedrifter og enkeltpersoner. Imidlertid dekker modulen også makroøkonomiske problemer og politikk, ser på økonomien som helhet. Deretter følger en redegjørelse for internasjonale økonomiske spørsmål. Dette kurset har også som mål å introdusere studentene til miljøøkonomi. Det vil bli forsøkt å relatere kursmateriellet til aktuelle økonomiske problemstillinger og problemstillinger relevante for ledere. For å gi en nyttig behandling av disse emnene er det nødvendig å understreke grunnleggende og å utforske begrensningene knyttet til antakelsene til økonomiske modeller.
- Internasjonalt opplæringsprosjektprogram
I løpet av de 3 årene av BSc i Global Management må studentene bygge sitt profesjonelle prosjekt for å fullføre praksisplasser, opprette sin egen virksomhet eller søke på en mastergrad. Formålet med dette emnet er å gi studenten nødvendig foreløpig informasjon og ferdigheter for å vise både faglige og etiske holdninger. For å gi en nyttig behandling av disse temaene vil studentene delta på flere seminarer og workshops.
- markedsføring
Markedsføringsfunksjonen har gjennomgått en betydelig utvikling fra markedsføring forstått som distribusjon i produksjonsorienterte bedrifter til et kundesentrert, verdidrevet og interessentorientert ledelseskonsept. Dette introduksjonskurset tar sikte på å forberede (fremtidige) markedsførere til å proaktivt håndtere disse utfordringene ved å diskutere nøkkelbegrepene og prinsippene i markedsføring. For å oppnå kursets læringsmål kombinerer læringsopplevelsen videotimer i eget tempo, interaktive live-ansikt-til-ansikt-økter og reflekterende analyse av læringsutbytte.
- Lær hva du vil, hvor du vil
Kurset er plassert i det første året av BSc i Global Management. Kunnskapen tilegnet i denne modulen vil hjelpe studentene til å bygge en relevant forståelse av et emne og kritisk engasjere seg i etiske, ansvarlige og bærekraftige spørsmål knyttet til emnet. Modulen vil også gi studentene muligheten til å bruke sine digitale ferdigheter i løpet av andre og tredje år av BSc.