Medgar Evers College

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

Historien til Medgar Evers College

Medgar Evers College har utmerkelsen å være den yngste av de fire år gamle høyskolene i The City University of New York. På begynnelsen av 1960-tallet anerkjente det sentrale Brooklyn-samfunnet behovet og uttrykte et ønske om en lokal offentlig høyskole. Gjennom forskjellige samfunnsorganisasjoner, inkludert, men ikke begrenset til, Bedford-Stuyvesant Restoration Corporation, Central Brooklyn Coordinating Council og NAACP, og gjennom deres lokale folkevalgte, nærmet innbyggerne i Central Brooklyn Board of Higher Education of the City of New York med denne forespørselen.

Medlemmer av de forskjellige samfunnsbaserte organisasjonene utgjorde Bedford-Stuyvesant-koalisjonen om utdanningsbehov og -tjenester, som fungerte som det primære redskapet for kontakt med styret for høyere utdanning. Etter mange diskusjoner og mye involvering fra samfunnets innbyggere og koalisjonen, godkjente styret for høyere utdanning 17. november 1967 sponsingen av Community College Number VII, med indikasjon på en intensjon om å ta opp studenter høsten l969. "

13. februar 1968 kunngjorde styret for høyere utdanning at høyskolen ville være lokalisert i Bedford-Stuyvesant-området i Brooklyn. 27. januar 1969 godkjente styret etableringen av en "eksperimentell fireårig høyskole med profesjonelle studier som tilbyr både karriere- og overgangseksamen og kandidatgrad, som skal ligge i Bedford-Stuyvesant-området i Brooklyn, sa college å være etablert i stedet for en tidligere godkjent, men ikke startet ny Community College VII, og videre pålagt at City University Master Plan endres tilsvarende. " Denne handlingen ble godkjent av regentenes handling 20. mars 1970.

Board of Higher Education Proceedings of April 14, 1970, gjenspeiler styrets handling, som endret hovedplanen fra 1968 for å slette Community College Number Seven og oppført i stedet for Senior College, "College XVII, Mid-Brooklyn, Initial Facilities, Estimated Kostnad: $ 10.000.000. " Kollegiet ble offisielt etablert 30. juli 1970, da guvernør Nelson A. Rockefeller undertegnet lovgivningen som godkjente "etablering av et eksperimentelt fireårig kollegium for profesjonelle studier som tilbyr både karriere- og overgangseksamen og kandidatgrad."

Endelig godkjente styret for høyere utdanning 28. september 1970 anbefalingen fra College's Community Council om at navnet på college er Medgar Evers College , til ære for den martyriserte borgerrettighetslederen, Medgar Wiley Evers (1925-1963). Som anerkjennelse av dette blir 28. september observert som "Founders 'Day" ved Medgar Evers College .

2. desember 1970 var Medgar Evers College Community Council, ledet av John Enoch, og Board of Higher Education sammen vert for en kunngjøringsseremoni på YMCA på Monroe Street 139 i Brooklyn. Styreleder Enoch uttalte: " Medgar Evers College , som gjenspeiler bildet av den martyrdøde lederen som viet sitt liv til saken for individuell frihet, verdighet og personlig oppfyllelse, vil legge til en ny søyle med styrke til den voksende pedagogiske, økonomiske, kulturelle og sosiale grunnlag for det sentrale Brooklyn-samfunnet og New York City. "

Mr. Evers 'enke, Mrs. Myrlie Evers, og to av parets tre barn fløy inn fra Claremont, California for seremonien. Hun har presentert en rulle som siterer Mr. Evers "effektive bidrag til årsaken til menneskelig frihet og verdighet. Ved å velge navnet Medgar Evers er det vårt håp at hans ideer vil inspirere studenter og fakultet ved høgskolen i deres jakt på sannhet som den sikreste veien til menneskelig frihet og sosial rettferdighet. "

Samfunnet var da og fortsetter å være en viktig kraft i kollegiets liv. Metoden for planlegging av høgskolen og valg av den første presidenten hadde enestående i styret for høyere utdanning. For første gang deltok representanter for lokalsamfunnet aktivt i beslutningsprosessen. Syv medlemmer av Bedford-Stuyvesant-koalisjonen om utdanningsbehov og tjenester satt i presidentkomiteen, og det mandaterte samfunnsrådet ble organisert våren 1970 under ledelse av John Enoch, fungerende styreleder.

Følelsen av engasjement og tjeneste for samfunnet, som rommer hele kollegiet, kan tilskrives direkte de mangesidige rollene, som Fellesskapsrådet og samfunnet som helhet, har spilt i etableringen, veksten og utviklingen av denne institusjonen.

