Bachelorgrad i ledelse av informasjon og digitalt innhold (spansk)
Getafe, Spania
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 7 000 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* for ikke-europeiske studenter | for EU-studenter: € 1500/år
Introduksjon
Graden i informasjonsstyring og digitalt innhold har som mål å trene fagfolk som er spesialiserte i å oppdage informasjonsbehovene til bedrifter og institusjoner og søke løsninger som bidrar til den digitale transformasjonsprosessen. De vil være i stand til å designe informasjonstjenester og -produkter og digitalt innhold, samt hvordan administrere sosiale nettverk og virtuelle samfunn som igjen samarbeider for å opprettholde bedriftens omdømme.
Studentene skal tilegne seg kunnskapen som er nødvendig for å jobbe i digitale selskaper eller produsenter av digitalt innhold, samt de som trenger å organisere informasjon for business intelligence.
Graden i informasjonsledelse og digitalt innhold ved UC3M tilbyr studentene et tverrgående og tverrfaglig program, med store muligheter for jobbplassering. I tillegg gir graden muligheten til å gjøre praksis i viktige bedrifter i sektoren.
Ansettbarhet og faglig praksisplass
UC3M har avtaler med over 3000 bedrifter og institusjoner der studenter kan ta praksisplasser og få tilgang til ledige stillinger.
Totalt 93,4 % av nyutdannede fra dette universitetet går inn på arbeidsmarkedet det første året etter endt studie, ifølge XXIV Estudio de Inserción Profesional (Professional Placement Study) fra 2019.
Galleri
Opptak
Læreplan
Year 1 - Semester 1
- Informasjons- og kommunikasjonsteori (6 stp)
- Informasjonshåndtering (6 stp)
- Markup Languages (6 stp)
- Organisasjonssosiologi (6 stp)
- Informasjonsarkitektur (6 stp)
Year 1 - Semester 2
- Search techniques and use of information (3 ECTS)
- Oral and written expression techniques (3 ECTS)
- Multimedieinnhold (6 stp)
- Grunnleggende om bedriftsøkonomi (6 stp)
- Nettinnholdsstyringssystemer (6 stp)
- Organisering og representasjon av kunnskap (6 stp)
Year 2 - Semester 1
- Skills: Humanities (6 ECTS)
- Informasjonsgjenfinningssystemer (6 stp)
- Statistisk dataanalyse (6 stp)
- Juridiske og etiske aspekter ved digital informasjon (6 stp)
- Databaser (6 stp)
Year 2 - Semester 2
- Sosiale nettverk og virtuelle fellesskap (6 stp)
- Digital Marketing (6 ECTS)
- Forskningsmetodikk innen digital informasjon (6 stp)
- Programming Techniques (6 ECTS)
- Åpenhet og elektronisk administrasjon (6 stp)
Year 3 - Semester 1
- Spreadsheets. Advanced Level (3 ECTS)
- Professional interpersonal skills (3 ECTS)
- Webprogrammeringsteknikker (6 stp)
- Metriske informasjonsteknikker (6 stp)
- Elektronisk dokumenthåndtering (6 stp)
- Digital konservering og bevaring (6 stp)
Year 3 - Semester 2
- Tilgjengelighet for digitalt innhold (6 stp)
- Analyse og nettposisjonering (6 stp)
- Praksis (18 stp)
Year 4 - Semester 1
- Avansert statistisk analyse (6 stp)
- Datavisualisering (6 stp)
- Electives: Recommended 18 credits
Year 4 - Semester 2
- Framsyn og konkurranseintelligens (6 stp)
- Final Degree Project (6 ECTS)
- Electives: Recommended 18 credits
Valgfag å velge mellom i 4. år
Ved slutten av studiet må du ha oppnådd totalt 36 valgfrie studiepoeng.
- Informasjons- og dokumentasjonsseminar (6 stp)
- Kreativitet og design (6 stp)
- Nettbasert merkevare- og omdømmestyring (6 stp)
- Avanserte metadata (6 stp)
- Åpent vitenskapsseminar (6 stp)
- Åpne data (6 stp)
- Ledelse og digital retning av industri 4.0 (6 stp)
- Ledelse av informasjonsenheter (6 stp)
Valgfag å velge mellom i 4. år
Ved avslutning av studiet må du ha oppnådd 36 valgfrie studiepoeng.
