Les den offisielle beskrivelsen

Kunnskap og erfaring på 47 år

MEF University , som innrømmet sine første studenter i studieåret 2014-2015, har som mål å bli et universitet som holder entreprenørskap, innovativ tenkning og kreativitet i forgrunnen, og har muligheten til å skape global og lokal verdiøkende med sin særegne pedagogiske modell.

Visjon og misjon

Syn

Utdanne innovative og entreprenørskaps globale ledere for å forme fremtiden.

Oppdrag

Graduate fremover-tenkende studenter som har evnen til å konkurrere på nasjonalt og internasjonalt nivå og å knytte sine nasjonale identiteter til globale verdier; som kontinuerlig forbedrer seg, mastergrad, respekterer miljøet, respekterer samfunnsmessige og etiske verdier; som har evnen til å kombinere og anvende deres kreativitet, entreprenørskap og lederskapskvaliteter med sine forskningskompetanser for å bryte nye grenser på nasjonale og internasjonale arenaer,

Bring sammen og støtte forskningsorienterte, ledende lærde som vil gjøre globalt viktige bidrag til sine fagområder, vitenskap og teknologi,

Etablere og opprettholde nødvendig infrastruktur og inspirerende miljø for fakultetet, studenter og ansatte for å gjøre disse målene oppnåelige.

112142_pexels-photo-1595391.jpeg

Stiftelsen bak oss

Som ledere i kvalitetsutdannelse i Tyrkia med sine nasjonale og internasjonale skoler har MEFs utdanningsinstitusjoners grunnleggende mål vært å styrke sitt varige oppdrag innen utdanning med et universitet.

MEFs utdanningsinstitusjoner har skapt en forskjell i utdanning med sin akkumulering av kunnskap og erfaring på 43 år, og MEF University ble etablert av İbrahim Arıkan Education and Scientific Research Foundation med sikte på å videreføre denne suksessen på høyere utdanning.

MEF University , som innrømmet sine første studenter i studieåret 2014-2015, har som mål å bli et universitet som holder entreprenørskap, innovativ tenkning og kreativitet i forgrunnen, og har muligheten til å skape global og lokal verdiøkende med sin særegne pedagogiske modell.

MEF University har fullført alt nødvendig forberedelse for å bli et universitet som kan svare på kravene i det nåværende århundre, ha sitt diplom anerkjent over hele verden, og holde et høyt respektert sted med sin internasjonale akademiske og administrative organisasjon, dynamisk og tilgjengelig ledelsesmetode og dens innovative og miljøbevisste tilnærming i å skape sin fysiske infrastruktur.

112185_pexels-photo-1438072.jpeg

Studentlivet

MEF University campus ligger i Maslak, den økonomiske og kommersielle sentrum av Istanbul. Campus ligger beleilig til innen gangavstand fra metrostasjonen ITU Maslak. Campuset der elevene kan møte alle sine daglige behov, gir mange muligheter for et beriket studentliv, og en tilgjengelig plattform for kultur og kunst som ligger like ved campusen, vil gjøre det mulig for elevene å oppleve en livskvalitet som går utover troen. Våre studenter vil kunne holde følge med kulturelle og kunstneriske arrangementer takket være komplekset ved siden av campusen, og de vil også få muligheten til å bli kjent med det lokale forretningslivet takket være den viktige og sentrale beliggenheten til Maslak. Med sine moderne klasserom og områder for sosialt liv, venter MEF University Maslak Campus deg.

Flipped Learning

Raskt fremme Informasjonsteknologien omfatter og forandrer alle aspekter av våre liv fra hvordan vi samhandler med hverandre, måten vi leser på bøker, måten vi bestiller mat, hvordan vi møtes for et forretningsmøte. Hvorfor bør ikke vår måte å lære seg forandre seg også?

Hva er Flipped Learning?

Eric Mazur, en fysikkprofessor ved Harvard University, definerer læring som en to-trinns prosess. Det første trinnet er kunnskapsoverføring (overføring av kunnskap fra kunnskapskilden til studenten ved hjelp av professor og ulike ressurser) og den andre er studentens internalisering av kunnskap.

