MEF University

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

Kunnskap og erfaring på 47 år

MEF University , som innrømmet sine første studenter i studieåret 2014-2015, har som mål å bli et universitet som holder entreprenørskap, innovativ tenkning og kreativitet i forgrunnen, og har muligheten til å skape global og lokal verdiøkende med sin særegne pedagogiske modell.

Visjon og misjon

Syn

Utdanne innovative og entreprenørskaps globale ledere for å forme fremtiden.

Oppdrag

Graduate fremover-tenkende studenter som har evnen til å konkurrere på nasjonalt og internasjonalt nivå og å knytte sine nasjonale identiteter til globale verdier; som kontinuerlig forbedrer seg, mastergrad, respekterer miljøet, respekterer samfunnsmessige og etiske verdier; som har evnen til å kombinere og anvende deres kreativitet, entreprenørskap og lederskapskvaliteter med sine forskningskompetanser for å bryte nye grenser på nasjonale og internasjonale arenaer,

Bring sammen og støtte forskningsorienterte, ledende lærde som vil gjøre globalt viktige bidrag til sine fagområder, vitenskap og teknologi,

Etablere og opprettholde nødvendig infrastruktur og inspirerende miljø for fakultetet, studenter og ansatte for å gjøre disse målene oppnåelige.

112142_pexels-photo-1595391.jpeg

Stiftelsen bak oss

Som ledere i kvalitetsutdannelse i Tyrkia med sine nasjonale og internasjonale skoler har MEFs utdanningsinstitusjoners grunnleggende mål vært å styrke sitt varige oppdrag innen utdanning med et universitet.

MEFs utdanningsinstitusjoner har skapt en forskjell i utdanning med sin akkumulering av kunnskap og erfaring på 43 år, og MEF University ble etablert av İbrahim Arıkan Education and Scientific Research Foundation med sikte på å videreføre denne suksessen på høyere utdanning.

MEF University , som innrømmet sine første studenter i studieåret 2014-2015, har som mål å bli et universitet som holder entreprenørskap, innovativ tenkning og kreativitet i forgrunnen, og har muligheten til å skape global og lokal verdiøkende med sin særegne pedagogiske modell.

MEF University har fullført alt nødvendig forberedelse for å bli et universitet som kan svare på kravene i det nåværende århundre, ha sitt diplom anerkjent over hele verden, og holde et høyt respektert sted med sin internasjonale akademiske og administrative organisasjon, dynamisk og tilgjengelig ledelsesmetode og dens innovative og miljøbevisste tilnærming i å skape sin fysiske infrastruktur.

112185_pexels-photo-1438072.jpeg

Studentlivet

MEF University campus ligger i Maslak, den økonomiske og kommersielle sentrum av Istanbul. Campus ligger beleilig til innen gangavstand fra metrostasjonen ITU Maslak. Campuset der elevene kan møte alle sine daglige behov, gir mange muligheter for et beriket studentliv, og en tilgjengelig plattform for kultur og kunst som ligger like ved campusen, vil gjøre det mulig for elevene å oppleve en livskvalitet som går utover troen. Våre studenter vil kunne holde følge med kulturelle og kunstneriske arrangementer takket være komplekset ved siden av campusen, og de vil også få muligheten til å bli kjent med det lokale forretningslivet takket være den viktige og sentrale beliggenheten til Maslak. Med sine moderne klasserom og områder for sosialt liv, venter MEF University Maslak Campus deg.

Flipped Learning

Raskt fremme Informasjonsteknologien omfatter og forandrer alle aspekter av våre liv fra hvordan vi samhandler med hverandre, måten vi leser på bøker, måten vi bestiller mat, hvordan vi møtes for et forretningsmøte. Hvorfor bør ikke vår måte å lære seg forandre seg også?

Hva er Flipped Learning?

Eric Mazur, en fysikkprofessor ved Harvard University, definerer læring som en to-trinns prosess. Det første trinnet er kunnskapsoverføring (overføring av kunnskap fra kunnskapskilden til studenten ved hjelp av professor og ulike ressurser) og den andre er studentens internalisering av kunnskap.

I det tradisjonelle utdanningssystemet får fakultetets medlemmer den enkle oppgaven med å overføre kunnskap til studenter i klasserommet, mens studentene står overfor den vanskelige oppgaven med å fullføre oppgaver og internalisere kunnskap alene. I "Flipped Learning" -modellen gjennomføres kunnskapsoverføring til studenter før kurset gjennom kursvideoer utarbeidet av fakultetets medlemmer og støttemateriell som artikler, Excel-ark, pdfs, visualer, bilder og PowerPoints. Dette betyr at den direkte instruksjonen beveger seg fra gruppelæringsområdet til det individuelle læringsområdet. Den resulterende gruppeplassen er omdannet til et flippet læringsmiljø som er dynamisk og interaktiv hvor professoren veileder elevene som de bruker konsepter og engasjerer seg kreativt i emnet. Dette gjør at studentene kan internalisere og utvikle sin kunnskap - den virkelige essensen av å være en elev - i klasserommet i samarbeid med professoren og klassekameratene.

Hvorfor trengs det trente læringssystemet?

