BSc (Hons) Applied Chemical Sciences
VARIGHET
4 up to 5 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Opptak
Læreplan
År 1 - 75 studiepoeng
- LABS409 Organisk kjemi
- LABS410 Fysisk kjemi
- LABS411 Generell og uorganisk kjemi
- LABS412 Grunnleggende analytisk kjemi
- LABS406 Grunnleggende laboratorie-/industriferdigheter
År to - 75 studiepoeng
- LABS407 Forretningsforbedring
- LABS413 Introduksjon til polymerkjemi
- LABS501 avanserte laboratorie-/industriferdigheter
- LABS507 GxP: Business Option
- LABS402 Biokjemi
- LABS403 Mikrobiologi
År tre 90 studiepoeng
- LABS502 Bedriftsbasert prosjekt
År fire - 75 studiepoeng
- LABS601 Forskningsmetoder
- LABS602 Legemiddeloppdagelse og -utvikling
År fire og et halvt - 45 studiepoeng
- LABS608 Bedriftsbasert laboratorieforskningsprosjekt
Programresultat
Programmets mål
Programmet tar sikte på å:
- Gi elevene en følelse av entusiasme for læring som kan føre til kontinuerlig faglig utvikling eller Pathways for livslang læring.
- Produser kandidater utstyrt med ferdigheter til å spille en forbedret rolle i farmasøytisk og kjemisk vitenskapsindustri, nasjonalt.
- Lære studentene i de teoretiske (fagspesifikke kunnskapene) og praktiske (laboratoriebaserte) aspektene ved kjemiske vitenskaper som er relatert til nåværende og fremtidige sysselsettingsbehov.
- Gi elevene ferdigheter til å tilpasse seg og reagere positivt på ny utvikling på arbeidsplassen.
- Utvikle de kritiske, analytiske og problembaserte læringsferdighetene som kreves av studentene på arbeidsplassen.
- Utvikle studentens kompetanse på et bredt spekter av områder som er relevante for deres nåværende og fremtidige ansettelse. Forbedre og utvikle studentens mellommenneskelige ferdigheter.
Læringsutbytte
Kunnskap og forståelse
Du får kunnskap og forståelse for følgende:
- Utenlandsbasert kjerneforståelse som dekker hovedelementene (uorganisk, organisk og fysisk kjemi), sammen med spesialisert fordypning (ofte karriererelatert) av enkelte aspekter av fagområdene.
- Informasjon og data, deres innstilling innenfor en teoretisk ramme, ledsaget av kritisk analyse og vurdering for å muliggjøre forståelse av fagområdet.
- Kjennskap til terminologi, nomenklatur og klassifikasjonssystemer.
- Metoder for å innhente, tolke og kritisk analysere kjemisk informasjon gjennom bruk av tekster, originale papirer, rapporter og datasett.
- En rekke kommunikasjonsteknikker og metoder som er relevante for den spesielle disiplinen og arbeidsplassen.
- Hvordan engasjere seg i noen av den nåværende utviklingen innen kjemiske vitenskaper og deres anvendelser, inkludert de filosofiske og etiske spørsmålene som er involvert.
- Å gi en klar og nøyaktig redegjørelse for et emne, føre argumenter på en moden måte og delta i debatt og dialog både med spesialister og ikke-spesialister, ved å bruke passende vitenskapelig språk.
- Hvordan tenke selvstendig, sette oppgaver og løse problemer.
- Anvendeligheten av kjemiske vitenskaper til deres karrierer.
- Hvordan man lykkes med å anvende, på arbeidsplassen, spekteret av kunnskap og ferdigheter lært gjennom programmet.
- Hvordan anvende underliggende konsepter og prinsipper utenfor konteksten de først ble studert i og anvendelsen av disse prinsippene i en arbeidskontekst.
- Kritisk vurdering av hensiktsmessigheten av ulike tilnærminger til å løse problemer i sitt fagfelt og anvendelse av disse i arbeidssammenheng.
Intellektuelle ferdigheter
Du får følgende intellektuelle ferdigheter:
- Evnen til å gjenkjenne og anvende fagspesifikke teorier, paradigmer, begreper eller prinsipper.
- Evnen til å syntetisere, analysere og oppsummere informasjon kritisk, inkludert publisert forskning eller rapporter.
- Evnen til å innhente og integrere flere linjer med fagspesifikk bevis for å formulere og teste hypoteser.
- Anvendelse av fagkunnskap og forståelse for å løse både kjente og ukjente problemer.
- Evnen til å gjenkjenne moralske og etiske spørsmål sammen med verdsettelsen av profesjonelle oppførselskoder.
- En evne til å utvikle og utnytte effektive prosjektledelsesevner.
- Evnen til å initiere og gjennomføre kritiske analyser av informasjon, og til å foreslå løsninger på problemer som oppstår fra denne analysen i deres fagfelt og i arbeidssammenheng.
Fagsspesifikke ferdigheter
Du får følgende fagspesifikke ferdigheter:
- Tilstrekkelig praktisk evne til å sikre kompetanse i passende grunnleggende eksperimentelle ferdigheter.
- Evnen til å designe, planlegge, gjennomføre og rapportere om undersøkelser, som kan involvere primære eller sekundære data, som oppstår fra individuelle eller gruppeprosjekter.
- Evnen til å innhente, registrere, sammenstille og analysere data ved å bruke teknikker som passer for deres arbeid.
- Evnen til å gjennomføre et omfattende arbeidsbasert forretningsprosjekt og laboratorieforskningsprosjekter på en ansvarlig, sikker og etisk måte, med behørig oppmerksomhet til relevante retningslinjer/prosedyrer for helse og sikkerhet, f.eks. COSHH.
- Evnen til å identifisere og gjennomføre opplæring for å utvikle eksisterende ferdigheter og tilegne seg ny kompetanse som gjør dem i stand til å ta ansvar i sin organisasjon.
Laboratory Skills Summer School
Dette er tekniske ferdigheter identifisert av arbeidsgivere som kjernen i kompetansen til personer som arbeider i kjemisk vitenskapssektoren. Ved å anerkjenne eksistensen av bedriftsinterne opplæringsordninger vil elever kunne bevise disse tekniske ferdighetene gjennom akkreditering av intern opplæring og oppnåelse gjennom daglige aktiviteter på arbeidsplassen. På denne måten vil elevene kunne velge spesielle tekniske ferdigheter de ønsker å forbedre og/eller utvikle for å møte arbeidsgivers behov.
Overførbare ferdigheter
Du får følgende overførbare ferdigheter:
- Evnen til å bruke internett og andre elektroniske kilder kritisk som kommunikasjonsmiddel og informasjonskilde.
- En praktisk kunnskap om hvordan man siterer og refererer til arbeid på riktig måte, inkludert unngåelse av plagiering.
- En evne til effektivt å kommunisere informasjon, argumenter og analyser, i en rekke former, til spesialiserte og ikke-spesialiserte målgrupper.
- Utvikle tallferdigheter og ha en fungerende forståelse av begrepene: gyldighet, nøyaktighet, kalibrering, presisjon og replikerbarhet.
- Bred erfaring med å løse problemer med en rekke metoder, inkludert bruk av datamaskiner.
- En evne til å gjenkjenne og respektere synspunkter og meninger til andre teammedlemmer og utvikle gode forhandlingsevner.
- Evnen til å evaluere ens prestasjoner som individ og teammedlem samt å kunne vurdere andres prestasjoner.
- Utvikle en tilpasningsdyktig, fleksibel og effektiv tilnærming til studier og arbeid.
- Utvikle de egenskapene og ferdighetene som er nødvendige for sysselsetting og progresjon som krever utøvelse av personlig ansvar og beslutningstaking.
Karrieremuligheter
En laboratorieforsker bruker spesialistkunnskap og bred vitenskapelig forståelse for å utføre en rekke tekniske og vitenskapelige aktiviteter i sin spesialistdisiplin: Kjemisk vitenskap, biovitenskap, forskning og utvikling og analytisk. De analyserer, tolker og vurderer relevant vitenskapelig informasjon, konsepter og ideer og bruker disse til å utvikle påfølgende eksperimenter eller undersøkelser og til å foreslå løsninger på problemer . De identifiserer områder for forretningsforbedring og foreslår innovative vitenskapelige ideer. De utfører praktiske, etablerte og nye laboratorieprosedyrer ved å bruke standard og spesialist laboratorieutstyr og instrumentering. Å sikre enhetlighet, konsistens, pålitelighet, reproduserbarhet, kvalitet og integritet til vitenskapelige tester underbygger deres arbeid og arbeidsmiljø. I alle sammenhenger er det viktig å arbeide trygt og etisk.
Laboratorieforskere jobber i et bredt spekter av organisasjoner, inkludert kjemiske, farmasøytiske, bioteknologiske, formulerte produkter, forbrukerprodukter og kjernefysiske og analytiske tjenester. De jobber autonomt på definerte prosjekter under tilsyn av en seniorforsker og som en del av et bredere vitenskapelig team, som kan inkludere laboratorieteknologer og laboratorieteknikere. De leverer vitenskapelig verdi til sin organisasjon, samtidig som de bidrar til andres utvikling.
Typiske stillingstitler inkluderer: analytisk kjemiker, forsknings- og utviklingsforsker, molekylærbiolog, formuleringsforsker, medisinsk kjemiker og prosessforsker.
Gjennomføring av programmet
Kontakt timer
For en student som studerer på heltid vil hvert studieår av programmet omfatte 1200 læringstimer som inkluderer både direkte kontakttimer og private studietimer. Den nøyaktige timefordelingen vil være fagavhengig og vil variere i henhold til moduler.
Vurderingsmetodene vil variere avhengig av fagspesialisering og individuelle moduler.
Vennligst se detaljene for den enkelte modul under Kursstruktur.