Grad i reklame og PR + universitetsekspert i internasjonale relasjoner
Universidad Europea del Atlántico
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santander, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
8 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduksjon
Den doble graden av graden i reklame og PR og universitetsekspert i internasjonale relasjoner ved Universidad Europea del Atlántico har som mål å svare på utfordringene i dagens samfunn.
Målet med disse studiene er å trene reklame- og PR-fagpersoner med en klar internasjonal projeksjon som gjør det mulig for dem å skape relasjoner og synergier med fagpersoner fra hele verden, tilpasse seg de sosiale, kulturelle og idiosynkrasiene i andre land for å generere kampanjer og globale kommunikasjonsstrategier, og i sin tur tilpasset de indre egenskapene til hvert marked. På denne måten søker den å styrke studentene med ferdigheter som gjør at de kan samhandle med selskaper, institusjoner og mennesker i en globalisert verden integrert av digitale medier som ikke forstår geografiske grenser.
På denne måten fordypes disse studiene gjennom utformingen av opplæringsplanen deres i områder som utenrikspolitikk, økonomisk integrasjon og internasjonal handel, globalisering, geopolitikk og tverrgående strategier eller internasjonale organisasjoner og traktater, blant annet for å trene studenten i kompetansene grunnleggende enn å bli kommunikasjonsprofesjonell med et internasjonalt kall.
Denne globale og strenge graden er utformet sammen med relevante internasjonale personligheter som følger studentene våre i opplæringsprosessen, i tillegg til å gi studentene våre et solid akademisk fundament.
Studentene våre vil utvikle de nødvendige ferdighetene for å jobbe som ledere av reklame- og kommunikasjonskampanjer med nasjonal og internasjonal projeksjon, ansvarlig for PR og internasjonal protokoll innen kommunikasjon og næringsliv, ansvarlig for kommunikasjonskontorer for overnasjonale institusjoner, ikke-statlige organisasjoner og karakteriserte selskaper for internasjonalisering, strategiske ledere av globale digitale markedsføringskampanjer med fokus på utenlandske markeder.
Denne doble graden har blant lærerne aktive fagpersoner på den internasjonale arenaen, og blant studentene unge mennesker fra forskjellige deler av verden, som vil tillate dem å skaffe seg en global visjon om problemene som oppstår i verden og deres løsninger.
Internasjonalt besøk
Studentene vil ta et valgfritt besøk til de viktigste europeiske institusjonene for å vite direkte hvordan de jobber. De vil også besøke andre organisasjoner og byråer, hvor de vil ha intervjuer med politiske og økonomiske representanter. Denne opplæringsaktiviteten er fokusert med det mål at studenten kan øke sitt kontaktnettverk mens de genererer synergier med andre eksperter fra hele verden og utvider deres faglige horisonter.
Dette internasjonale besøket er det perfekte supplement til å fullføre studiene av internasjonale relasjoner, vurdere en kulturell, politisk og økonomisk visjon fra de viktigste europeiske institusjonene og kjenne førstehånds stedet hvor forhandlingene begynner i andre land i EU.
Engelsk ved universitetet
Engelsk, nøkkelen til din nåtid og fremtid
For tiden er engelsk et av de viktigste verktøyene i internasjonal kommunikasjon, og nøkkelen som åpner mulighetene for å finne en god jobb både i Spania og i utlandet. I vårt land krever 80% av jobbtilbudene en utmerket beherskelse av dette språket, og ved mange anledninger blir dette kriteriet pålagt andre enn for eksempel rekord eller yrkeskarriere.
Derfor Universidad Europea del Atlántico and the Degree in Advertising and PR, og fire obligatoriske engelskspråklige emner er inkludert i studieplanen for at studenten skal oppnå et høyt nivå på dette språket. . I tillegg fremmer og letter den internasjonale profilen til universitetet utviklingen av dette språket.
For at det forrige nivået på engelsk ikke utgjør en barriere for tilgang til studier, gir UNEATLANTICO personlig undervisning, spesielt i løpet av det første året, slik at alle studenter oppnår tilstrekkelige språkkunnskaper på engelsk for å kunne bestå fagene i karrieren.
På denne måten, uavhengig av startnivå på engelsk, med en global støtteplan basert på opplæringsprogrammer, spesifikke materialer og svært små arbeidsgrupper, kan studenten følge klassene i et spansk / engelsk tospråklig system gradvis og på slutten vil ha tilegnet seg tospråklige ferdigheter for å utøve sitt yrke.