Folk født etter innføringen av internettteknologi, som nå er overalt i vårt daglige liv, er mye raskere enn de foregående generasjonene i å komme i kontakt med den digitale verden og hva den omfatter. Et av de beste eksemplene på dette er historien fra 25 september 2006 av en 3-åring som kommer online på datamaskinen hjemme og klarer å kjøpe en bil som moren hadde glemt å logge ut fra hennes internett-konto, (BBC News ). Generasjoner Y og Z har vokst opp selvstendige, sammenflettet med teknologi, kommuniserer enkelt med sine jevnaldrende rundt om i verden, og holder seg oppdatert med de nye teknologiske verktøyene som vises og forsvinner raskt. Det må aksepteres at det har blitt umulig å utdanne fremtidens nye generasjoner med et 900-årig tradisjonelt universitetssystem. Av denne grunn har MEF University implementert en ny læringsmetode kalt "Flipped Learning". I verden hvor hele livet er dominert av digital teknologi, er Flipped Learning en metode som globalt kommer fram for å utdanne de nåværende Generation Y-studentene og fremtidens universitetsstudenter i Generation Z og senere.

The Flipped Learning-metoden er godt tilpasset Bloom's Taxonomy, da studentene gjennomfører kognitive oppgaver på lavere nivå som å anskaffe, huske og forstå informasjon før klassetimer, og fokusere på høyere nivå kognitive oppgaver - anvende, analysere, evaluere og skaper - i løpet av klassen i et miljø av peer learning lettet av sine professorer.

Hvordan tar læringen plass i spranglæring?

I flippet læring foregår læring på følgende måter:

  • Studentene ser på kursvideoer, leser tekster og studiemateriell til deres bekvemmelighet før kurset, tar notater, utarbeider spørsmål om problemer de ikke forstod eller ikke forstod godt.
  • Studentene sender sine spørsmål om klassens emne (r) til professoren digitalt før kurset.
  • Studentene grupperes etter spørsmålstypene i første klasse. Studentene prøver å søke svar på sine spørsmål gjennom gruppearbeid og peer learning. Professoren overvåker gruppene og letter problemløsningen.
  • I den andre timen av klassen lindrer professoren læringen på en slik måte at de oppfordrer elevene til å svare på spørsmålene som forblir ubesvarte.
  • Professoren stiller spørsmål for å kontrollere forståelsen av konseptene av studentene, eller har elevene jobbet i grupper om problemer som angår de mer praktiske eller anvendte aspekter av emnet.
  • Denne modellen gjør det mulig for elevene å overgå fra "folk som er matet kunnskap av sine professorer" til "folk som oppdager kunnskapen og tar den tilegnede kunnskapen ett skritt videre."

Hvorfor er vendt lære bedre for studentene?

  • Studentene lærer, reviderer og vurderer kursmaterialet i eget tempo.
  • Hver student har en annen lærestil. I den tradisjonelle metoden kan professoren ikke svare eller forholde seg til alle disse stilene. Flipped Learning gjør det mulig for elevene å se forelesningen på video ved sin ønskede hastighet, stoppe, spole tilbake og spille om det om nødvendig.
  • Siden leksjonene er strukturert på en interaktiv, gjensidig og anvendt måte, er det lettere for elevene å forstå temaene.
  • Studentene forblir ikke passive i klassen da de virkelig har ansvaret for sin egen læring gjennom samarbeid; Alle studenter deltar naturlig i aktivitetene.
  • Studentene samarbeider med ny kunnskap gjennom samarbeid og diskusjon.
  • Studenter som savner en klasse på grunn av medisinske grunner eller på grunn av de nødvendige sports- og studentklubbaktivitetene, blir ikke etterlatt.
  • Studentene har fortsatt minst 2 timer / uke kontor timer med sin instruktør, hvorav en time vil være online. Kommunikasjon med fakultetet opprettholdes.
  • Kursmaterialer er alltid tilgjengelige på plattformen. Studentene kan revidere tidligere innhold og vurdere dem når det trengs.
  • Det er mer interaksjon og personlig kontakt mellom studenten og fakultetet.
  • Studentene har mer ansvar for sin egen læring; alle elever er aktive i klasserommet.
  • Alle studenter mottar en-til-en, personlig instruksjon.
  • Kognitive oppgaver på lavere nivå, for eksempel å huske og forstå, gjennomføres før klassetidene, og studentene konsentrerer seg om høyere nivå kognitive oppgaver - søker, analyserer, evaluerer og skaper - i løpet av klassetidene gjennom peer learning lettet av deres professor .

Hvorfor er Flipped Learning så vellykket?

  • Det øker studentengasjementet.
  • Det gjør det mulig for elevene å bli mer elev-sentrert.
  • Det oppfordrer kritisk tenkning.
  • Det forbedrer teambaserte ferdigheter og samarbeid.
  • Det gir mer personlig studentveiledning.
  • Det gjør klasseromdiskusjonen mer effektiv.
  • Det oppfordrer elevene til å reflektere selv.
  • Det gir en instruktør og peer feedback.
  • Det holder studentene ansvarlige for sin egen læring.
  • Det oppfordrer til å lære gjennom oppdaterte teknologier som er relevante for generasjon Y og Z studenter.

Steder

Maslak

Address
Ayazağa Cad. No.4
34396 Maslak, Istanbul, Tyrkia