Keystone logo
Universidad Francisco Marroquin

Universidad Francisco Marroquin

Universidad Francisco Marroquin

Introduksjon

Universidad Francisco Marroquín, også kjent med sin akronym UFM, er et privat og sekulært universitet i Guatemala City, Guatemala. Den ble grunnlagt i august 1971 rundt libertarianismens filosofi.

Ifølge økonomen Milton Friedman er det "et av de ledende universitetene i Latin-Amerika."

Målet vårt var å studere og formidle de etiske, økonomiske og juridiske prinsippene i det frie samfunn. Vi var overbevist om at på lang sikt styrer ideene; at hvis vårt land skulle nyte fredelig velstand uten pres fra ideologiske grupper, var det nødvendig at nok innflytelsesrike mennesker klart forstår organisasjonen av det frie samfunn, og dermed få overbevisning og mot til å forsvare det.

Naassom Azevedo / Unsplash

Amigos em campus universitário

misjon

Vårt oppdrag er å lære og formidle de etiske, juridiske og økonomiske prinsippene i et samfunn av frie og ansvarlige mennesker.

verdier

sannhet

Sannhet er en nødvendig og viktig måte å nå frem til

frihet

Bare i frihet kan man forfølge sin lykke, være ansvarlig og handle moralsk.

rettferdighet

Rettferdighet er å gjenkjenne hver person som sin egen.

dyder

116101_Virtudes.jpg

Faglig Excellence

definisjon

  • Vi forstår ved "excellence" en overlegen kvalitet som gjør at mennesker eller ting er verdige til enestående verdsettelse eller esteem. Og for "akademisk fortreffelighet", kvaliteten på ideer, prinsipper og handlinger til de som, som professorer eller studenter, vanligvis legger seg over bare materiell og rutinemessig oppfyllelse av deres plikt, som utgjør et levende eksempel på sammenhengende liv for alle. Excellence forstått på denne måten er bare mulig i et rammeverk med frihet, kompetanse og respekt.
  • Akademisk fortreffelighet må vunnes og forsvares på en profesjonell måte. På samme måte kan det bare oppfattes som et resultat av hardmodig innsats og noen ganger smertefulle forkortelser, som er essensielle for å kunne åpne nye hull og baner innen kunnskapsområdet.
  • En institusjon som strever for faglig fortreffelighet er demonstrert og akkreditert gjennom emulatorene og imitatorene det inspirerer gjennom årene.
  • En person som stræber etter å bli fortreffelig, kan aldri realiseres som sådan, hvis han i hver sak ikke krever kontinuerlig av seg selv mer enn de andre.

Professorens Excellence

  • Lærerens faglige dyktighet innebærer en fjern forberedelse (støttet av hans legitimasjon) og et nært forberedende arbeid (bestående av nøye og daglig forberedelse av hvert fag og hver klasse) for å gi tjenestene til studentene sin erfaring som lærer og lærer, hans entusiasme for emnet han gir, og hans faste, høflige og personlige oppmerksomhet til hver av dem.
  • Det innebærer også klarhet og sammenheng i ideene som den forsøker å overføre, kunnskap om studentens konkrete situasjon, kjennskap til å velge, tildele og prioritere oppgavene, skjønn til å kreve og foreslå de mest relevante lesningene.
  • Eksponeringens klarhet bør ikke forhandles, men gjøres tilgjengelig for studentene i en gest av ridderlighet og høflighet.
  • Det som skiller den utmerkede læreren som et merke er hans ønske om kontinuerlig personlig forbedring i alt han mener, sier, gjør og lærer.

Excellence of the Students

  • Styrken og varigheten til en utdanningsinstitusjon hviler på opplæringen av studentene som den velger nøye, blant annet blant annet dens faglige evne og lederskapskapasitet.
  • Studentens faglige dyktighet manifesterer seg i sin intellektuelle nysgjerrighet, deres disiplin som det gjelder bruk av studietid og deres deltagelse i klasser, deres evne til å avstå smaker, tilfredsstillinger og umiddelbare suksesser, deres dyrking av dyder og grunnleggende verdier, rikdom og utvelgelse av leksikonet i og utenfor klasserommet, evnen til å bruke opportunistiske ressursene til disposisjon.
  • Dette innebærer en rimelig balanse og justert til studentens realitet, mellom humanistiske studier, internalisert i de foregående studiene, rettet mot sin gode prestasjon som borger, og far eller mor til morgendagens familie og mestring av nøkkelteknikkene i den valgte akademiske grenen.
  • Den faglige ekspertisen til studenten er grunnlaget for hans suksess på fagområdet og vil bli reflektert i graden oppnådd som et resultat av hans innsats. Excellence av profesjonelle resultater fra den ideelle kombinasjonen av verdiene og prinsippene som styrer livet til hver velvære person, og deres oppdatering i deres foretrukne spesialisering (forutsatt at hver enkelt utfører bedre i det de mest har han liker det)

De må forstås som Vertebrae av Studentets Akademiske Excellence :

  • Hans evne til å observere, abstrakte og påstå logisk, og å uttrykke klart og nøyaktig, i ord og skrift, hans ideer og overbevisninger.
  • Din vilje til å fortsette å utvide kunnskapen din selv.
  • Hans stillhet i sinnet på det tidspunktet for å stille spørsmål eller motbevise stillingene til andre og forsvare seg selv.
  • Hans evne til forundring i hverdagslige hendelser.
  • Hans tilbøyelighet til å lese, lytte, snakke og skrive med kritisk forstand, samtidig som han er klar over grensene for menneskelig kapasitet for å gjøre seg kjent og forstå andre.
  • Hennes vilje til å forestille seg virkeligheten forskjellig fra hvordan hun ble presentert og hvordan de har vant henne til å se det.
  • Deres evne til å sette i gang spesialisert og teknisk kunnskap, og å utvikle ferdigheter og evner som kreves for utøvelse av forretningsaktivitet.
  • Hans tålmodighet i å forfølge, gjøre og spre det gode, vet at han må være våken av sin egen frihet og ansikt, med forsiktig mot, risikoen involvert i enhver menneskelig utfordring.
  • Slutten på en pedagogisk prosess er dannelsen av folk som vet hvordan man skal påta seg forpliktelser og dra nytte av muligheter, uten å tillate eller tillate noen å undergrave sin verdighet.

Steder

  • Guatemala City

    6A Calle,final, 01010, Guatemala City

Spørsmål