Bachelor i samfunnsgeografi og byplanlegging
Xingyi Normal University for Nationalities
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Qianxinan Buyei and Miao Autonomous Prefecture, Kina
Språk
Be om info
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Human Geography and Urban-Rural Planning Major: Denne majoren ble opprettet i 2012, tidligere kjent som "Resources, Environment and Urban-Rural Planning Management", og ble omdøpt i 2013. Fra og med 2013 vil den registrere 60 studenter for hver klasse, og skolesystemet blir fire år. Det er for tiden 11 heltidsansatte lærere, med laboratorier og relativt avansert utstyr som dekker undervisningsbehovet; undervisningseffekten er åpenbar, og flere karakteristiske retninger som kartlegging, planlegging og tegning og geografiundervisning er i utgangspunktet blitt dannet; utviklingsprosessen av de omkringliggende byene i provinsen og prefekturen Akselerert har utviklingen av næringer som eiendom, bygging og planlegging og kartlegging gitt kandidater et stort antall sysselsettings- og gründermuligheter. Sysselsettingsgraden for studenter er relativt høy og har holdt seg over 90% de siste årene.
Kjennetegnene ved denne hovedfaget er enestående: den første er å styrke profesjonell grunnleggende ferdighetstrening, fremheve faglige grunnleggende ferdighetskurs, fra "dataundersøkelsesevne", "kartproduksjonsevne", "planleggingsevne", "grunnleggende forskningsevne og analyseevne" , "geografi De fem evnemodulene" undervisningsevne "dyrker elevenes grunnleggende profesjonelle evner; læreplanstrukturen i opplæringsplanen fra" byplan "til" bydetaljplanlegging "til" spesialplanlegging "gjenspeiler den gradvise opplæringsprosessen til studenter 'grunnleggende ferdigheter. Det andre er å understreke både teori og praksis. Praktisk undervisning har en betydelig andel i den profesjonelle opplæringsplanen, fordelt på forskjellige semestre. I den teoretiske undervisningen styrkes den praktiske undervisningen i klassen for å gjøre elevene i stand til å forstå og mestre den overordnede prosessen med planlegging og design, for å oppnå formålet med å forbedre elevenes omfattende evne. Den tredje er å fokusere på dataprogrammer. Studentene har lært alle slags databehandlingsprogrammer som kreves for denne hovedfaget. Etter at hvert programvarekurs er åpnet, vil studentene bli styrket i opplæring i dataprogrammer, og de vil dyrke sin grafiske produksjon og bildebehandling, og styrke det omfattende uttrykket for studenters planlegging tegninger. evne.