
Bachelor in
Grad i global kommunikasjon Universidad UADE

Stipend
Introduksjon
Internasjonale organisasjoner har per definisjon et globalt perspektiv og en hyppig utvekslingsaktivitet med selskaper basert i forskjellige land og kontinenter. Derfor krever planlegging og gjennomføring av kommunikasjonsaksjoner i denne typen organisasjoner fagfolk med spesifikk opplæring, noe som gjør at de kan utvikle en strategisk og global visjon basert på analyse og tolkning av de forskjellige kulturer i landene.
Bachelor i global kommunikasjon tar sikte på å trene fagfolk som er i stand til å skape og administrere strategiske kommunikasjonsplaner for multinasjonale organisasjoner, ved å bruke en nyskapende visjon som gir dem mulighet til å oppnå de foreslåtte målene.
Til dette formål har læreplanen blitt utformet med tanke på ulike områder som bidrar til integrert dannelse av bachelor i global kommunikasjon: PR, global virksomhet og institusjonell kommunikasjon.
Læreplanen inneholder flere fag undervist på engelsk, for å styrke styrken av dette språket, noe som er avgjørende for profesjonell ytelse i området. Kurs i enkelte fag vil også bli fremmet i utenlandske universiteter som Universidad Argentina de la Empresa har utvekslingsavtaler med.
Internasjonal praksis
De andre årsstudentene i Global Communication gjennomførte internships i Santiago de Chile.
De ble mottatt av myndighetene i Universidad del Pacífico i Chile, besøkte bedrifter og konsulenter, som konsulenter Extender og Azerta Comunicación.
Profil og omfang
Graduate Profile
Den utdannede vil kunne:
- Analyser og tolk interessene og behovene til de strategiske publikum som organisasjonen er knyttet til i det internasjonale og multikulturelle feltet.
- Utarbeide en institusjonell kommunikasjonsplan for en internasjonal organisasjon i alle stadier, både internt og eksternt, og definere retningslinjer for oppfølging og kontroll, møte målene, tidene, ressursene og budsjettene som er tilgjengelige.
- Lag situasjonell diagnose av kommunikasjonen til en internasjonal organisasjon som vurderer den nasjonale og internasjonale konteksten, ved å velge de mest hensiktsmessige metoder og teknikker.
- Bruk metoder og teknikker til å analysere resultatene av en institusjonell kommunikasjonsplan, vurderer en global strategisk visjon om kommunikasjon og dens anvendelse i ulike land.
- Utarbeide institusjonelle nøkkelmeldinger for ulike strategiske publikasjoner i en organisasjon, med tanke på de kulturelle mangfoldene som kan forekomme i institusjoner med tilstedeværelse i forskjellige land, velge og bruke de mest hensiktsmessige medier og støtter.
- Utforme revisjoner av institusjonelt bilde for en organisasjon, anvende den spesifikke metoden og utarbeide rapporter for å formidle konklusjonene fra diagnosene.
- Klargjøre planer for hendelser som svarer til kommunikasjonsstrategien til et multinasjonalt selskap eller en internasjonal organisasjon og definere kriterier for evalueringen.
- Tolk seremonielle og protokollnormer og deres anvendelse i en globalisert sammenheng.
- Utvikle samfunnsansvarsprogrammer for organisasjoner basert på analysen av behovene i den globale konteksten og målene for organisasjonen.
Omfanget av tittelen
Graden i global kommunikasjon kvalifiserer for følgende funksjoner:
- Design, koordinere og evaluere planer og programmer for global strategisk kommunikasjon i ulike typer internasjonale organisasjoner, ved å bruke kommunikasjonsstrategier og taktikk basert på de foreslåtte målene.
- Rådgive ledere og hovedmyndigheter i organisasjonen om gjennomføringen av institusjonelle kommunikasjonspolitikker og deres respektive gjennomføring for å oppnå strategiske lenker med ulike målgrupper i en global sammenheng.
- Planlegg, koordinere og evaluere integral organisering av arrangementer for institusjonelle formål, for internasjonale organisasjoner, vurderer det kulturelle mangfoldet av stedene hvor institusjonen er til stede; på grunnlag av ressursene og budsjettene som er tildelt.
- Gjennomføre studier på institusjonelle kommunikasjonsstrategier av organisasjoner med tilstedeværelse på internasjonale markeder, gjennomføring av spesifikke metodikker av disiplinen.
- Revisere de ulike formelle og uformelle kommunikasjonskanaler i internasjonale organisasjoner med tanke på sosiale og kulturelle forskjeller i publikum i landene der den opererer.
- Design og implementere samfunnsansvarskampanjer og bærekraftig politikk av internasjonale organisasjoner som styrker sine lenker i en global sammenheng.
- Prosjekt, implementere og evaluere reklamekampanjer og reklamekampanjer, knyttet til kommunikasjon av det institusjonelle bildet av internasjonale organisasjoner, som gjør det mulig å oppfylle strategiske kommunikasjonsmål.
Curriculum
første året
- Bedriftsledelse
- Elements of Psychology
- Språk, logikk og argumentasjon
- Introduksjon til global strategisk kommunikasjon
- Kontekst av internasjonal virksomhet
- Skriveverksted
- Theory of Public Relations
- Elementer av sosiologi
- Moderne kulturer og samfunn
- Valgfritt (1 emne)
andre år
- Grafisk og audiovisuell media
- Elementer av økonomi og finans
- PR I
- Teori for kommunikasjon
- Tale og debatt
- annonsering
- PR II
- Digital Media
- markedsføring
- Global styring av menneskelig talent
Tredje år
- Introduksjon til statistikk
- Seremonielle og protokoll
- Media og offentlig mening
- Ledelse og internasjonal forhandling
- Valgfritt (1 emne)
- Metodikk for kommunikasjonsforskning
- semiotikk
- PR 3
- Integral styring av Corporate Events
- Internasjonal økonomisk historie
Fjerde år
- Strategisk retning av global kommunikasjon
- Image Audit Workshop
- Forvaltning av samfunnsansvar
- Valgfritt (3 fag)
- Samtidig politikk
- Endelig prosjekt i global kommunikasjon
- Ledelse av digital kommunikasjon
- Valgfritt (1 emne)