I det tradisjonelle utdanningssystemet får fakultetets medlemmer den enkle oppgaven med å overføre kunnskap til studenter i klasserommet, mens studentene står overfor den vanskelige oppgaven med å fullføre oppgaver og internalisere kunnskap alene. I "Flipped Learning" -modellen gjennomføres kunnskapsoverføring til studenter før kurset gjennom kursvideoer utarbeidet av fakultetets medlemmer og støttemateriell som artikler, Excel-ark, pdfs, visualer, bilder og PowerPoints. Dette betyr at den direkte instruksjonen beveger seg fra gruppelæringsområdet til det individuelle læringsområdet. Den resulterende gruppeplassen er omdannet til et flippet læringsmiljø som er dynamisk og interaktiv hvor professoren veileder elevene som de bruker konsepter og engasjerer seg kreativt i emnet. Dette gjør at studentene kan internalisere og utvikle sin kunnskap - den virkelige essensen av å være en elev - i klasserommet i samarbeid med professoren og klassekameratene.

Hvorfor trengs det trente læringssystemet?

Folk født etter innføringen av internettteknologi, som nå er overalt i vårt daglige liv, er mye raskere enn de foregående generasjonene i å komme i kontakt med den digitale verden og hva den omfatter. Et av de beste eksemplene på dette er historien fra 25 september 2006 av en 3-åring som kommer online på datamaskinen hjemme og klarer å kjøpe en bil som moren hadde glemt å logge ut fra hennes internett-konto, (BBC News ). Generasjoner Y og Z har vokst opp selvstendige, sammenflettet med teknologi, kommuniserer enkelt med sine jevnaldrende rundt om i verden, og holder seg oppdatert med de nye teknologiske verktøyene som vises og forsvinner raskt. Det må aksepteres at det har blitt umulig å utdanne fremtidens nye generasjoner med et 900-årig tradisjonelt universitetssystem. Av denne grunn har MEF University implementert en ny læringsmetode kalt "Flipped Learning". I verden hvor hele livet er dominert av digital teknologi, er Flipped Learning en metode som globalt kommer fram for å utdanne de nåværende Generation Y-studentene og fremtidens universitetsstudenter i Generation Z og senere.

The Flipped Learning-metoden er godt tilpasset Bloom's Taxonomy, da studentene gjennomfører kognitive oppgaver på lavere nivå som å anskaffe, huske og forstå informasjon før klassetimer, og fokusere på høyere nivå kognitive oppgaver - anvende, analysere, evaluere og skaper - i løpet av klassen i et miljø av peer learning lettet av sine professorer.

Hvordan tar læringen plass i spranglæring?

I flippet læring foregår læring på følgende måter:

  • Studentene ser på kursvideoer, leser tekster og studiemateriell til deres bekvemmelighet før kurset, tar notater, utarbeider spørsmål om problemer de ikke forstod eller ikke forstod godt.
  • Studentene sender sine spørsmål om klassens emne (r) til professoren digitalt før kurset.
  • Studentene grupperes etter spørsmålstypene i første klasse. Studentene prøver å søke svar på sine spørsmål gjennom gruppearbeid og peer learning. Professoren overvåker gruppene og letter problemløsningen.
  • I den andre timen av klassen lindrer professoren læringen på en slik måte at de oppfordrer elevene til å svare på spørsmålene som forblir ubesvarte.
  • Professoren stiller spørsmål for å kontrollere forståelsen av konseptene av studentene, eller har elevene jobbet i grupper om problemer som angår de mer praktiske eller anvendte aspekter av emnet.
  • Denne modellen gjør det mulig for elevene å overgå fra "folk som er matet kunnskap av sine professorer" til "folk som oppdager kunnskapen og tar den tilegnede kunnskapen ett skritt videre."

Hvorfor er vendt lære bedre for studentene?