Mission Statement

Medgar Evers College ble grunnlagt som et resultat av samarbeid fra samfunnsledere, folkevalgte, kansler og styret for høyere utdanning ved City University of New York. Kollegiet, oppkalt etter borgerrettighetslederen, Medgar Evers, ble etablert i 1969 med et mandat for å møte de pedagogiske og sosiale behovene i Central Brooklyn. College er forpliktet til å oppfylle dette mandatet.

I tråd med filosofien til The City University og Medgar Evers College , tror vi at utdanning er rett til alle individer i jakten på selvrealisering. Følgelig er høgskolens oppdrag å utvikle og opprettholde profesjonelle, karriereorienterte lavere fagutdanning av høy kvalitet i sammenheng med liberal utdanning. Høgskolen tilbyr programmer både på studentereksamen og på tilknyttet gradsnivå, og følger nøye med artikulasjonen mellom de to-årige og de fire-årige programmene.

Høgskolen har en forpliktelse til studenter som ønsker selvforbedring, en god utdannelse, en mulighet til å utvikle et personlig verdisystem og en mulighet til å få maksimale fordeler fra livserfaring og fra deres miljø.

140416_54e5d044495baa14f6da8c7dda7930791c3bd8e2554c704f752f78d79544cd5b_1280.jpg

Våre mål

Gå alene:

I samsvar med The City University of New York Board of Trustees 'policy, søker College å tjene det sentrale Brooklyn-samfunnet som består av studenter med mangfoldig pedagogisk, sosioøkonomisk, politisk, kulturell og nasjonal bakgrunn.

Mål to:

Høgskolen søker å gi studentene den grunnleggende grunnleggende og akademiske kunnskapen og ferdighetene som er nødvendige for grundige grunnstudier, inngang til akademiske skoler og profesjonelle skoler, og karriereutvikling og å innlemme studenters erfaringsressurser i deres oppnåelse av ferdigheter og kunnskap og akademisk dyktighet.

Mål tre:

Høgskolen søker å forbedre studentenes forståelse av selvtillit, tidligere og nåværende samfunn og fremtidige trender ved å gi studentene en liberal utdannelse som kommuniserer kunnskapen om tradisjon, læren til lærde og skjønnheten og dypheten i deres kulturarv.

Mål fire:

Kollegiet søker å forberede studentene på lederroller i en verden i endring, slik at de og kollegiet kan være energigivere eller forandringsagenter i samfunnet.

Mål fem:

Høgskolen søker å utvikle sosiale, økonomiske og kulturelle programmer som ikke tjener studenter og en bred befolkning av beboere i samfunnet.

Mål seks:

Høgskolen søker å oppfylle sitt oppdrag gjennom aktiv samhandling med representanter for samfunnet

Mål sju:

Høgskolen søker å skape et positivt miljø som gir muligheter for profesjonell vekst for alle sine ansatte, og som tillater frihet til å tenke og undersøke, gratis utveksling av ideer, og å søke og fremme kunnskap fra fakultetet og studenter.

Mål åtte:

Høgskolen søker å utvikle og vedlikeholde prosesser og prosedyrer for koordinering og tilsyn som sikrer at kvalitetsstandarder blir oppfylt og at dets oppdrag, mål og prioriteringer oppnås så effektivt og effektivt som mulig.

En melding fra presidenten

Medgar Evers College har den påtagelige energien og spenningen til en skole som stiger. Vår sentrale Brooklyn-campus bare noen skritt fra Brooklyn Botanical Garden og Brooklyn Museum ligger midt i bydelens kulturelle og økonomiske renessanse. Vårt engasjement for studenter, familier og samfunnene vi tjener, hjelper til med å drive den endringen du for øyeblikket er vitne til.

På MEC lener vi oss inn i ditt geni, enten du aldri forestilte deg deg selv på college eller søkte på vårt nye honours program. I disse tider med økonomisk og sosial usikkerhet produserer vår strenge læreplan, nye studieprogrammer og stadig utvidende, prisbelønte fakultet globale borgere som er utstyrt for jobber av høy kvalitet.

Studentene våre forlater Medgar Evers College med en ny forståelse av seg selv og en forpliktelse til sosial rettferdighet som gjenspeiler arven til borgerrettighetsleder Medgar Wiley Evers. Vår mangfoldige studentmasse presenteres med muligheter og nye verdener gjennom vårt senter for svart litteratur, Karibisk forskningssenter, senter for lov og sosial rettferdighet og The DuBois Bunche Center for Social Policy.

Denne forbindelsen til samfunnet starter tidlig her med vår skole til karriere rørledningsprogram for studenter i klasse K-12. Her vet vi at potensialet ikke har noe med postnummeret ditt eller hjemlandet ditt å gjøre. Potensial blir realisert gjennom personlig strenghet og delt glede.

-Dr. Rudolph Crew

Steder

Brooklyn

Address
Bedford Avenue,1650
11225 Brooklyn, New York, USA

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss