BSc (Hons) Games Computing
University of Lincoln
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Lincoln, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 6 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per nivå, for internasjonale studenter | hjem/EU-studenter: £9 250 per nivå
Oppdag Lincoln uansett hvor du er i verden
Våre webinarer, fagmesterklasser, spørsmål og svar og studentpanelsamtaler er en fin måte å oppdage hvordan det er å bo og studere ved University of Lincoln .
Introduksjon
BSc (Hons) spillcomputingprogrammet i Lincoln har som mål å utvikle ferdigheter og attributter som kreves for roller i konkurransedyktig databehandling. Kurset er utviklet for å hjelpe studenter med å utvikle seg som allsidige fagfolk, i stand til å trives i et bredt spekter av arbeidsplasser etter universitetet. Studentene har også mulighet til å utvikle ferdigheter som gir seg til den stadig voksende, multi-billion pund videospillbransjen.
Kurset tar sikte på å utvikle et ferdighetssett som gjelder for det bredere spektrumet av den digitale sektoren. Utover å lære å utvikle programvare, kan studentene også utvikle en forståelse av samspillet mellom datamaskinen og brukeren, og hvordan å designe en engasjerende opplevelse.
Vi tar sikte på å produsere nyutdannede som kan tilpasse seg raskt utviklet teknologi og spille sentrale roller i selskapene i forkant av disse fremskrittene. Utover hvordan man utvikler teknologi, kan en spillcomputerstudent også få en forståelse av hvordan man gjør det engasjerende, lekende og morsomt.
Kurset utforsker datavitenskap gjennom det spesifikke bruks-tilfellet av spill. Studentene har mulighet til å utvikle programmeringsevner, sammen med spesialmoduler i emner som spilldesign, 3D-grafikk, matematikk og kunstig intelligens.
Den sterke konseptuelle og metodiske forankringen i både spilldesign og spillutvikling gir Lincolns Games Computing-kurs en særegen fordel. Studentene oppfordres til å erkjenne at programvareteknikk er like viktig som kreativ design i suksessen til dataspillprodukter og programvareapplikasjoner. Kurset vil også utforske rollen til lekne systemer utenfor spillindustrien, og se på hvordan spill har blitt brukt til sektorer som utdanning og fitness. Mens våre nyutdannede kan målrette karrierer i videospillindustrien, kan deres ferdigheter også brukes på en rekke forskjellige Pathways , inkludert systemer og utviklingsroller i NHS, bilindustrien, utdanningssektoren og designroller på tvers av flere bransjer.
"Denne informasjonen var korrekt på tidspunktet for publisering (juli 2023)"
Opptak
Læreplan
Hvordan du studerer
I det første året av graden har studentene mulighet til å studere grunnleggende områder, inkludert spilldesign, matematikk for databehandling, programmering og spillutvikling.
I det andre året er det forventet en grundig undersøkelse innen områdene innen databehandling av spill, som avansert programmering, konseptutvikling, brukeropplevelsesdesign og kunstig intelligens.
I tillegg til å fullføre et spillutviklingsprosjekt i det tredje året, kan studentene velge mellom en rekke spesialiserte valgfrie moduler, inkludert parallell programmering; Autonome mobile roboter; Bildebehandling; og virtuell og utvidet virkelighet.
Fulltid eller deltidsstudie tilgjengelig.
Første året
- Algoritmer og kompleksitet (kjerne)
- Spilldesign (Core)
- Spillutvikling (Core)
- Spillstudier (kjerne)
- Matematikk for databehandling (kjerne)
- Objektorientert programmering (kjerne)
- Programmering Grunnleggende (Core)
Andre år
- Anvendt programmeringsparadigmer (kjerne)
- Kunstig intelligens (kjerne)
- Konseptutvikling (Core)
- Spillprogrammering (Core)
- Skalerbare databasesystemer (kjerne)
- Team Software Engineering (Core)
- Brukeropplevelsesdesign (Core)
Tredje året
- Grafikk (Core)
- Fysikk simulering (kjerne)
- Prosedyremessig generering av innhold
- Prosjekt (Core)
- Autonome mobilroboter (alternativ)†
- Big Data (alternativ)†
- Utvikling på tvers av plattformer (alternativ)†
- Cybersikkerhet (alternativ)†
- Bildebehandling (alternativ)†
- Maskinlæring (alternativ)†
- Parallell programmering (alternativ)†
- Virtual og Augmented Reality (alternativ)†
† Noen kurs kan tilby valgfrie moduler. Tilgjengeligheten av valgfrie moduler kan variere fra år til år og vil være underlagt minimum studenttall oppnås. Dette betyr at tilgjengeligheten av spesifikke valgfrie moduler ikke kan garanteres. Valgfritt modulvalg kan også bli påvirket av tilgjengeligheten av personalet.
Hvordan blir du vurdert
Programmet vurderes på en rekke måter, inkludert tester i kurset, kurs, prosjekter og eksamener. Flertallet av vurderingene er kursbaserte, og gjenspeiler den praktiske og anvendte naturen til datavitenskap for spill. Vektingen som gis til hver vurderingsmetode kan variere i hvert studieår. University of Lincoln har som mål å sikre at ansatte returnerer kursevalueringer til studentene raskt.
Akkrediteringer og tilknytninger
Dette kurset er akkreditert av BCS, Chartered Institute for IT, og universitetet er tilknyttet Institution of Analysts and Programmers.