  • Studentene lærer, reviderer og vurderer kursmaterialet i eget tempo.
  • Hver student har en annen lærestil. I den tradisjonelle metoden kan professoren ikke svare eller forholde seg til alle disse stilene. Flipped Learning gjør det mulig for elevene å se forelesningen på video ved sin ønskede hastighet, stoppe, spole tilbake og spille om det om nødvendig.
  • Siden leksjonene er strukturert på en interaktiv, gjensidig og anvendt måte, er det lettere for elevene å forstå temaene.
  • Studentene forblir ikke passive i klassen da de virkelig har ansvaret for sin egen læring gjennom samarbeid; Alle studenter deltar naturlig i aktivitetene.
  • Studentene samarbeider med ny kunnskap gjennom samarbeid og diskusjon.
  • Studenter som savner en klasse på grunn av medisinske grunner eller på grunn av de nødvendige sports- og studentklubbaktivitetene, blir ikke etterlatt.
  • Studentene har fortsatt minst 2 timer / uke kontor timer med sin instruktør, hvorav en time vil være online. Kommunikasjon med fakultetet opprettholdes.
  • Kursmaterialer er alltid tilgjengelige på plattformen. Studentene kan revidere tidligere innhold og vurdere dem når det trengs.
  • Det er mer interaksjon og personlig kontakt mellom studenten og fakultetet.
  • Studentene har mer ansvar for sin egen læring; alle elever er aktive i klasserommet.
  • Alle studenter mottar en-til-en, personlig instruksjon.
  • Kognitive oppgaver på lavere nivå, for eksempel å huske og forstå, gjennomføres før klassetidene, og studentene konsentrerer seg om høyere nivå kognitive oppgaver - søker, analyserer, evaluerer og skaper - i løpet av klassetidene gjennom peer learning lettet av deres professor .

Hvorfor er Flipped Learning så vellykket?

  • Det øker studentengasjementet.
  • Det gjør det mulig for elevene å bli mer elev-sentrert.
  • Det oppfordrer kritisk tenkning.
  • Det forbedrer teambaserte ferdigheter og samarbeid.
  • Det gir mer personlig studentveiledning.
  • Det gjør klasseromdiskusjonen mer effektiv.
  • Det oppfordrer elevene til å reflektere selv.
  • Det gir en instruktør og peer feedback.
  • Det holder studentene ansvarlige for sin egen læring.
  • Det oppfordrer til å lære gjennom oppdaterte teknologier som er relevante for generasjon Y og Z studenter.

Programmer gitt i:
Engelsk

Denne skolen tilbyr også:

BA

MEF University

Målet med økonomistyringsprogrammet ved MEF University er å oppgradere ledere og entreprenører med kvaliteter og kompetanse som trengs for å oppnå bærekraftig økonomisk v ... [+]

Business administrasjon

Målet med Business Administration studiet ved MEF University er å uteksaminere ledere og gründere med kvaliteter og kompetanse som er nødvendig for å oppnå bærekraftig økonomisk vekst i Tyrkia og utover i det 21. århundre.

Bedriftsstudier kan betraktes som et tredimensjonalt rom: funksjonsområde, sektor og bedriftsalder.

De grunnleggende funksjonelle områdene i virksomheten er økonomi, markedsføring, drift (produksjon og distribusjon) og ledelse. En business graduate bør være oppmerksom på de grunnleggende prinsippene i alle de funksjonelle feltene og bør få spesialisering i minst ett av de funksjonelle feltene.Produksjon, telekommunikasjon, finansielle tjenester, turisme, helsevesen, detaljhandel, logistikk, energi og konstruksjon kan betraktes som de mest fremtredende sektorene i den tyrkiske økonomien. En bedrifts utdannet bør være oppmerksom på mulighetene og truslene i alle disse sektorene, og bør få spesialisering i sin interessesektor.Et selskaps levetid kan grovt deles inn i fire faser: etablering, rask vekst, bærekraftig modenhet og / eller fusjon, oppkjøp, nedgang eller nedleggelse. Problemene og hindringene i hvert trinn er forskjellige. En business graduate bør vite de grunnleggende egenskapene til hver av de fire faser og bør få spesialisering i den praktiske implementeringen av minst ett trinn.... [-]
Tyrkia Maslak
September 2019
Heltid studier
4 år
Campus
Les mer på norsk
MEF University

