Keystone logo
Art Center College of Design

Art Center College of Design

Art Center College of Design

Introduksjon

Art Center College of Design Strategisk plan Kunstsenteret community-studenter, lærere, ansatte, forvaltere og alumni-kom sammen gjennom 2010 å se for seg fremtiden for vår institusjon. Resultatene av denne felles visjon er et femårig strategisk plan som vil posisjonere oss for å forme og definere kultur, oppfordrer relevans og samfunnsansvar i kunst og design, forberede kandidater for ledelse i et stadig mer pluralistisk samfunn, og forhånd læring, forskning og produksjon på Art Center til det høyeste nivået. Planen, Opprett Change, setter scenen for neste æra av vekst for College. Lær mer om planen og dens milepæler på Opprett Endre. Art Center historie Som mange ideer dukker opp fra Art Center under vår 80-årige historie, selve konseptet for en slik skole var visjonær. Edward A. "Tink" Adams var en reklamemann med en radikal idé i utdanning: å undervise reelle ferdigheter til kunstnere og designere og forberede dem for lederroller i reklame, publisering og industriell design. For å oppnå det, ville han skape et fakultet av fagfolk som arbeider fra disse feltene. Art Center åpnet i 1930 med Adams tjener som sin leder. Levedyktigheten til ideen han og en liten gruppe kolleger lansert ble raskt påvist. Selv midt i den store depresjonen, Art Center nyutdannede raskt fått jobb. I årene siden har kaliber av våre lærere og tilreisende kunstnere vært ekstraordinære: Ansel Adams undervist fotografering her; på besøk til campus, Keith Haring malt et veggmaleri. Våre alumni omfatter mange av verdens ledende bil designere, moderne filmskapere (Armageddon, 300), annonsestakere ("Thatsa én krydret kjøttkaker", "Got Milk?"), Konsept illustratører, (Star Wars 'Artoo Detoo), kunstnere (The Blue Dog), produktdesignere (Apple-skjerm, Oakley Zeros) og andre som har formet kultur med sine talenter og visjon. Vår opprinnelige campus var i en gårdsplass av bygninger på West Seventh Street i Los Angeles, et nettsted tilstrekkelig for Kunstsenterets da 12 lærere og åtte studenter. Fra begynnelsen, en enkel utfylt sirkel-hva som har holdt ut som Dot-ble valgt som et grafisk element for å legge til Kunstsenterets trykt materiale. Ved 1940 hadde påmelding vokst til nesten 500 studenter som representerer 37 land og flere andre land. Etter krigen skjøvet tilbake veteraner innmelding tallene enda høyere, spørre en overgang i 1946 til en større bygning på Third Street, samt en forpliktelse til en helårs tidsplan. I 1948, vår berømte Automotive Design Department-bedriften Transport Design-ble grunnlagt. Et år senere, ble Art Center et akkreditert fireårig høyskole, og tilbød sine første bachelorgrader i Industriell Design, foto, illustrasjon og reklame. Vi spilte en banebrytende rolle i grunnleggelsen av den første avanserte-konsept design studio for bilindustrien i 1950. Adams var den første til å oppmuntre kunstsenter internasjonale relasjoner. En av vendepunktene kom i 1956, da den japanske utenrikshandelen Recovery Organization begynte å sende studenter til Art Center. Adams og fakultetet medlemmer George Jergenson og John Coleman besøkt Japan og skrev en rapport, The Future of Japanese Industrial Design. Adams overså Art Center i nesten 40 år. Da han gikk av, ledelse overført til en alumnus, Don Kubly, som skulle lede College i nesten 20 år, inkludert vår flytte til Pasadena. I hele vår eksistens, vi fortsatte å vokse med, og ofte forutse, de mange kulturelle og teknologiske landemerkene i det 20. århundre, mens raffinering våre pedagogiske verktøy og metoder for å holde seg på i forkant av kunst og design utdanning. I 1965 ble vi Art Center College of Design. Nye lavere avdelinger ville bli lagt hvert tiår: Fine Art i 1967, Film i 1973, Grafisk Design i 1984, Product Design i 1991 og Environmental Design i 1992, og vårt nyeste, Entertainment Design, i 2008. Hovedfagsstudiene ble lansert i Broadcast Kino i 1975; Art i 1986; Media Design i 2000 og Industrial Design i 2004. Vi flyttet til Hillside Campus i Pasadena i 1976, i en ikonisk bygning tegnet av den modernistiske arkitektfirmaet Craig Ellwood Associates. På 1980-tallet var vi de første designskole å installere datasaler, i spissen for revolusjonen i digital design. Mer nylig har Art Center fokusert på design potensial til å generere positiv sosial endring og forbedre menneskers liv gjennom vår banebryt Designmatters utdanningsprogram. I 2003 ble vi den første design skolen for å få ikke-statlig organisasjon (NGO) status av både FNs Department of Public Information og FNs befolkningsfond. Vi har lenge tatt et globalt syn på viktigheten av design og kunst, og 1986-1996, hadde en annen campus i Sveits. I dag fortsetter vi å utnytte mulighetene som de oppstår i verden, og sender våre studenter til å jobbe med prosjekter på tvers av Europa, Asia og Sentral- og Sør-Amerika, for å løse spesielle design utfordringer. Nærmere hjemmet, våre offentlige programmer gjenspeiler vår filosofi om design som er integrert i alle aspekter av livet og være tilgjengelig for samfunnet rundt. Programmene er nå blant de som er basert på vår South Campus-en tidligere luftfartsvindtunnel-åpnet i 2004. South Campus er også hjemmet til våre Graduate Kunst og Media Design programmer. Vi er fortsatt fokus på vår kjerne pedagogiske oppdrag for å utvikle kreative ledere og innovatører innen kunst og design. Vi fører an med tverrfaglige programmer og studioer som forbereder studentene innenfor og utenfor sine utvalgte felt. Vår historie er en som fortsetter å utfolde-og å bli fortalt.

English Language Requirements

Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.

Steder

  • Pasadena

    Art Center College of Design Hillside Campus 1700 Lida Street, 91103, Pasadena

    Spørsmål