Dataspillutvikling BSc Honours
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
VARIGHET
3 up to 4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
18 Aug 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
GBP 15 400 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* internasjonalt - Storbritannia/EU: £ 9 250 (avgifter per studieår)
Introduksjon
Kursoppsummering
Dataspillutvikling kombinerer teknologi og kreativitet på en tverrfaglig måte. Spillindustrien er fremdeles en ekspanderende og utfordrende sektor med ideer i stadig utvikling og nyskapende teknologi. Det krever at utøvere utøver mer fleksibilitet i programvarespesifikasjoner og funksjonalitet, gjennom å tilpasse tilnærminger til design og ledelse, samtidig som de holder seg oppdatert på brede endringer i teknologi.
Dette kurset dekker alle de store tekniske aspektene ved spillutviklingsprosessen fra design til produksjon. Den tar sikte på å forberede deg på en karriere innen programvareutvikling med særlig vekt på dataspill. Kurset gir deg en solid forståelse av spillteknologier, inkludert programmering, anvendt matematikk, datagrafikk og spillmotorer. Du støttes for å utvide et bredt spekter av kunnskap og ferdigheter, inkludert utvikling av mobil- og webapplikasjoner, 3D-modellering og animasjon og interaksjon mellom mennesker og datamaskiner. For å forbedre studentens ansettelsesevne tilbyr kurset en rekke samtaler fra den kreative industrien og vil støtte din deltakelse i prestisje -spillkonkurranser og digitale messer samt industrielle plasseringer og praksisplasser.
Karrieremuligheter
- Vellykkede alumner
Våre kandidater har funnet stillinger som spillutviklere, designere og testere i selskaper som Microsoft, Sega, King, SiniSoft, Arekkz Gaming, Bossa Studios og Marmalade. - Bransjeengasjement
Bransjeforedragsholdere og gjesteforelesere gir studentene innsikt i å jobbe i bransjen, gir mentorskap som en del av gruppeprosjektarbeidet og tilbyr spesialiserte tilbakemeldinger på deres porteføljer og CV-er. - Karrierestyrt læring
Vi samarbeider med ledende spillutviklere, som tidligere har inkludert King, Imaginarti, Marmalade og Bossa Studio, for å sikre at våre nyutdannede er svært arbeidsdyktige i bransjen.
Karriereutvikling
Ved uteksaminering vil du ha en matematisk/spillorientert programmeringsgrad, som er svært ettertraktet av dataspillindustrien.
Kurset ble opprettet som svar på den akutte mangelen på spillprogrammerere og designere i bransjen og er designet for å møte bransjekravene skissert av industripaneler som TIGA og Skillset.
Det er hyppige muligheter for studenter til å få arbeidserfaring på kurset, som tidligere har inkludert muligheter for spilltesting ved lokale studioer, som Bossa og King, sommer praksisplasser ved selskaper som Natural Motion, og plasseringer i en rekke programvareteknikk og mobilselskaper som inkluderer:
- Bossa Studio
- Sumo Digital
- Naturlig bevegelse
- Microsoft
- Sega
Industriforbindelser
Bransjeengasjement er en viktig del av kurset da studentene vil høre fra bransjetalere og motta veiledning fra bransjefolk som en del av gruppeprosjektarbeidet.
Universitetet jobber tett med ledende spillutviklere som King, Imaginarti, Marmalade og Bossa Studios, Target 3D, Natural Motion og Genera. Det er også hyppige nettverksmuligheter (EGX, PocketGamer, Aardvark Swift Game karrieresamtaler) og Game Jams, for å forbedre studentenes porteføljer og erfaring (Global Game Jam, Tranzfuser, UKIE).
Som en del av kurset tar studentene jevnlig kontakt med industripartnere for spesialiserte tilbakemeldinger på deres porteføljer og CV-er, og vårt årlige besøk fra talentjegerteamet på Aardvark Swift er alltid godt besøkt.
Jobberoller
Kurset forbereder deg til roller i en rekke sektorer, inkludert:
- Spillutvikler, designer og tester
- Mobilapputvikler
- Multimodale interaktive applikasjoner (VR, AR, XR)
- QA konsulent
- Programvareutvikler (inkludert kunstig intelligens-spill, mobil, algoritmer osv.)
Graduate arbeidsgivere
Nyutdannede har funnet arbeid som spill-, grafikk- og nettverksprogrammerere innen en rekke områder, alt fra å lage konsollspill for Microsoft Xbox, til programmering av de nyeste mobile enhetene.