Takket være fleksibiliteten i kursvalg og kursutvalg, vil våre studenter ikke bare kunne berike sine kursstudier ved å ta kurs på andre fagområder enn økonomi, men vil og ... [+]

Økonomi

Velkommen til Institutt for økonomi

Etter å ha tatt opp sine første studenter i studieåret 2014-15, har vår avdeling som mål å ta en av de første rangene i både forskning og undervisning i landet.

Vårt fakultet består av dynamiske og kvalifiserte forskere, som hver har grader fra internasjonale institusjoner. Ved hjelp av de nyeste metodene og teknologien tar vi sikte på å forberede våre studenter til å bli ledere på nasjonal og internasjonal arena ved å gi dem den nødvendige bakgrunn og kvalifikasjoner

Takket være fleksibiliteten i kursvalg og kursutvalg, vil våre studenter ikke bare kunne berike sine kursstudier ved å ta kurs på andre fagområder enn økonomi, men vil også kunne fullføre 4-årig 240 studiepoeng bacheloropplæring på 3 år . I tillegg tilbyr avdelingen våre 3 2 gradsprogrammer med ledende universiteter som resulterer i en bachelorgrad fra MEF og en mastergrad i økonomi eller finans fra en global partner.... [-]

Tyrkia Maslak
September 2019
Heltid studier
4 år
Campus
Les mer på norsk
MEF University

Studentene skal studere det brede spekteret av disiplinen, med fokus på både teoretiske og anvendte aspekter ved psykologi, med sterk vekt på å utvikle en kraftig forskni ... [+]

psykologi

Psykologisk Institutt har som mål å gi utmerket, internasjonal standardutdanning og opplæring i psykologi med sikte på å være en av de øverste psykologiavdelingene i Tyrkia. Studentene skal studere det brede spekteret av disiplinen, med fokus på både teoretiske og anvendte aspekter ved psykologi, med sterk vekt på å utvikle en kraftig forskningsmetode, vitenskapelig kritisk tenkning og gjeldende studiekompetanse. Denne læringen vil bli tilrettelagt av våre fakultet av talentfulle, aktive, internasjonale forskere.

Psykologisk Institutt omfatter fullt ut klasserommet tilnærming til utdanning, som vi bruker til å demonstrere psykologiske fenomener, samt eksperimentelle og dataanalytiske teknikker. Studentene skal regelmessig utforme og gjennomføre egne eksperimenter og prosjekter. Videre vil studentene oppfordres til å utvikle sine ferdigheter ved å aktivt bidra til fakultetets forskningsprosjekter: Vi tror fast at psykologisk vitenskap er best lært fra aktive psykologiske forskere, og interesserte studenter vil kunne jobbe sammen med oss som frivillige assistenter i vår nye dedikerte forskningsfasiliteter.... [-]

Tyrkia Maslak
September 2019
Heltid studier
4 år
Campus
Les mer på norsk

BSc

MEF University

Vårt program legger vekt på arkitternes ansvar for deres innvirkning på miljøet. Våre kandidater vil bidra til en ny forståelse av design basert på en etisk ansvarlig til ... [+]

Arkitektur

Arkitektur er et kraftig verktøy vi bruker til å forandre miljøet for å gjøre det til et bedre sted. Mer enn noen gang som arkitekter, men også som borgere i denne verden, tar vi sikte på å designe gjenstander, bygninger og byer som ikke bare reflekterer våre drømmer, kreativitet, ambisjoner som enkeltpersoner og samfunn, men også respekt for vår verden og dens innbyggere . Vårt program legger vekt på arkitternes ansvar for deres innvirkning på miljøet. Våre kandidater vil bidra til en ny forståelse av design basert på en etisk ansvarlig tilnærming til miljøet og vil dermed bli aktivt involvert i etableringen av en bedre verden. Vi ser en fremtid hvor våre kandidater fører vei til å utvikle mer miljømessige motstandsdyktige måter å designe, ikke bare i Tyrkia, men også over hele verden.... [-]

