Bachelor i marinbiologi
University of Veracruz - Universidad Veracruzana
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Marinbiologiprogrammet er anerkjent for sin kvalitet gjennom nasjonal kvalitetsakkreditering utført av et akkrediteringsorgan, anerkjent av Council for the Evaluation of Higher Education, COPAES, AC
Derfor vil kandidaten ha teknisk og teoretisk kapasitet til å foreslå:
- Strategier for studiet av marint biologisk mangfold
- Utarbeide diagnoser om bevaringstilstanden for marine økosystemer
- Foreslå retningslinjer for forvaltning for artene og marine-kystøkosystemene
- Etablere retningslinjer og strategier for å gjenopprette marine miljøer og gjenopprette truede arter.
Oppdrag
Bachelor of Marine Biology-programmet har som oppgave å utdanne fagpersoner med en omfattende profil og etiske verdier som gir dem kompetanse til å generere kunnskap og forstå de biologiske prosessene til marine organismer, som fører til riktig forvaltning av marine biologiske ressurser, som samt å oppdage og foreslå produksjonsstrategier og samarbeide i den sosiale og kulturelle utviklingen av de ulike sektorene, og bevare havmiljøet innenfor rammen av bærekraftig utvikling.
Syn
Det forventes at innen år 2030 vil fakultetet for biologiske og landbruksvitenskapelige vitenskaper, Zona Poza Rica Tuxpan fra Universidad Veracruzana nyte nasjonal og internasjonal prestisje basert på undervisning, forskning og kunnskapsformidling, spesielt innen marinbiologi . For dette vil den trene opp utdannede fagfolk og utvikle forskningsprogrammer for å adressere problemene med det marine miljøet i forhold til biologisk mangfold, produksjon og forvaltning.
Marinbiologiprogrammet vil bli sertifisert av akkrediteringsorganer for høyere utdanning, og dette vil tillate det å tilby kvalitetstjenester til samfunnet med det høyeste etiske og faglige nivået, og dermed opprettholde en permanent forbindelse med de forskjellige sosiale sektorene. Blant elementene som vil favorisere denne visjonen, vil det være et lærerstab på heltid med diversifisert arbeidsmengde og 100 % videreutdanning, av disse vil minst 30 % tilhøre SNI og 100 % vil ha PROMEP-profilanerkjennelse. I tillegg skal alle professorene integreres i akademiske organer som skal innlemmes i nasjonale og internasjonale nettverk. 50% av kandidatene av denne graden vil akkreditere den generelle profesjonelle kvalitetseksamenen, og av disse vil 50% oppnå anerkjennelse av høy ytelse.
GENERELT MÅL
Å trene fagfolk på en integrert måte, kompetent til å nærme seg studiet av marine organismer og prosesser som tillater kontinuerlig læring, med menneskelig og sosialt ansvarlig kvalitet for å løse problemer knyttet til biologisk mangfold og produksjon av relaterte varer og tjenester til marine miljøer.
Intellektuell målsetting
Fremme utvikling av logisk, kritisk og kreativ tenkning basert på permanent læring, innovativ, kreativ og entreprenøriell utvikling som lar studenten generere og tilegne seg ny kunnskap knyttet til marinbiologi for å finne løsninger på problemer knyttet til biologisk mangfold og bevaring.produksjon av varer og tjenester knyttet til marine økosystemer og deres komponenter, i samspill med multi- og tverrfaglige grupper.
Menneskelig mål
Fremme og dyrke etiske holdninger og prinsipper som definerer verdiene av integritet, respekt for naturen, rettferdighet, ansvar og engasjement som bidrar til personlig vekst i alle dens manifestasjoner.
Sosialt mål
Bidra til å styrke verdier og holdninger som letter integreringen av individet i arbeidsgrupper for å samhandle, sameksistere og jobbe som et team, uttrykke ytringsfrihet, pluralitet og respekt, opptre ansvarlig for å løse problemene med marine økosystemer og deres komponenter.
Faglig mål
Tilby studentene de pedagogiske erfaringene som lar dem oppnå og utvikle den teoretiske, heuristiske og aksiologiske kunnskapen som støtter kunnskapen til Graduate in Marine Biology, slik at de møter utfordringene på dette området med kvalitet og etikk som gjør at de kan slutte seg til sektorene private og offentlige i sitt fagområde.
Avgangsprofil
- Bestem strategiene for å studere marint biologisk mangfold og utarbeide diagnoser om deres helsestatus.