Mens de studerer, har noen studenter benyttet seg av universitetets bedriftsinitiativer for å finne sine egne oppstartsbedrifter – Arrekz Gamin, True Ronin Games. Andre nyutdannede har fått stillinger med disse store navnene:
- Amtech
- Arekkz Gaming
- Beyond the Story
- Bossa Studios
- CGI
- GEEKS – Spilltesting
- Konge
- Marmelade
- Microsoft
- Naturlig bevegelse
- NETbuilder
- Neybar
- Bærbare piksler
- Royal Bank of Scotland
- Sega
- SiNi programvare
- Slitherine Software UK Ltd
- Sumo Digital
- Mål 3D
- TT spill
- Toveis media
- VMC – Spilltesting
- Vi er interaktive
- 5. virksomhet
Opptak
Læreplan
Som en del av hovedstrømmen for informatikk, har spillutviklingskurset vårt som mål å produsere kandidater med en solid bakgrunn innen programvareteknikk, for å bidra til å forme fremtiden til den kreative informatikkindustrien. Kursinnholdet er tidsriktig og formet for ansettbarhet gjennom nære bånd med lokale og nasjonale arbeidsgivere.
Du vil bruke rundt 12-15 timer per uke på forelesninger, veiledninger og laboratorier. Forelesninger brukes til å presentere sentrale begreper, teorier og teknikker. Veiledninger og laboratoriebaserte aktiviteter øker din forståelse av faget og lar deg utvikle din kompetanse og selvtillit i teknologisk og teoretisk arbeid.
I løpet av kurset vil du bli pålagt å delta aktivt i gruppearbeid, diskusjoner, seminarer og privatstudier.
På grunn av den praktiske karakteren til dette kurset, er vurderingen ekstremt variert og inkluderer akademiske og evaluerende essays, casestudier, eksamener, flervalgstester, muntlige presentasjoner, praktiske prosjekter og arbeidsmapper.
Følgende emner er veiledende for hva du skal studere i dette kurset.
År 1
Studieemner inkluderer:
- Anvendt matematikk
- Spilldesign og aktivaoppretting
- Spill Enterprise
- Spillutviklingsgruppeprosjekt
- Programmeringsmetodikk
Kredittnivå 4
År 2
Studieemner inkluderer:
Kjernemoduler:
- Spillprogrammeringsmønstre
- Spillstudio (arbeidsbasert læring)
- Spillmotorarkitektur
- Matte og fysikk for spill
Og et utvalg av 2 valgfrie moduler fra listen nedenfor:
- 3D interaktiv medieutvikling
- Algoritmer: Teoridesign og implementering
- Maskinlæring og datautvinning
- Mobil applikasjonsutvikling
- XR Multimodal Interaksjon
Kredittnivå 5
Plasseringsår
Dette kurset gir deg muligheten til å ta et år i industrien (arbeidspraksis) etter fullført andre studieår. Dette vil hjelpe deg å få arbeidserfaring og øke sjansene dine for ansettelsesevne etter at du er ferdig utdannet.
Du vil bli tilbudt hjelp og støtte for å finne og sikre plasseringsmuligheter gjennom ulike workshops og arrangementer organisert av Careers and Employability Service og kursteamet.
Vanligvis vil du bli tildelt roller som involverer oppgaver relatert til ulike aspekter ved utvikling av dataspill.
År 3
Studieemner inkluderer:
Kjernemoduler:
- Datagrafikkprogrammering
- Sluttprosjekt for utvikling av dataspill
- Spill AI
- Spill Nettverk og sikkerhet
Og et utvalg av 1 valgfri modul fra listen nedenfor:
- Interaktiv 3D-visualisering
- Mobile Native Application Development
- Avansert interaktiv medieutvikling
Kredittnivå 6
Internasjonale muligheter
Mange av våre kurs tilbyr internasjonale studie- og arbeidserfaringer, og universitetet gir andre globale muligheter som alle studenter kan søke på - så uansett hva du studerer, har du sjansen til å reise til utlandet.
Muligheter kan omfatte:
- Å delta i et semester eller et års utveksling ved institusjoner rundt om i verden
- Delta på en internasjonal sommerskole eller ekskursjon
- Utvikle CV-en din gjennom frivillig arbeid eller arbeidsplasser i utlandet
Internasjonal erfaring utvider horisonten, øker selvtilliten og forbedrer global forståelse, ved siden av å være fantastisk for din karriere.
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Universitetet er dedikert til å støtte ambisiøse og fremragende studenter, og vi tilbyr en rekke stipendier til kvalifiserte studenter, som dekker hele eller deler av studieavgiftene dine.