Tyrkia Maslak
September 2019
Heltid studier
8 semestre
Campus
Les mer på norsk
MEF University

Computer Engineering Program ved MEF University er designet for å kombinere en solid kjerne av datateknikk kurs med matematikk, naturvitenskap og engineering kurs. Datama ... [+]

Datateknikk

Computer Engineering Program ved MEF University er designet for å kombinere en solid kjerne av datateknikk kurs med matematikk, naturvitenskap og engineering kurs. Datamaskinens kjerne er utformet for å understreke både maskinvare- og programvarekurs. De obligatoriske kursene som digital systemdesign, mikroprosessorer og dataarkitektur er koblet sammen med laboratorier for å gi studentene praktiske erfaringer på datasystemer. Programmet tar sikte på å gi studentene en omfattende liste over programvarekurs som dataprogrammering, objektorientert programmering, datastrukturer og algoritmer, databasebehandlingssystemer, programmeringsspråk og programvareteknikk. Disse kursene er også kombinert med programvare laboratorier for å gi studentene praktisk erfaring med analyse, design, utvikling og test av programvare systemer.... [-]

Tyrkia Maslak
September 2019
Heltid studier
8 semestre
Campus
Les mer på norsk
MEF University

Målet med bachelor i vitenskap i elektroteknikk-ingeniørfag på MEF University er å utdanne sine kandidater til å bli blant de mest ettertraktede elektriske og elektronisk ... [+]

Elektroteknikk og elektronikkindustri

Formålet med Bachelor of Science i Electrical Electronics Engineering Program ved MEF University er å utdanne sine kandidater til å bli blant de mest ettertraktede elektriske og elektroniske ingeniører i det globale markedet, de mest ettersøkte hovedfagsstudenter, eller blomstrende gründere. Dette vil bli oppnådd ved å forberede dem med et sterkt fundament i grunnvitenskap og databehandling sammen med bred kunnskap om elektroteknikk og elektronikk engineering disiplin for å identifisere og løse nye tekniske problemer, inkludert planlegging, design og implementering av prosesser som fører til demonstrere produkter. Kandidatene vil være spesialisert på et valgt område eller dekke et større utvalg av emner som strekker seg til tverrfaglige fagområder med praktisk erfaring, gode kommunikasjonsevner og en god forståelse for virksomheten.... [-]

Tyrkia Maslak
September 2019
Heltid studier
8 semestre
Campus
Les mer på norsk
MEF University

Målet med B.Sc. I Industriell ingeniørfag ved MEF University er å produsere kandidater utstyrt med kjernekompetanse kunnskaper og ferdigheter, spesielt i produksjon og dr ... [+]

Industriell ingeniørfag

MEF University Industrial Engineering B.Sc. Programmet er utformet for å dekke de siste emnene innen industriell ingeniørfag. Våre studenter har som mål å være utstyrt med teknisk overlegen kunnskap og erfaring. Siden programmet har til hensikt å produsere globalt konkurransedyktige kandidater, ikke bare for etterspørselen fra produksjons- og tjenestesektoren, men også for å starte og utvikle ny virksomhet, vil studentene være godt informert om relaterte sektorer og etablere ny virksomhet; For dette formål inneholder programmet både obligatoriske og valgfrie kurs ikke bare innen beslutningstaking, entreprenørskap og industrielle applikasjoner, men også i virksomheten. I vårt program blir nye emner knyttet til tjenestesektoren lagt større vekt enn de klassiske fagene knyttet til produksjonssektoren. I denne sammenheng er studentene forsynt med dybde innen Manufacturing and Service Management, Finance, Supply Chain Management og Decision Support Systems som starter fra andre år på grunnnivå ved hjelp av ulike valgfag. Parallelt med den generelle trenden med økende popularitet, tilbys valgfrie kurs i områder som Lean Manufacturing and Service Systems, Optimaliseringsmodeller i Finans, Supply Chain Modeling og Data Mining.... [-]