- Digitalt publiseringsseminar (6 stp)
- Digital paleografi (6 stp)
- Sosial- og markedsundersøkelser (6 stp)
- Digital kompetanse (6 stp)
- Semantisk nett (6 stp)
- Data Science (6 ECTS)
- Digitalt entreprenørskap (6 stp)
- Big Data (6 stp)
Mobility
Exchange programs
Erasmus-programmet lar uc3m undergraduate og postgraduate studenter studere ett eller flere semestre ved et av de europeiske universitetene som uc3m har avtaler med eller gjennomføre en Erasmus Placement, det vil si et praksisopphold. i enkelte selskaper i EU. Disse utvekslingene har økonomisk støtte takket være Erasmus-stipendene gitt av EU og det spanske utdanningsdepartementet.
På sin side lar Non-European Mobility-programmet uc3m -studenter studere ett eller flere semestre ved et av de internasjonale universitetene som universitetet har avtaler med. Den har også økonomisk støtte fra Banco Santander og uc3m .
In both cases, the places are offered in a public call and are awarded to the students with the best record who have exceeded the language threshold (English, French, German...) required by the university. partner.
Rangeringer
- QS World University Rankings topp 50 under 50
- 35.º plass over hele verden og 10.º i Europa i QS Top 50 Under 50-rangeringen
- QS World University Rankings
- 319.ª Stilling i QS World University Rankings 2024
- QS World University Rankings Emner Rankings
- Blant de beste universitetene i verden i 13 akademiske felt , ifølge QS World University Rankings by Subject 2023
- QS Graduate Employability Rankings
- Blant de 136 beste universitetene i verden når det gjelder ansettelsesevne, ifølge THE Global University Employability Ranking 2022.
Programresultat
Studieplanen er utformet for å tilby ulike profiler av kandidater som kan jobbe innen ulike felt.
- Digitale innholdsforvaltere har ansvaret for innholdet som publiseres i media og digitale eiendeler til organisasjonene de jobber for. De koordinerer alle aspekter som er nødvendige for riktig funksjon av siden: tekniske ressurser, ytelse, design og tilpasning til bedriftens image. I tillegg styrer den posisjoneringen av nettet i søkemotorer og optimaliserer konvertering i ulike digitale eiendeler
- Ledere for sosiale nettverk og nettmiljø. De er ansvarlige for å utføre organisasjonens interne og eksterne kommunikasjonspolitikk utformet av de som er ansvarlige for kommunikasjon. ;n. De velger informasjonskildene eller vurderende innhold for de forskjellige digitale mediene og er ansvarlige for deres evaluering. De administrerer også innholdet som publiseres på organisasjonens (eller prosjektets) profiler på sosiale nettverk og i virtuelle fellesskap, samt organisasjonens (eller prosjektets) profiler. slik som relasjonene som er etablert med kunder og/eller forbrukere gjennom disse midlene og de som oppstår mellom arbeidere. De er ansvarlige for å stimulere aktiviteten til virtuelle samfunn og sosiale nettverk i henhold til de fastsatte målene.
- Asset analytikere og digital markedsføringsteknikere. Dens oppgave er å behandle data innhentet fra organisasjonens forskjellige digitale eiendeler og generere de nødvendige rapportene for riktig bruk (nettstedsanalyse, publikumsanalyse, sosiale nettverk, brukeranalyse). , produkter osv.), inkludert andre typer eiendeler som mikronettsteder, landingssider, applikasjoner for mobile enheter eller andre (smart-TVer, Wearables, IoT Internet of Things, etc.). På samme måte er blant funksjonene deltakelse i digitale markedsføringskampanjer utviklet av markedssjefer.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Nyutdannede utvikler sin profesjonelle aktivitet på et bredt spekter av felt, for eksempel:
- Digital innholdsansvarlig, koordinering av tekniske ressurser, ytelse, design, tilpasning til bedriftens image, webposisjonering m.m.
- Leder for sosiale nettverk webmiljøer, utfører interne og eksterne kommunikasjonspolitikker i selskapet, velger og evaluerer informasjonskilder for forskjellige digitale medier.
- Analytiker av data, eiendeler og digitale markedsføringsteknikker. Behandling og korrekt bruk av data: nettstedsanalytikere, analyse av publikum, sosiale nettverk, brukere, produkter, etc.
- Ekspert på digitale markedsføringskampanjer
- Documentalist
- Community Manager
- Kvalitetsdokumentansvarlig
- Teacher
- Arkiver
- Librarian