- Identifisere problemer i marine økosystemer og organismer
- Formulere og utvikle forskningsprogrammer i marine miljøer for å lede til deres bærekraftige utvikling.
- Ha grunnleggende konseptuelle og metodiske verktøy for å studere marine organismer og økosystemene der de lever.
- Generer innovative og effektive forslag for forvaltning av marine organismer og økosystemer, fremme en kultur med respekt for levende vesener.
- Fremme produksjon av varer og tjenester fra marine økosystemer.
- Utvikle kapasiteten til muntlig og skriftlig formidling av resultatene som genereres i deres faglige arbeid.
- Dyrk essensielle menneskelige verdier for bruk og forvaltning av marine ressurser.
LÆREPLANKART OVER MARINBIOLOGIPROGRAMMET
UNDERGRAD.NIVÅ
GRUNNLEGGENDE TRENINGSOMRÅDE
UTDANNINGSERFARINGER | TEORI | ØVE PÅ | ANDRE | KREDITTER | BAKGRUNN |
GENERELL | |||||
GRUNNLEGGENDE DATAMASKIN | 0 | 6 | 0 | 6 | - |
KRITISKE OG KREATIVE TENKEFERDIGHETER | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
ENGELSK I | 0 | 6 | 0 | 6 | - |
ENGELSK II | 0 | 6 | 0 | 6 | ENGELSK I |
LESING OG SKRIV GJENNOM ANALYSEN AV SAMTIDENS VERDEN | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
INITIERING TIL DISKIPLINER | |||||
FYSISK | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
MATTE | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
UNDERSØKELSESMETODIKK | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
GENERELL KJEMI | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
FYSISK KJEMI | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
FYSISK OG KJEMISK OCEANOGRAFI | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
BIOSTATISTIKK | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
MARIN MIKROBIOLOGI | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
MINIMUM KREDITTER | 26 | 44 | 0 | 96 | - |
DISIPLINÆR OPPLÆRINGSOMRÅDE
UTDANNINGSERFARINGER | TEORI | ØVE PÅ | ANDRE | KREDITTER | BAKGRUNN |
CELLEBIOLOGI | 4 | 2 | 0 | 10 | - |
GENETIKK | 4 | 4 | 0 | 12 | BIOKJEMI |
BIOKJEMI | 2 | 2 | 0 | 6 | GENERELL KJEMI |
DYREFYSIOLOGI | 4 | 6 | 0 | 10 | - |
PLANTEFYSIOLOGI | 4 | 2 | 0 | 10 | - |
SYSTEMATISK | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
EKSPERIMENTELLE DESIGN | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
ØKOLOGI AV MARINE BEFOLKNINGER | 2 | 4 | 0 | 8 | - |
ØKOLOGI I MARINE SAMFUNN OG ØKOSYSTEMER | 2 | 4 | 0 | 8 | - |
MARIN BOTANIKK | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
UTVIKLING | 4 | 0 | 0 | 8 | - |
MARINE VIRKELIGE DYR I | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
MARINE VIRKELIGE DYR II | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
MARINE VERTEBRATES | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
VALGFRI | 0 | 0 | 0 | 56 | - |
MINIMUM KREDITTER | 46 | 40 | 0 | 188 | - |
TERMINALFORMASJONSOMRÅDE
UTDANNINGSERFARINGER | TEORI | ØVE PÅ | ANDRE | KREDITTER | BAKGRUNN |
VALGFRI | 0 | 0 | 0 | 24 | - |
SOSIALTJENESTE | 0 | 0 | 0 | 12 | - |
RESEPSJONSOPPLEVELSE | 0 | 0 | 0 | 12 | - |
MINIMUM KREDITTER | 0 | 0 | 0 | 48 | - |
FRITT VALG TRENINGSOMRÅDE
UTDANNINGSERFARINGER | TEORI | ØVE PÅ | ANDRE | KREDITTER | BAKGRUNN |
FRITT VALG | 0 | 0 | 0 | 18 | - |
MINIMUM KREDITTER | 0 | 0 | 0 | 18 | - |
TOTALE UTDANNINGSERFARINGER | VARIABEL |
TOTALT TEORITIMER | VARIABEL |
TOTALT LABORATORIETIDER | VARIABEL |
TOTALT TIMER ANDRE | VARIABEL |
MINIMUM TOTALT KREDITTER | 350 |
FAGLIG OMRÅDE | BIOLOGISK OG LANDBRUKSVITENSKAP |
NIVÅ | GRAD |
SYSTEM | SKOLETE |
PLAN ÅR | 2007 |