Tyrkia Maslak
September 2019
Heltid studier
4 år
Campus
Les mer på norsk
MEF University

Målet med Bachelor of Science i Civil Engineering Program ved MEF University er å utdanne nyutdannede til å lykkes å følge sine faglige karriere mål i ingeniørfag og / el ... [+]

Sivilingeniør

Civilingeniør Program ved MEF University er designet for å gi grunnleggende grunnutdanning med vekt på et sterkt grunnlag i matematikk, naturvitenskap og ingeniørfaglig kompetanse som kreves for å analysere og designe anleggsbygg. Det er ment å inspirere studenter og forberede dem på vellykket sivilingeniør og livslang læring. Programmet er utviklet for å understreke grunnleggende prinsipper for ingeniørvitenskap og designteknikk samt humaniora og samfunnsvitenskap og ledelse. Programmet gjør det mulig for studenter å ta valgfrie kurs for å fokusere på konsentrasjonsområder som bygningsingeniør, geoteknikk eller byggeledelse. Programmet legger vekt på viktigheten av personlig og faglig etikk, forretnings- og ledelsesledelse. Sommertreningen eller praktikoppholdet i sophomore og junior år vil gi studentene sjansen til å gjøre seg kjent med sivilingeniørapplikasjoner.... [-]

Tyrkia Maslak
September 2019
Heltid studier
4 år
Campus
Les mer på norsk
MEF University

Maskiningeniør B.Sc. Program ved MEF University syntetiserer matematikk, vitenskap, ingeniørfag og ingeniørdesign og gir valgfag på flere generelle områder, inkludert ter ... [+]

Maskiningeniør

Maskiningeniør B.Sc. Program ved MEF University syntetiserer matematikk, vitenskap, ingeniørfag og ingeniørdesign og gir valgfag på flere generelle områder, inkludert termisk-vitenskap, mikro / nano-mekanisk design og produksjon, robotteknologi og automatisering, fornybare energisystemer. Kurs i humaniora og samfunnsvitenskap, og ledelse forbereder studentene for varierte roller som ansvarlige og gjennomtenkte ledere.

Gjennom ulike kurs begynner studentene å utvikle design i sitt senere år og integrere det gjennom sine programmer som kulminerer i et team-orientert design av capstone design i senioråret. For å gjøre det mulig for studenter å integrere teori med praksis og å introdusere dem til arbeidsmiljø, blir sommerpraksis gitt stor betydning og forberedt i nært samarbeid med vertsbedrifter i næringslivet.... [-]

Tyrkia Maslak
September 2019
Heltid studier
8 semestre
Campus
Les mer på norsk

Bachelor

MEF University

Vi tilbyr en moderne og omfattende læreplan for statsvitenskap og internasjonale relasjoner med sikte på å gi våre studenter en rik kunnskap og avanserte ferdigheter som ... [+]

Statsvitenskap og internasjonale relasjoner

Vi tilbyr en moderne og omfattende læreplan for statsvitenskap og internasjonale relasjoner med sikte på å gi våre studenter en rik kunnskap og avanserte ferdigheter som vil gi dem muligheten til å analysere utviklingen som foregår rundt om i verden innen politikk, sikkerhet, diplomati , lov og økonomi.

I første og andre år av utdanning, vil våre studenter bli tilbudt innledende kurs som skal utgjøre grunnleggende for samfunnsvitenskap, som statsvitenskap, sosiologi, sivilisasjonss historie, historisk politisk tankegang, grunnleggende juridiske begreper, internasjonal politisk økonomi , og forskningsmetoder. I tillegg vil kurs som vil forbedre studentens evne til å bruke datamaskiner og fremme teknologiske produkter, også bli tilbudt.... [-]

Tyrkia Maslak
September 2019
Heltid studier
4 år
Campus
Les mer på norsk
Address
Ayazağa Cad. No.4
34396 Maslak, Istanbul, Tyrkia