Ideelle studenter
Opptaksprofil
Graden retter seg mot personer som er tydelige på sine faglige og personlige mål, som gir modenhet og bidrar til gjensidig berikelse med resten av sine jevnaldrende. Med dette er det ment å gi kandidatene en kontekst der de kan utvikle et lønnsomt langsiktig forhold til klassekamerater, professorer, alumni og institusjonen.
Generelt må kandidater til å studere ved universitetet oppfylle følgende egenskaper:
- Ledelse: Universitetet uttrykker sin interesse for kandidater som er i stand til å jobbe i et team, med selvtillit, med initiativ, i stand til å jobbe under press, med kommunikasjonsevner og høy etisk sans.
- Akademisk karriere og faglig motivasjon: Kandidater må ha fullført studiene for tilgang til det spanske universitetssystemet innen rimelig tid og med tilfredsstillende akademiske resultater. Likeledes anses viss tidligere yrkeserfaring som positiv, samt eventuell annen komplementær opplæring som kandidatene har gjennomført og bidrar til kandidaturet.
- Språk: gitt den internasjonale og globale karakteren som universitetet er ment å gi, beherske og bruke det engelske språket, som spesifisert nedenfor, er et opptakskrav vurdert under opptaksprosessen. På samme måte må ikke-spansktalende studenter som kommer inn på universitetet bevise nivået som kreves for å studere på spansk. I alle fall vil ethvert annet språk bli verdsatt som et differensierende element under opptaksprosessen.
På samme måte må ikke-spansktalende studenter som kommer inn på universitetet bevise nivået som kreves for å studere på spansk. I alle fall vil ethvert annet språk bli verdsatt som et differensierende element under opptaksprosessen.
Personlige karakteristikker:
- Entreprenørånd.
- globale borgere.
- Ledelse.
Mål med treningen din:
- En prestisjetung internasjonal institusjon.
- Fleksibilitet i studieplanen.
- Innovative læringsmetoder.
- Personlig tilpasset undervisning: små grupper, veiledningssystemer.
- Praktisk tilnærming orientert til arbeidsmarkedet: workshops, konferanser, praksisplasser.
- Utvekslingsprogrammer med verdensuniversiteter.
- Integrert formasjon.
I tillegg til de generelle dataene til studentene ved dette universitetet, vil studentene på graden i reklame og PR svare på følgende spesifikke egenskaper ved tittelen:
Personlige karakteristikker:
Følgende kriterier er veiledende og vil i alle fall oppfylle kriteriene for ikke-diskriminering basert på rase, nasjonalitet, ideologi, kjønn eller religion. Det vil bli verdsatt positivt:
- Interesse og bekymring for kultur generelt, både sin egen og andre regioners.
- Intellektuell nysgjerrighet og interesse for å reflektere over verdien av interkulturell politisk kommunikasjon, oppdage årsaken til reglene om hvordan moderne samfunn er organisert og hvordan internasjonale sosiale aktører samhandler og innoverer i sine organisatoriske og beslutningsmessige moduser.
- Enkel muntlig og skriftlig uttrykksevne.
- Internasjonal opplevelse gjennom turer eller skoleopphold.
- Forståelsen av etikk som den ultimate motoren for menneskelige beslutninger.
Akademiske egenskaper:
Den anbefalte akademiske profilen er en som oppfyller tilgangskravene som er angitt på denne nettsiden. I tillegg tilstrebes en tverrfaglig, inkluderende profil og åpen for et mangfold av mulige profiler siden vi er bevisste på rikdommen den medfører.
Denne tverrfaglige, inkluderende og åpne profilen referert til videregående studenter som skal ha tilgang til graden, refererer til det faktum at det ikke er nødvendig å ha fullført en bestemt gren av Baccalaureate for å bli tatt opp til gradstittelen. Det vurderes at mangfoldet i studentenes faglige profiler beriker undervisnings-læringsgruppen.
Språk
Studentene må nå et C1-nivå i engelsk ved slutten av programmet. Hvis en elevs nivå i engelsk ikke er tilstrekkelig til å ta engelsk III, vil de kunne forbedre engelsknivået i løpet av det første året.
Valgfritt, men sterkt anbefalt, kan studentene studere fransk og/eller tysk i løpet av graden for å fullføre opplæringen.