BA i digitale medier og kommunikasjon
University of Saint Joseph
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
West Hartford, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 21 025 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* fulltid
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Kom i gang med karrieren i mediebransjen
University of Saint Joseph sin Bachelor of Arts i digitale medier og kommunikasjon gir deg de kritiske ferdighetene og kunnskapene som trengs for å utmerke seg i dagens dynamiske digitale verden. Fra grafisk design, medieproduksjon og webutvikling til markedskommunikasjon, forbereder programmet deg til å være en profesjonell formidler og historieforteller på tvers av ulike medieplattformer.
Som hovedfag i USJ Digital Media and Communication får du et solid akademisk grunnlag som forbereder deg til å være en leder i dagens svært innovative og fartsfylte medieindustri, samtidig som du spesialiserer deg innen ditt interessefelt med en konsentrasjon innen:
- Massemedier og kommunikasjon
- Sportskommunikasjon og media
- Spansk kommunikasjon og media
Galleri
Opptak
Læreplan
Læreplanen University of Saint Joseph BA i digitale medier og kommunikasjon legger vekt på å bygge tekniske ferdigheter som er nyttige i virkelige omgivelser, samtidig som det utvikler et sterkt grunnlag for kreativ historiefortelling. Programmets læreplan introduserer deg til et bredt spekter av mediekanaler og utforsker ulike emner som spenner fra nettsideutvikling og markedsføring til videoproduksjon.
Kursene inkluderer praktiske prosjekter og workshops der du kan lære å bruke video- og lydutstyr for medieproduksjon og industristandard programvare, som Photoshop, InDesign og After Effects for redigering.
Læreplanen for digitale medier og kommunikasjon består av 42 studiepoeng obligatoriske kurs og 12 studiepoeng konsentrasjonskurs som dykker dypt inn i massemedier og kommunikasjon, spanske medier og kommunikasjon, eller sportsmedier og kommunikasjon.
Unike media- og kommunikasjonskonsentrasjonsalternativer
Nysgjerrig på hva som gjør USJs bachelorgrad i digitale medier og kommunikasjon unik? Til å begynne med er det et av de eneste to bachelorprogrammene i Connecticut som gir en spesialisering i sportsmedier og kommunikasjon.
USJs BA i digitale medier og kommunikasjon er også et av få programmer over hele landet og det eneste programmet i New England som tilbyr en konsentrasjon i spanske medier og kommunikasjon. Den unike konsentrasjonen oppfyller bransjens etterspørsel etter høyt utdannede fagfolk som kan betjene sportslige, tospråklige, bikulturelle og mangfoldige målgrupper etter endt utdanning.
Praksisplasser og erfaringer fra den virkelige verden
Som hovedfag i digitale medier og kommunikasjon kan du utvikle etterspurte ferdigheter gjennom praksismuligheter innen sportsmedier, multimediaproduksjon og kommunikasjon. Med tilgang til studio- og radiorom, en digital medialab og mer, bruker du de nyeste digitale mediestrategiene og praksisene i klasserommet.
Programresultat
- Forstå digitale medier og kommunikasjonsprinsipper på et nivå som gir forberedelse til en avansert digital medieproduksjonsgrad;
- Utfør disse prinsippene og ferdighetene som er oppnådd. Disse ferdighetene demonstreres ofte i praksis(er) samt øvelser i klassen;
- Forstå bruk og anvendelse av medieteknikker og anvendt estetikk;
- Samarbeide som et team i utviklingen av originale ideer fra konsept til produksjon;
- Bygg et sterkt grunnlag i alle aspekter av design og produksjon for visuell historiefortelling;
- Utvikle et profesjonelt engasjement for sitt felt, og forberede dem til å være medlemmer og ledere i deres yrke som opprettholder medieindustriens etiske standarder.
Karrieremuligheter
Medier og kommunikasjon er et felt i vekst med mange spennende karrieremuligheter. I følge Bureau of Labor Statistics anslås medie- og kommunikasjonsyrker å vokse 14 % fram til 2030 med rundt 151 500 nye jobber.
Med en bachelorgrad i digitale medier og kommunikasjon er du forberedt på en rekke stillinger i bransjen, inkludert journalist, markedskoordinator, kringkaster, multimedia, designer, videograf, med mer.