Bachelor i moderne fremmedspråk og sivilisasjoner
University of Parma
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Parma, Italia
Språk
Italiensk, Engelsk
Studieformat
Blandet, På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
* https://en.unipr.it/studying/tuition-fees-and-scholarships-2020-2021
Introduksjon
Programmet
Kurset gir også studentene muligheten til å tilpasse sin akademiske karriere med valgfrie fag i andre og tredje studieår. Det legges stor vekt på å studere erfaringer og praksisplasser i utlandet, takket være et betydelig antall avtaler og utvekslingsprogrammer.
Kurset lar fremtidige kandidater bygge en karriere relatert til journalistikk, oversettelsesassistanse, institusjonelle og kulturelle tjenester, handel, diplomatisk og konsulær representasjon, turisme og europeisk kulturformidling. Videre har nyutdannede rett til å fortsette studiene på et videregående kurs (mastergradsprogram) som baner vei for akademisk undervisning og skoleundervisning.
For å forberede studentene på fremtidige yrker, utvikler kurset inngående kunnskap om to europeiske fremmedspråk og deres relative sivilisasjoners kulturarv, uten å utelukke et teoretisk grunnlag for lingvistikk og italiensk språk. Studentene har også muligheten til å lære et tredje språk, i det minste å tilegne seg rettferdige skrive- og taleferdigheter.
Studieområdene inkluderer grunnleggende obligatoriske fag, obligatoriske fagkarakteristika i klassen og tilleggs obligatoriske fag. Det treårige kurset er strukturert som følger:
- Det første året selvfølgelig velger studentene bare første og andre studiespråk.
- I det andre året velger studentene et tredje språk og filologien (blant germansk, romantikk og slavisk filologi) er knyttet, men ikke obligatorisk, til det valgte språket og litteraturen til avsluttende eksamen.
- I det tredje året av kurset oppfordres studentene til å ta en praksisplass eller et studieprogram i utlandet. I både andre og tredje år kan studentene velge et antall studiepoeng i valgfrie emner fra alle studieretninger som tilbys av universitetet for å tilpasse pensum, i samsvar med de faglige forskriftene.
Hva du kan forvente etter endt utdanning
Kurset tar sikte på å produsere kandidater som kan forstå den sosiokulturelle relevansen av den historiske, geografiske og kulturelle sammenhengen knyttet til språkene de har studert, sammen med et interkulturelt perspektiv. Nyutdannede forventes også å demonstrere uavhengighet av dømmekraft og individuelt initiativ til å organisere og planlegge sine aktiviteter.
Anskaffelsen av disse ferdighetene sikres ved spesifikke opplæringsaktiviteter som tar sikte på å øke bevisstheten om sosio-språklige og kulturelle endringer, samt språkens rolle i moderne samfunn.
Praksisaktiviteter gir studentene førstehånds erfaring med spesifikke, praktiske sammenhenger som vil hjelpe dem å skaffe seg uavhengig dom.
Anskaffelse av uavhengig vurdering vurderes gjennom en evaluering av studentens individuelle studieprogram, samt gjennom deres grad av autonomi og evne til å utføre, inkludert gruppearbeid, under praksis.
Den ervervede uavhengige vurderingen blir til slutt vurdert under skriving og forsvar av den avsluttende avhandlingen, som studentene må samle, evaluere, tolke og diskutere data relatert til deres fagfelt. Når det gjelder språk- og litteraturstudier, forventes det at studentene legger særlig vekt på kulturelle, sosiale og etiske spørsmål.
Opptakskrav
Instruksjon for studenter fra italienske og EU-borgere.
Prosedyrer for statsborgere utenfor EU .
Læreplan
Programmet
Kurset gir også studentene muligheten til å tilpasse sin akademiske karriere med valgfrie emner i andre og tredje studieår. Det legges stor vekt på å studere erfaringer og praksis i utlandet, takket være et betydelig antall avtaler og utvekslingsprogrammer.
Kurset lar fremtidige kandidater bygge en karriere relatert til journalistikk, oversettelseshjelp, institusjonelle og kulturelle tjenester, handel, diplomatisk og konsulær representasjon, turisme og europeisk kulturell mekling. Videre har nyutdannede rett til å fortsette sine studier i et videregående studiekurs ( mastergradsprogram) som baner vei for akademisk og skoleundervisning.
For å forberede studentene på fremtidige yrker, utvikler kurset inngående kunnskap om to europeiske fremmedspråk og deres relative sivilisasjoners kulturarv, uten å utelukke et teoretisk grunnlag for lingvistikk og italiensk språk. Studentene har også muligheten til å lære et tredje språk, i det minste for å tilegne seg rettferdige skrive- og taleferdigheter.
Studieområdene omfatter obligatoriske grunnfag, obligatoriske fagkjennetegn ved klassen og obligatoriske tilleggsfag. Det treårige kurset er bygget opp som følger:
– På det første året velger studentene bare første og andre studiespråk.
- I det andre kurset velger studentene et tredje språk og filologien (blant germansk, romansk og slavisk filologi) knyttet, men ikke obligatorisk, til valgt språk og litteratur for avsluttende eksamen.
- På tredje studieår oppfordres studentene til å ta en praksisplass eller et studieprogram i utlandet. I både andre og tredje år kan studentene velge et antall studiepoeng i valgfrie emner fra ethvert studieretning som tilbys av universitetet for å tilpasse pensum, i samsvar med de akademiske forskriftene.
Opptak
Programresultat
Hva du kan forvente etter eksamen
Kurset tar sikte på å gi kandidater i stand til å forstå den sosiokulturelle relevansen til de historiske, geografiske og kulturelle kontekstene knyttet til språkene de har studert, sammen med et interkulturelt perspektiv. Nyutdannede forventes også å demonstrere uavhengighet av dømmekraft og individuelt initiativ i å organisere og planlegge sine aktiviteter.
Tilegnelsen av disse ferdighetene sikres ved spesifikke opplæringsaktiviteter rettet mot å øke bevisstheten om sosiolingvistiske og kulturelle endringer, samt språkenes rolle i moderne samfunn.
Praksisaktiviteter gir studentene førstehåndserfaring med spesifikke, praktiske kontekster som vil hjelpe dem å tilegne seg selvstendig dømmekraft.
Tilegnelse av selvstendig skjønn vurderes gjennom en evaluering av studentens individuelle studieprogram, samt gjennom deres grad av autonomi og evne til å utføre, herunder gruppearbeid, under praksisperioden.
Den ervervede uavhengige dommen vurderes til slutt under skrivingen og forsvaret av den endelige avhandlingen, hvor studentene er pålagt å samle inn, vurdere, tolke og diskutere data relatert til studieretningen deres. Når det gjelder språk- og litteraturvitenskap, forventes studentene å ha et spesielt fokus på kulturelle, sosiale og etiske spørsmål.