Bachelor of Arts in History
United Arab Emirates University - Undergraduate Programs
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Al Ain, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
AED 1 900 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per kreditttid
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Historiehistorien gir studentene en bred bakgrunn i de historiske trender som har formet den moderne verden og ført til utviklingen av moderne samfunn, kultur og politikk i den islamske verden og De forente arabiske emirater. Målet med History major er å overføre kunnskap og forståelse av historien og å fremme bevissthet om fortiden og å åpne sinn for fremtidens muligheter. Studenter som studerer historie forventes å lære ikke bare grunnleggende fakta om historien, men også moderne metodologier som historikere bruker for å rekonstruere og tolke fortiden, for bedre å forstå nåtiden og fremtiden.
Programmål
- Forståelse av både vitenskapelige metoder og litterære verdier i historien.
- Kunnskap om de historiske kreftene som former fortiden, nåtiden og fremtiden.
- Kapasitet til å analysere historiske kilder og argumenter.
- Evne til å uttrykke ideer og skjønn uavhengig av intellektuelt sammenhengende og elegant forfatterskap.
Program læringsutbytte
Etter vellykket gjennomføring av dette programmet vil studentene kunne:
- Definer historiske metoder.
- Bruk historisk kunnskap for å demonstrere forståelse av sitt eget sosiale system og andres.
- Forklar de historiske kreftene som former den nåværende arabiske verden og spesielt Gulf-regionen.
- Demonstrere etisk resonnement i forhold til historiske spørsmål.
- Forklar ved hjelp av eksempler viktigheten av endring og kontinuitet over tid.
- Analyser årsakene til at en bestemt kultur stiger og faller.
- Undersøk innholdet i et bestemt dokument eller historisk tekst og presenter objektivt en uavhengig analyse av bakgrunn og virkning.
- Kommuniser effektivt i både muntlige og skriftlige former til forskjellige målgrupper.